Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Så härligt det ser ut! :)

Vågar inte släppa Maxi på något riktigt bete! Han hade ätit tills han stupat!:smirk: Han får gå i de lite mindre gräshagarna vid stallet och komma in på nätterna.
Är alldeles för nojjig för fång och så, vågar helt enkelt inte!! :o :smirk:
Även om jag känner mig hemsk ibland, men han får ju gå på gräs iaf... :crazy:
 
Sv: Haflinger

På söndag så åker "den lilla",Hon gick igenom vet.besiktningen ua. Vet tycker att hon vuxit till sig och blivit riktigt fin sedan hon kom. Ska troligtvis visas på Strömsholm iaf.Det ska bli kul att höra vad de säger om henne.
Några fler som ska visa sina flingor där??/L
 
Sv: Hopp, hopp

Hej allihoppa!

Äntligen några som har upptäckt denna fantastiska ras? Hinner tyvärr inte läsa alla inlägg, men tänkte bara lägga in lite kort på min!

Har tyvärr inte så många digitala, men det får bli fler snart!

Han hetter Wincent är född 1996
u: Ulli
e: Wildkogel
Ue: Liz. Afghan

Han kommer från Danmark (läs ev hela historien i tråden "hur gick det till när ni blev med häst?")

Hmmm... Ska visst bara klura ut hur man gör det här med bilderna först!
 
Sv: Haflinger

Hmmm... Kommer inte på det!:( Någon som kan hjälpa?

Medan jag väntar; är det någon här som känner till Klodskovgaards Gratitude? Jag red henne i Danmark för en del år sen, men har hört att hon nu är i Sverige! Eller är det några andra, som har haflingers, som kommer från Danmark? Då hör jag gärna om dom!
 
Sv: Haflinger

Hej!
Välkommen hit! :)

Vill gärna se bilder på din häst så jag försöker förklara hur man lägger upp bilder! Urkass på att förklara så jag hoppas du förstår!:crazy: ;)

För att lägga in bilder så måste du ha dom upplagda på internet någonstans, typ www.photobucket.com.
Där får bilden en url adress som du kopierar och klistrar in i tråden. Sätt
efter.
Ex.
url]

Så visas bilden direkt i tråden.

Annars kan du bara klistra in url direkt utan img före och efter så får man klicka på den länken och så poppar bilden upp i ett nytt fönster.

//Cämz
 
Sv: Haflinger

Hej, vad kul med en bror till min medis katinka (tinka) kolla högre upp i tråden..:)
samma pappa och även deras mödrar var nära släkt, då liz.afghan är katinkas mammas farfar.


Gratitude står på stuter Vässingarp. http://www.haflingertyrolerstuteri.com/

läs på datorer där tror jag att det står om bildhantering..;)
 
Sv: Haflinger

Hej, vad kul med en bror till min medis katinka (tinka) kolla högre upp i tråden..:)
samma pappa och även deras mödrar var nära släkt, då liz.afghan är katinkas mammas farfar.


Gratitude står på stuter Vässingarp. http://www.haflingertyrolerstuteri.com/

läs på datorer där tror jag att det står om bildhantering..;)

Ja va kul! Är hon också från Danmark? För Wildkogel står väl i Danmark?

Hinner tyvärr inte med att ladda upp bilder på nätet nu, så det får vänta till på måndag.
 
Sv: Haflinger

Hon är moderlivsimport, hennes mamma tod tidigare i tyskland, Karina.
wildkogel flyttade från danmark till sverige för ca 8 år sen! men är nu sedan några år tillbaka bosatt i norge, där han även har fått en son som verkar i avel..;)
 
Sv: Haflinger

Jag har en danska som heter Ne-Bell. Hon är född -03, e. Nino och u. Nelle. Väldigt trevlig tjej, för det mesta ;) :

belleochcloetta005.jpg


Dock lite i knubbigaste laget...
 
Sv: Haflinger

*kl*

Vad tycker ni om den här killen?
Jag kan inget om Haflinger överhuvudtaget. Hästen är inte min men ev. en framtida och vore kul och höra från "experter" hur han är ras och exteriör mässigt sett.

IM000312-1.jpg
[/IMG]
 
Sv: Haflinger

Tycker han ser trevlig ut!;) dock något lång rygg, omusklad länd och rumpa... bilden kan vara missvisande...
Fin nacke och fint huvud!:)
 
Sv: Haflinger

Bilden är 1 1/2 år gammal så jag vet inte ännu hur han ser ut idag men kan fota när han kommer i veckan.
Vinkeln är lite sned vet jag så det kan ju missvisa lite grann.

Vad är max höjden för en Haflinger? Denna är 152 cm...är han överväxt eller håller han sig inom gränsen?
Spelar ingen roll vilket men kunde vara kul att veta.
 
Sv: Haflinger

Fota lite nytt och lägg upp!;) Berätta gärna mer om hästen med!:)

saxat från haflinger föreningens hemsida.
Höjden
varierar från 135 till 150 cm.
Hingstar bör ha en minsta mankhöjd om 140 cm och den bör ej överstiga 150 cm (idealmått 142-148 cm).
Ston bör ha en minsta mankhöjd om 135 cm och den bör ej överstiga 148 cm (idealmått 140-146 cm).


Det står skrivet att den inte bör överskrida 150cm, men det finns gott om hästar som gott över det måttet, och sålänge dom är rastypiska godkänns dom även när dom är såpass stora!
ser man till österrikes hingstar är det få som ligger under 150cm..;)
 
Sv: Haflinger

Tyvärr kan jag inte berätta så mycket om honom ännu mer än att han är ett ev. köp projekt.
Det jag vet är att han kan ridas på lång tygel (ska ha han till western), piaff, galoppombyten m.m....jätteduktig i ridningen, snäll osv osv.

Kan ingen stam eller dyl. heller........än ;)
 
Sv: Haflinger

Snygg kille! Kan inte mycket om exteriörer dock men jag gillar hans uppsyn-ser snäll ut./L

Måste bara prova att lägga in en bild på "Lillan"nu när jag tror att jag lärt mig!

 
Sv: Haflinger

Är det förresten någon som sett rosa pigmentfläckar på någon annan flinga förut?
Hon har en hel del på mulen och under vä öga. Veterinären vet inte vad
det kan vara./L


 
Sv: Haflinger

Hmm skumt har faktiskt inte sett det vad jag kan minnas! hur går det för hene har hon kommit till dom nya ägarna än?;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp