Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Nu har jag mailat all flingor till salu....
Om allt går som jag hoppas så blir det flingresa i mitten av maj....
Ni som har erfarenhet, är det stor skillnad på sto/vallack...
Hur vet jag att pappren är okey? Vad ska jag ha med mig efter köp? (När, inte om, det sker).
Det jag längtar mest efter är att få stoppa näsan i pälsen under manen och slippa känna mig som en förvuxen tonåring i riodskolestallet.
40-år, tant då ska man inte borsta bara för man tycker det är kul ellr gosa bara för att man älskar hästar... Dessutom finns det inga flingor..
 
Sv: Haflinger

Dig är jag så grön på. ort Bohuslän, älskar detta landskap på framsidan, och med flingor... Vad gör jag på ostsidan, utan häst och med en längta efter salt vatten....
 
Sv: Haflinger

Ha ha ha det undrar jag med, vad gör du där?;)
Då får jag göra dig lite mer avundsjuk genom att berätta att jag skall åka och kolla på nya haflinger hingsten Nachtmann på lördag!:bump:
Men självklart tar jag med kameran och bjuder på bilder efteråt!:D
 
Sv: Haflinger

Jag blev kär för 12 år sedan i en tvåbening.... Barn,jobb,gubbe....Ostkusten,08:a:..
 
Sv: Haflinger

Tråden ramlar bak. "putt"
Ska imorgon titta på en flingtjej, 9 år som inte ser allt för välriden ut på bilderna men står i närheten. Kan vara bra att ha så mycket som möjligt att jämföra med, inför trippen med 6-7 flingor på ett par dagar.
Längtar ijäl mig efter att ha en egen flinga att pussa på. Ridlärarna i stallet har så kul åt gamla tanten som står och kelar med en häst medans dottern rider...
Som tur är så får jag åka till stallet mån, tis och torsdag nästa vecka...
Imorgon ska vi också titta på en flinga.
 
Sv: Haflinger

doli:eek: hur kunde hon smyga sig in hit på buke?
jag har ju ridit henne när hon stod på viarps kör och ridklubb!
(rulla ner lite på hemsidan så kommer hon upp)
http://www.vkrk.se/Ridskolan/Laromastare/laromastarna.htm#D
doli var väldigt agressiv när hon stod på ridskolan och olyckligt vis gick hon till atack och jag blev offret:crazy: då bet hon mig i magen så hela magen svullnade upp och blev full med blåmärken och variga bitsår.. det var inte kul!
 
Sv: Haflinger

Har du varit och tittat på Nachtmann? Vill se bilder!!!/L
(det kommer en tjej och tittar på "den lilla" på tisdag,hoppas att hon är vettig!)
 
Sv: Haflinger

Japp, håller på att ladda upp bilderna så dom kommer strax!!!:)
Hoppas det går bra på tisdag!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Hade ju en liten Haflinger resa upp till dalarna i går dels för att lämna en häst till sina nya ägare och samtidigt för att kolla på Nachtmann!

Med start kl kvart i 7, då karolina efter sin sista frukost fick lämna sin flock, för att göras fin inför sina nya ägare!
Därefter bar det av, 6 timmar senare var vi framme, efter urstigning var det dags att det nya stället.
Sen var det härligt att få komma ut i hagen som den haflinger hon är hade hon bara ögonen för en sak! Gräs!!!
Att grannen var en ståtlig Islands hingst var helt ointressant! men efter en stund kunde hon mellan tuggorna ge honom en blick..
Fint ställe med trevliga människor!;)

Själv hittade jag denna som jag ville tagit med mig hem!;)
 
Sv: Haflinger

Därefter bar det av för att kolla in Nachtmann!
haflingernachtmann.jpg


En riktigt trevlig kille med ett vackert huvud.
nachtmann5.jpg

lätt fin Trav
nachtmann2.jpg

nachtmann6.jpg


Bra Galopp
nachtmann3.jpg

och en väldigt snygg kropp!:d

En underbar hingst, för att vara tre år och omgiven av ston var han kolugn..
Och antagligen det bästa som finns i sverige just nu!:)

Lite mer massa och han blir perfekt!!!:bow: och det tackar vi Ebbs för...;)

Så snart åker väl två av stona upp till honom för lite kärlekssemester...
 
Sv: Haflinger

Jäklar vad snygg han är,Nachtmann! Det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att prova att ta ett föl till på "Märta".
Den lilla är inte dum den heller:love: /L
 
Sv: Haflinger

Vi har också tittat, ridit och nu kommer snart alla frågor, inga bilder dock, glömde ta några....

Den lilla flingdamen kommer att under veckan få ytterligare ett besök av oss, troligen tillsammans med vår ridlärare som kanske inte tycker att "Haffie" är något för oss.

"Haffie" hoppade med sin nuvarande medryttare, fint, följsamt och med snyggt ryggarbete. Med lilltjejen gick det i omgångar snabbt men "Haffie" lyssnade ändå in vad lilltjejen försökte tala om.

Var underbar att sitta på för min del med en trav så mjuk att jag hade kunnat vara kvar än.

Under natten som kommer (jobbar då, tror det kan vara ganska lugnt inatt) kommer jag att skicka in alla mina flingfrågor och hoppas någon har tid och lust att svara.

Håll alla tummar för att Haffie är vad vi drömmer om...

Usch, resan har ännu inte lämnat stationen, beskiktning, provridning igen, och jag längtar redan efter att hon stod i stallet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp