Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Hon såg ju jätte trevlig ut!:) Vem är pappan?
Jag sitter ofta och dagdrömmer mig bort om min framtida gård och alla fina flingor jag skall ha;)
 
Sv: Haflinger

4797318.jpg

Är det så här man vill bo eller vad!!!!! :eek: :love:
Helt underbar utsikt! Sen att där står en vacker häst på bilden gör ju inte saken sämre! :D :bump:
Var i Österrike är det? E det ett stuteri du köpt hästen från eller?
 
Sv: Haflinger

e.Alpenstein, Hon har visst gått en sväng på ridskola men det fungerade inte så bra,hon vantrivdes visst något kopiöst.

Funderar på att sälja "den lilla" det fungerar tyvärr inte mellan henne o dottern. Stina har blivit rädd och det är väldigt mycket häst i lillan.
Jag är inte tillräckligt duktig,hon behöver en trygg o rutinerad ledare då kommer hon att bli superfin. Man kan inte lyckas jämt det är bara att bita i det sura äpplet och erkänna sina tillkortakommanden.

Cämz: Bilden är tagen i österrikiska tyrolen i Alpbach,det är nog inget stuteri utan mer en liten knubbig gubbe med några ston att avla på:D
 
Sv: Haflinger

Vad tråkigt, men självklart ska dottern inte vara rädd. Då är det ju inget kul. Vissa hästar passar man inte ihop med, så är det bara.
 
Sv: Haflinger

Usch vad tråkigt att det inte fungerar...:(
Men som Bettysmatte skrev så är det ju inte alltid ryttare och häst passar tillsammans, och självklart ska din dotter inte vara rädd för att rida - hur kul är det då!!!
 
Sv: Haflinger

Det är så förfärligt jobbigt att försöka få tag på "rätt" köpare, man vill ju verkligen att det ska bli bra.Hon är ju så go att pyssla med "den lilla"/L
 
Sv: Haflinger

Slänger in ett foto på min förra ponny.:D
Han är E. Andi 9 U. Elisa (om jag inte minns helt fel..)
och heter Al Pacino.

9360912.jpg
 
Sv: Haflinger

Hej all ni med erfarenhet av haflinger. Jag har faktisk bara träffat en enda flinga men oj vad jag ramlade dit... Men, en fråga klara en nättare flinga av min tyngd; 80 kg?
 
Sv: Haflinger

Det beror helt på hästen, en välmusklad häst klarar ju att bära upp mer än en omusklad!
Jag väger ca 70kg, det plus kläder och westernsadel så är man snart uppe i 85 - 90kg, vilket medryttar hästen som är hyffsat nätt i modellen
klarar galant!;) trots att hon är i ganska dålig form muskelmässigt..
IMG_0829.jpg


Är du däremot ute efter en riktigt lätt model, som den här damen, så ligger nog maxgränsen strax över din vikt..
amie2.jpg


Sen spelar ju höjden på hästen in med, det är ju skillnad på en lätt häst på 140 och en på 148!
Så med andra ord, är hästen bra musklad, du har bra balans, välanpassad sadel så tror jag inte att det blir nåt problem!:)
 
Sv: Haflinger

Kanske inte den nättaste typen, då är det inte så mycket flinga kvar... Vi önskar oss en flinga 143-148....
Hoppas damerna i Hunnebostrand finns kvar tills vi hinner dit och titta, ffa Nirvana.
Längtar efter en egen flinga...
 
Sv: Haflinger

Lycka till med hästletandet!:)
Tänk på att kolla så att hästen har korrekta papper, då det oftast är problem med det..
En av hästarna där är dotter till arna´s flinga! som finns med höre upp i tråden...
pmar dig om lite andra godingar till salu med..
 
Sv: Haflinger

Om Flora är som Faffie så får du en bufflig pärla med ett stort hjärta av guld! Jag tyckte att de verkar väldigt lika när jag pratade med dem i H-strand.Jag skulle ha köpt henne på stört om jag bara hade haft plats för henne.(köp henne du så kommer jag o hälsar på:idea: )/L
 
Sv: Haflinger

Lycka till med hästletandet!:)
Tänk på att kolla så att hästen har korrekta papper, då det oftast är problem med det..
En av hästarna där är dotter till arna´s flinga! som finns med höre upp i tråden...
pmar dig om lite andra godingar till salu med..

Kan du inte göra det samma åt mig tack? Vi letar numera också haflinger. Vi (läs Jag) är helt sålda på dom!:love: :D

Hittat en riktigt fin i Katrineholmsområdet, förhoppningsvis blir det köp, men det är ju lika bra att titta på lite fler.

Fina bilder förresten! Gillar speciellt de där du galopperar i snön:)
//Gilly
 
Sv: Haflinger

Vem?Var? Nu måste jag ha missat något! Björkvik eller? /L som blev förfärligt nyfiken!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp