Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Någon som känner till en haflinger hinst vid namn Angelo. Om jag förstått något rätt innebär det att han kommer från A-stammen?

Om mamman heter de Wilde wever borde inte avkomman ett sto ha ett namn på W?

Aga Khan ?

Någon som kan något om en haflinger med den stammen:
U de Wilde Wever
E Angelo
ue Aga Khan.
 
Sv: Haflinger

Det med att avkommans första bokstav avspeglar förälderns (av samma kön) är inte ett "tvång" utan bara en grej som liksom hållts kvar pga att det, enligt min mening, är charmigt. Många försöker hålla den traditionen vid liv, vilket är himla roligt.
 
Sv: Haflinger

Fast om stoet har ett namn som är så fult att klockorna stannar kanske man kan ge henne ett smeknamn enligt den traditionen...
Wåfflan?
Wickan?
Wolly
Wår?

Eller kanske Jönsson (efter en hockey spelare i Färjestad):angel:
 
Sv: Haflinger

Inte Jönsson???


Eller Loob?


Eller GUS?

Älskar Färjestads hockey nästan lika mycket som hästar...
Gamla tanten.
 
Sv: Haflinger

http://www.allbreedpedigree.com/
du kan söka här,finns lite smått och gott.

Min "Fet-Märta" alias Faffie heter Fanfare:eek: = inte vackert!
men att man döper efter föräldrarnas namn tycker jag är en bra tradition.
Dottern döpte ju om Fatima till Flimmra så hon följde också traditionen -vad hon får heta hos nya ägarinnan vet vi inte än.
 
Sv: Haflinger

Hittade morfar Aga Khan och med bild, en mastig haflinger och med pondus.
 
Sv: Haflinger

Hur går det för er har ni blivit med en flinga än eller.....?/L (bara lite nyfiken:o )
 
Sv: Haflinger

Ibland undrar jag över livets nycker....

Igår, lördag blir vi uppringda av en bekant och erbjudna en C-ponny, långt utöver det vanliga med en stam som ger mig ståpäls över hela kroppen och som jag inte kan köpa i vanliga fall om jag så gråter blod och spottar silver....:bump:
Samma kväll kommer ett mail att Haffie/Helga hittat annan köpare då fodervärden tycker min dotter är för liten...
Åker till jobbet, åker med killarna till fotbollen och åker och tittar på c-ponnyn, så om att flyter så har vi en c-ponny, med Briar som farbror,:angel: , vacker som en dag.....

Jag får antingen börja fasta, springa och tappa 20 kilo så kan jag också rida henne eller skaffa en egen pålle....

Sonen blev också kär, så vi är två som kan och vill rida den lilla c-ponnyn, plus att vi har en duktig ridtjej som kan hjälpa oss med utbildning av henne.

Så håll en tumme att allt löper som det är tänkt så står Briars brosdotter hos oss på onsdag.
Även om det inte är en haflinger.......:crazy:
 
Sv: Haflinger

Ska kanske äntligen köpa mig en egen haflinger! (kanske! men hoopas!)

Ett sto vid namn Hella - vet inte så mycker om hennes härstamning än

hella2.jpg
 
Sv: Haflinger

Nu är jag lite sent ute:o Är låångsam..

I örebro, precis utanför Katrineholm. Därmbol?!
Fast nu är bara vetbes kvar. Hon är helt underbar. Diplomsto på 40p från Österrike. Är inte till mig men
till familjen.

Fråga mig inte om stam och sånt bara..:angel: :D

//Gilly
 
Sv: Haflinger

Hoppas du har guld och vit färg så kan du iaf ge den ya ponnyn haflingerns färger...:)
Det blir inte alltid som man tänkt sig, kanske får du köpa en flinga bara till dig om ponnyn blir för liten!;)
 
Sv: Haflinger

Suddis! Snygg tjej!

Gilly! Örebro utanför K-holm??? Ett Dämbol finns det dock, hade visst en gammal kärlek där för 100 år sedan:o


Till er båda! Stam,stam och åter stam,tack:D /L
 
Sv: Haflinger

Vi tittade på en ursnygg historia utanför Örebro, Frederina som var ett nummer för stor för dottern egentligen, kanske borde jag ta henne till bara mig.....

Tyvärr, tyvärr bor vi i 08-området:( , stallplatser är för dyra för två pållar... Så jag får avvakta. Och banta....

Men en brorsdotter till Briar, med komplett utrustning för 0kr, nåja någon däruppe tycker om mig(oss) så kanske någon kommer med gratis stallplats till en flinga åt mig.:banana:

Behöver bara bleka manen, så ser Vicky ut som en slank och liten flinga, nästan som Flimmra.
 
Sv: Haflinger

Jepp:) Så det blir köp!

Vet villka ni är nu:D

//Gilly
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp