Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Vore jätteroligt om du som kan rasen har lust att berätta lite om stammen. Inga krav men jag skulle bli glad :love:
 
Sv: Haflinger

Kolla upp nr som hör till namnen så kan jag se vad jag hittar!;)
Ibland finns det ju fler hingstar med samma namn och då gäller det ju att hitta den rätta!
 
Sv: Haflinger

Starut HAH 10 e Steinadler 901 u Avril HA66 ue Abbas HAH5.

Nessie HA 158 (22.568) e Midas 1262 u Nadja 12833/T e Waldprinz 1218.

Jag har hittat bilder på Starut och Midas och jag vet att Starut lever och finns i Norge men i övrigt vet jag ingenting. Hur betraktas dessa hingstar inom rasen, vad har de lämnat i övrigt?
 
Sv: Haflinger

Nu har jag o "Märta" varit hos vet. Hon har kotledsinflammation på båda fram,är sprutad och vi ska tillbaka om 2 v. Vet tror dock inte att det är så bra prognos eftersom hon troligtvis har gått med det länge.
Har aldrig sett henne spriga så fort och villigt som när hon var bedövad,gick knappt att få stopp på.
Tänk om hon ändå kunde bli bra,fast då lär jag inte ha en lugn o städad ponny utan ett speedat fartmonster:rofl:
Så fortsätt gärna med tumhållandet,det lär behövas! /L
 
Sv: Haflinger

Usch! Arna jag känner med dig! Hoppas du har fått positiva svar i dag!

Om du skulle ha sådan otur att du måste ta bort henne, tycker jag inte du ska vara rädd att skaffa en haflinger igen. Min erfarenhet -både med hästar och hundar - är att man ganska snabbt ser dom som individer, så det blir inte att man jämför!

Hur gammal är hästen!

Håller tummerna för er!
 
Sv: Haflinger

Nu har jag o "Märta" varit hos vet. Hon har kotledsinflammation på båda fram,är sprutad och vi ska tillbaka om 2 v. Vet tror dock inte att det är så bra prognos eftersom hon troligtvis har gått med det länge.
Har aldrig sett henne spriga så fort och villigt som när hon var bedövad,gick knappt att få stopp på.
Tänk om hon ändå kunde bli bra,fast då lär jag inte ha en lugn o städad ponny utan ett speedat fartmonster:rofl:
Så fortsätt gärna med tumhållandet,det lär behövas! /L

Oj då! Hur kunde jag missa dit sista inlägg! Forsätter hålla tummerna för er!
 
Sv: Haflinger

Glasögon Iser,Glasögon!!!:rofl:
Faffie är 15 och skulle det gå illa så kommer jag att leta upp en ny flinga,-varken vill eller kan vara utan en.
Tack för lånet av tummar! /L
 
Sv: Haflinger

Jätte grann grabb!:)
Hmm tror du som jag att huvudet nedärvs från wildkogel?:angel:
IMG_1506.jpg

Kanske det! Fast tycker min verkar ha större huvud än din. Han har ganska grovt huvud - precis som hans mamma hade. Tycker dins huvud ser ganska ädelt ut jämfört med hans. Men det kanske syns dåligt på bilden.

Finns det någon härinne som bor runt Växjö?
 
Sv: Haflinger

:

Bild0141.jpg



Shit!:eek: Din häst ser identisk ut med min mammas Haflinger!! Herregud, jag trodde det var honom du lagt ut bilder på först:D Så sjukt lik, precis så där ser Wille ut när han står i stallgången!! Lägger ut ett par bilder på honom även om just de två inte är så lika din som vissa andra jag har, men orkar inte lägga upp nya nu på photobucket... Exteriörbilden är från förra sommaren, nu så är han mer musklad. Dressyrbilden är från tävlingsdebuten och numer så är han även tävlingsponny i hoppning o hoppar riktigt bra:love: Väntar på hoppbilder ifrån mammas medryttare men kan lägga upp här när de kommer!

Wildfang som han heter är också efter Wildkogel och importerad från Österrike!
Willeexterirbilder001.jpg

Wille13.jpg
 
Sv: Haflinger

Håller tummarna hårt för att det ska bli bra med din lilla häst! Jobbigt när dom e skadade/sjuka, vet precis hur de e :(

För övrigt så bor jag 8 mil från växjö, så inte så långt......
 
Sv: Haflinger

Hmmm... Klodskovgård var ju väldigt nära där hon stod, men inte fanns Anji eller Sussie i hennes stamtavla. Har du Liz. Afghan eller Ulfi i din?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp