Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Han var gör goo!!!:love:
Så lugn och fin med sina korkskruvar!

Du får ju passa på nu.. han stannar kanske bara i två år..:angel:
Och ditt sto är ju en tyrolare, så rätt härstamning har hon..
 
Sv: Haflinger

:love:
Nej, hon heter inte Haffie men hennes nuvarande matte kanske också följer tråden och jag vill inte riktigt berätta för henne hur "tossig" jag blev.

Nu några timmar senare och på jobbet så kommer lite frågor upp som kanske ni kan hjälpa mig med.
Hur vet jag vem som äger en häst? Finns väl inget motsvarande ´"bilrgistret"?
Vilka papper skall finnas?
Pass?
Ponnylicens?
Mätintyg?
Ja, vilka papper ska en häst ha?
Vet.beskiktning?

Natten och de närmaste arbetsnätterna kommer bli långa.
Tur att den här flingan finns såpass nära i alla fall.

Fast din lilla bebis, gud så söt. Kanske skulle man åka förbi och sno en bebis. Och med Nachtman i landet så vill jag nästan ha ett sto och skicka henne på lite love...
 
Sv: Haflinger

Måste ju visa bilderna på det här lilla knytet som vi hittade i stallet, endast 16h gammal..:love:
IMG_1584.jpg

Kors i taket vilken liten sötnos!!!:love:
Fler bilder tack!!! :D
Vem är den efter?
 
Sv: Haflinger

Pass bör ju följa med om hästen har det. Annars en språngsedel eller dylikt. Veterinärbesiktning bör du självklart göra vid köp. Om hästen i nuläget är försäkrad så skulle jag som köpare vilja se försäkringsbrevet för att kolla ev. reservationer. Sedan måste ni ju skriva ett köpekontrakt förstås. De som finns att köpa där man bara kryssar i och fyller i information på rader är jättebra. Då slipper man fundera över om det man skriver gäller enligt lag. Någon annan får gärna fortsätta om ni kommer på mer, men det jag räknat upp var nog ungefär vad jag fick med/kollade när jag köpte min flinga.
 
Sv: Haflinger

Pappan till den lilla krabaten är danska Liz.277/T Winterling.

Har tyvär inga fler bilder..
Men nästa år kan jag förhoppningsvis bjuda på massor!:d
 
Sv: Haflinger

Hej!

Jag e fabulus dotter(felicia.)Jag vill bara säga att du e jättesnäll!Det var det!
 
Sv: Haflinger

Nu är "den lilla" bortlovad! Hon kommer att hamna hos en jättetrevlig tjej som kan det här med NH,hon tyckte att Flimmra är som en ohanterad häst ska vara.(hur det nu ska vara).
Hon har inte plats för henne än på ett tag men vi har inte bråttom att bli av med henne,huvudsaken är att vi vet att allt kommer att bli bra.
Känns sorgligt men samtidigt bra./L
 
Sv: Haflinger

Andra!;) Första ridturen var för två år sen på samma häst då hon gick hemma hos mig på bete, och efter det har han inte aslutat prata om den gigantiska Marumpa (Marimba) som var så tjock så att hon inte tog sig över vägguppen... så jag tyckte han behövde en tur till!:D

Den jäkla kameran är knäpp och tycker att 30 sek är lagom film tid innan den dör... jämt..:mad:
 
Sv: Haflinger

för att få lite liv i tråden lägger jag in lite vår bilder!

kansas räcker tungan
9555823.jpg

kansas porträtt
9555820.jpg

Tömkörning i tisdags..
9621915.jpg

börjar bil lite runda av gräset?
9622729.jpg

9620986.jpg

9622725.jpg
 
Sv: Haflinger

Hon är lite smal "den vackra ", inte som min ":o Fet-Märta:o " precis.
Vilka av damerna ska betäckas med Nachtmann?
Fina bilder, det är synd att ni bor på avigsidan av Sverige annars skulle jag komma och hälsa på.:D /L
 
Sv: Haflinger

Dom har gått på smalmat hela vintern, och tinka tog det på för stort allvar så hon skulle behöva gå upp 10kg igen..:crazy: men det kommer nog nu med gräset...
och muskler skulle behövas med!;)

Det är mimba och tinka som ska betäckas! så just nu går vi och väntar på ett par riktiga brunster först... så det blir dagligen en tur förbi grannens valack:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp