Sv: Haflinger
Hon är så tjusig din Shone
. Vilken UNDERBAR man hon har!!!
Hon är så tjusig din Shone
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så här uttråkad kunde hon se ut mellan varven
![]()
Och så här fint gick det
Det andra hindret är lite högre än det första oså byggde vi det till ett sånt här lååångt sen. och då trodde jag hon skulle ramla igenom och inte vara med på att det blev längre, men hon bara gleeed över.
Så! Nu får ni vänta till NH kursen på fler bilder..
*KL*
Jag tycker det är ursvårt och trasslar med tömmarna och har svårt med det mesta.
]
Det första du kan göra för att han inte ska krulla ihop sig är att fästa tömmarna direkt i bettet! vad jag lärt ska man endast vid tömkörning på volt trä tömmen genom bettet, då ska tömmen gå från din hand till bettet och därifrån till gjorden!
hoppas du förstår vad jag menar!
Har sama problem som du att hästen gärna går bakom lod (vanligt öht) det bästa är då att tömköra i kapson så att hästen vågar ta fram näsan utan att det blir obehagligt, eller annat bettlöst!
man kan även sätta en rem över nosryggen som fäster i bettringarna och på så sätt lyfter bettet, trycket hamnar då lika mycket på nosrygg som i munnen!
Är det tömmar från hööks du har så förstår jag varför dom trasslar, köpte ett par därifrån som jag använt en gång, aldrig mer!
Det man ska ha för att det ska funka är lädertömmar!
Annars är han väldigt fin din romeo!![]()
Ett tips när tömmarna trasslar sig är att lägga änden av tömmen bakom nacken då blir det mycket mindre att hålla i handen!![]()
vill emd börja tömköra min dam, men vet inte riktigt vad man ska ha för grejer, vad är det för saker du ahr? tomgjord, inspänningstyglar(?) och så träns och tyglar så klart?..
Usch är kass på det men är sugen på att börja tömköra henne som sagt kan vara bra att börja sätta i gång henne med det..