Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

*knapplån*

Hej på er!

Jag fick en förfrågan om bilder från min "lilla" resa ... Hästbilder finns, men dem har mamma "första tjing" på till sin tidning, förstås, så de blir inte offentliga än på ett tag! ;)

Här kan ni dock se lite annat smått och gott, bl.a. en massa urskog, berg, vattenfall och en nästan tam ål! :love:

http://moomintrollphotos.spaces.live.com

Albumen ligger i kronologisk ordning, uppifrån och ner. Ett tips om ni tycker att bildspelet går för fort är att klicka (en gång) på den stora bilden, då får ni upp en rad med miniatyrer under den och kan bläddra i den takt ni vill, genom att klicka (en gång) på valfri miniatyr.

/Eldfuxen, längtar tillbaka ... :love: :cry:
 
Sv: Haflinger

Om du åker tillbaka så hänger jag med!!!!!! Välkommen hem igen föresten vi väntar med spänning på flingabilderna!/L
 
Sv: Haflinger

Åke, jag var i Nya Zeeland! :love:

Arna: Jag åker nog inte tillbaka på ett bra tag ... Tyvärr! För jag VILL tillbaka! NU! :love: Nya Zeeland är ett underbart vackert land men det är inte gratis att ta sig dit precis. För att inte tala om flygresan; 30 timmar dit och, p.g.a. diverse förseningar 37 timmar hem! Varav jag lyckades sova c:a 2 timmar. :crazy: Och då har jag bara räknat tiden från avreseflygplatsen till ankomstflygplatsen ... Håller nu som bäst på att ställa om min biologiska klocka till svensk tid igen.

MEN det var värt varenda krona, all trötthet och alla strapatser.

Eldfuxen som längtar tillbaka JÄTTEMYCKET :love: :cry:
 
Sv: Haflinger

Du verkar verkligen ha haft en härlig resa. Vilka bilder!

Har du varit där i jobbet eller bara semestrat (nyfiken i en strut, du behöver inte svara :))?
 
Sv: Haflinger

/L som just nu trots allt mår riktigt bra(har träffat en gammal klasskompis som är mycket snäll o go,så konstigt det kan bli!:o)

Missade denna lilla mening tidigare. Jag antar att det är en manlig sådan :)? Vad roligt! Ibland tar livet vändningar som man aldrig kunnat ana.
 
Sv: Haflinger

utte tömmarna bör vara 16m, det finns nåt mini mått för vad man bör använda men det ärsåklart som bortblåst just nu!:(
Är man i övrigt intresserad av tömkörning har ju Anders Eriksson gjort en del videos mm:)

En dum fråga kanske, men varför egentligen bör tömmarna vara så långa? När jag tömkör rakt fram använder jag ju absolut inte hela längden. Det blir ju bara en massa trassel att hålla reda på :).

Jag väntar med spänning på att Anders Erikssons nya film om arbete på töm ska komma ut.
 
Sv: Haflinger

det är väl ur säkerhets synpunkt och för att man ska kunna jobba hästen även i trav och galopp, då orkar man ju inte riktigt springa med utan får snällt stå i mitten!;)

Ska du köra rakt fram går det igentligen lika bra med körtömmar! brukar ha det själv ute i skogen mm
fast dom ska ju fortfarande vara såpass långa att man är utanför sparkavståndet oavsett hur snäll hästen är!;)

kom iförs sig på att jag nästan alltid brukar gå snett bakom hästen när jag tömkör, då får jag lite bättre överblick och slipper se enbart en stor rumpa!:)
 
Sv: Haflinger

Eldfuxen; nu är jag övertygat; Jag bara MÅSTE åka till Nya Zeelannd. Får man fråga vad du gjorde där??? Semester eller jobb?

Är det förresten någon här som har bor i närheten av Landskrona, var ute o åka lite i jobbet i går och passerade hela 3 flingor:D på min väg. En i Kvärlöv och 2 i Västra Karaby (tror jag). Är det "buke-flingor" tro?
 
Sv: Haflinger

Det var inte mycket liv härinne i dag:smirk:

Jag satt och läste i en annan tråd, där snacket gick runt hagar och om hästarna hade plats att springa och "rejsa av sig". Det lät som att de flestas hästar (de som hade möjligheten i alla fall) kunde ta något rejs om dagen där de sprang allt vad de kunde:eek:

Detta var ju nästintill en uppenbarelse för mig - att hästar kan springa helt i onödan:idea:

Min flinga tar högst 10 travsteg och kanske slår lite med huvudet, när man släpper ut honom i hagen - för att komma snabbare fram till höet så klart:smirk:

Han tar knappt några steg i onödan. Hur är det med era flilngor, tar dom sånna rejs med. Är det bara min som är xtra lat - han är ju inte det när man rider...

Förresten måste bara skryta lite! Med tanke på hur lite han rör sig i hagen, blev jag väldigt glad i söndags när han kom springande mot mig, när jag kom ut i hagen - börjar visst få lite pli på honom i alla fall:cool:

(nämner inget om att maten var slut och två av kompisarna stod inne i stallet:angel:)
 
Sv: Haflinger

Ha ha enda gången dom springer är när jag kommer till hagen, och då är det oftast bort!:eek:
av nån konstig anledning ser dom mig enbart som en slavdrivare... men är ägaren med kommer dom mot oss istället...

nä nu överdrev jag lite, det är äldsta damen som kommit på att man kan försöka springa ifrån arbetet, men slänger man grimman i baken på henne vänder hon och blir from som ett lamm...;)

dom tar nog nån runda per dag iaf, småttingarna lite mer och det är väl dom yngre som håller igång gammlingarna!
 
Sv: Haflinger

Hej hej Camilla o alla andra! Skulle behöva lite lugnande ord nu...
Nu har olyckan varit framme igen. Sitter här och är ledsen:cry:.
Goliath som precis var tillbaka i finfin form efter lång rehab efter benskadan. Allt gick verkligen toppen, precis anmält till första hopptävlingen o kunnat rida ut o busa. Så i torsdags skrittade medryttaren ut m honom och han snubblar och skadar andra benet. Veterinären tror att det är en stukning, vrickning så sen i torsdags är det boxvila, benlinda och smärtstillande.
Jag är så orolig så orolig och det gör ont att se honom stå där och ha ont och vara uttråkad.
Promenerar 15 minuter m honom morgon, lunch och kväll för att han inte ska bli helt stillastående... Men det känns tungt!
Också hör jag från olika håll att det är ingen fara sånt går över snabt och från andra håll att sånt tar flera år... Suck Suck Gnäll gnäll!

Tillråga på allt fick jag just veta att en bekants häst dog häromdagen, rymde från hagen och blev påkörd av en bil.... Herregud!

Angående Skåneträffen kommer jag o Mamma med eller utan vår älskling beroende på hur han mår då! Jag är gärna i Åstorp. Men kan vara var somhelst! Ska kolla upp lite om man kan vara här nånstans.

Hoppas allt är bra m er!
Kramar
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Jag röstar oxå för Hovdala! Verkar jättefint och klart praktiskt att det finns bra med plats för transporter och hela kittet! :bump:

Anna??? Vad säger du och Goliath -blir det för långt iväg för er?

Ingen fara! Det går fint! Lyckades vi övertala Mamma om o köra till Kumlas HM härom året så kan hon nog gå m på o köra dit. Jag är för feg för o köra transport:smirk:
 
Sv: Haflinger

usch vad jobbigt att hästen skadade sig igen :(

nej min haffis rejsar alltid i hagen o spec om jag kommer gåendes längs vägen ;) full fart framåt!
 
Sv: Haflinger

NEJ Anna!!:( Usch så tråkigt me Goliath...
Hoppas verkligen att det bara är en enkel stukning -låter ju så tycker jag!
Då är ni snart tillbaka till ridningen igen ska du se:bump: *hejjahejja*

Ni måste ju vara friska så ni kan vara med på träffen, när den nu blir:):banana:
 
Sv: Haflinger

*knapplån*

Utte och Iser: Det var mest semester, men jag kommer att skriva en artikel om det också, så det kanske kan klassas som jobb? :D
 
Sv: Haflinger

;) usch nu ligger de ungefär två dm med snö ute xD men pållan gillar det iaf ;)
 
Sv: Haflinger

fyller på med några vårbilder från förra året!:)
Nachtmann


på westerntävling, gissar på holländsk import han hade iaf ett holländskt namn!;)


Och gosehästarna!:love:

 
Sv: Haflinger

Nej men FY så tråkigt (träligt) som vi säger här:(:(:(
Du får tänka på vad som kunde vart värre.
Att det vore mitt i sommaren t.ex nu borde han ju bli frisk till sommaren..
Men usch.. fast nu kanske allt kom på en gång så är han skadefri i 10 år sen!:idea: Då slipper du det. kanske:cool:

:eek:SNOWSTORM HERE:eek:

Ps, glömde tillägga Gud så fina bilder Golden Tinka! å ni har inga jackor på er.. *värme*
Hingsten är sååååå fin (från arna mé) men tyvärr ej anträffbar för mig så jag får ha Atlas som favvo istället men han står 30 mil ifrån mej...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp