Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

GT, grattis till tillökningen! Hundar är härliga! Har börjat ta med mig min när jag rider i skogen. Wincent gillar det.

"hundsällskap är bättre än inget sällskap" säger han. Han är väldigt beroende av sällskap. Inte så att det inte går att rida ut på honom ensam, men han är mycket lugnare när han har sällskap - fast det "bara" är en hund...

Arna, jag tycker väldigt synd om dig! Tur att du har Hannie, som kan trösta lite. Jag blir alltid mycket lugnare när jag umgås med djuren om jag är upprörd. Man slappnar bättre av på något vis. Synd bara med katterna. Jag håller med dig; att det är synd att ta med dom in i stan, men det gör ju inte hela grejen lättare...

Usch... Stor kram till dig!
 
Sv: Haflinger

Sköönt att kiropraktorn hittade något i alla fall som går att åtgärda. Så då finns ju goda förutsättningar att allt kommer att bli OK med Rambo och en framtida western-karriär inom räckhåll.:)
 
Sv: Haflinger

Tack Iser! Den kramen satt gott!
Jag kollade också på Eniro,4,5 tim, utan släp, så ni får tyvärr klara er utan oss! Hoppas att några dyker upp i Björkvik i sommar ist så kan vi ha en buke-flinge träff där!
Lisa
 
Sv: Haflinger

Sitter och har tråkigt på jobbigt!
Ingen som har något att säga?

Jag lägger in lite bilder så länge....

DSC01773.jpg


Här ska vi bada i sommar:bump:

DSC01771.jpg


DSC01776.jpg


För stora som vanligt, men hur gör ni för att dom inte ska bli det? Sitter ni verkligen och sparar om alla bilder innan ni lägger in dom?

Trevlig helg på alla!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Jag röstar oxå för Hovdala! Verkar jättefint och klart praktiskt att det finns bra med plats för transporter och hela kittet! :bump:

Anna??? Vad säger du och Goliath -blir det för långt iväg för er?
 
Sv: Haflinger

Ja Angelo! Själv är jag kronobergare!

Enligt eniro tar det 55 min från Staffanstorp till Hovdala - men det är utan hästsläp!

Själv har jag 1,5 timme till Hovdala utan släp:( O jag kan dessutom inte köra med släp själv, så måste nog tigga lite för sambon... Vi får se om det är möjligt. Han är ju inte i så bra form heller - altså Wincent:crazy:

Jobbar dock nära Hovdala, så när det börjar bli ljusare och längre dagar kanske jag kan åka och kolla lite hur det ser ut....

Skulle vara jättekul att vara med!

Klart du måste vara med!!!!:)
Vi tar det ju i ett tempo som passar alla hästar och ryttare! Om vi så skrittar hela turen så gör dte ju inget -så kul att träffas bara och göra ngt gemensamt! :bump:
 
Sv: Haflinger

Jag håller med Cämz i allt :).

Klart du måste komma på träffen!

Supergullig get! Jag såg den inte förrän jag läste Cämz inlägg. Man är väl så insnöad på att det ska vara hästar i hagen. En Shettis med horn kanske :D.
 
Sv: Haflinger

Äntligen lite folk här:bump:

Ja visst är den gullig:love: Den går löst runt som den vill, men håller sig runt den gamla, som den står och äter med - som den sover med på natten också.

Wincent fattade inte vad det var för skapelse när han såg den första gången, så när han blev för nyfiken och närgången reste den sig på bakbenen och visade att han skulle hålla sig på behörigt avstånd:D
 
Sv: Haflinger

Vilken härlig vit mage han har!:)

Håller på att traggla mig igenom Haflinger, the golden horse with the golden heart av johannes schweisgut, har än så länge läst 35 sidor 275 kvar!:eek:
men den är väldigt intressant, alltid kul att lära sig mer om haflingern som ras!:)
 
Sv: Haflinger

Jag röstar också för Hovdala, och hoppas verkligen kunna komma med dit. Jag gillar inte att köra med släp själv, så jag bad maken att följa med och också köra. Han sa "ja", fast jag är inte riktigt säker på att han förstod vad han sa "ja" till egentligen :D. Eventuellt tar vi också med oss vårt lilla "troll" (shettisen) då, för hon är så bra lasthjälp. Cloetta går ALLTID in, och då följer automatiskt Belle med in också. Det skulle helt enkelt vara jättekul, och det skulle också ge mig en rejäl knuff att sätta igång pållan på allvar nu när det börjar bli lite ljusare och trevligare ute.
 
Sv: Haflinger

Jag gillar inte att köra med släp själv, så jag bad maken att följa med och också köra. Han sa "ja", fast jag är inte riktigt säker på att han förstod vad han sa "ja" till egentligen :D.

Själv har jag 1,5 timme till Hovdala utan släp:( O jag kan dessutom inte köra med släp själv, så måste nog tigga lite för sambon...


Vi är tydligen lika mesiga allihop :D. Jag kör inte heller med släpet. Det blir vackert maken som får följa med och vara chaufför. De slipper i allafall sitta ensamma och vänta medan vi rider :).

Hoppas, hoppas det blir av nu bara och att alla kan komma :bump:.
 
Sv: Haflinger

Ja, det var verkligen skönt så det inte var något diffust som man inte kan "ta på".
På måndag blir första ridturen efter besöket och det ska bli intressant att se hur det känns och går.

Hmm..karriär....det vet jag inte...men åtminstone ett försök :D
 
Sv: Haflinger

kl*
fick typ precis reda på att ja ska få praktisera på en haflinger turrining i vår:D skoj som attans tror jag det kommer bli..:P
 
Sv: Haflinger

Jag och mamma var ute i skogen idag och märkte ut en ny ridväg, väldans bra blev det! Red Vilma samtidigt och avslutade med lite dressyr på åkern:)
vilma26jan%20018red.jpg
 
Sv: Haflinger

Vilka goda nyheter! :banana:
Har tänkt på er här och Rambos besök av kiron verkar ju varit jättelyckat!

Iser och Harri: Vilka härliga bilder!

Själv har jag ridit i nyaste stormen idag, fick mig lite tjuriga bakutsprång som tack för att jag varit för sjuk för att rida i veckan... Så går det om man försummar sin häst för nåt så fånigt som influensa :D

Angående en flingträff för oss norr om Skåne så vorde det jätteroligt! Om vi inte lyckas få ihop en träff med hästarna (för att det alltid regnar och blåser och vi alla drunknar i lera :mad:) kanske vi kunde inta någon resturang och skrämma bort alla andra gäster med högljutt prat om våra fantastiska hästar...
 
Sv: Haflinger

Hej allihopa och lilla lilla Arna nu lider jag med dej *snyft* men vart ska hästarna ta vägen då? Å fy och usch va jobbigt för dej!

Jag kan trösta dej med lite shone bilder (om mammas modem orkar det)
Vi var ju och löshoppade idag=)
Men jag tror inte hon tyckte det var så kul, det var nog för enkelt för henne, alltså inte hinderhöjden utan typen av arbete.
Hon vill hellre ha tänkarjobb och det är bra för det tycker jag oxå är roligare.. Detta var för enformigt.
Men hon har ju inte heller så mycket till tålamod..

IMG_0110-5.jpg


Det roliga var att jag hade väldigt låga förväntningar och tänkte mig en Shone som skulle vägra eller springa rakt igenom hindren som hon gjort hemma när vi provat lite med ryttare.
Men istället svävade Shone över hindren med fint uppdragna framben och ännu finare bakben indragna under magen och perfekt avstamp innan och allt var bara perfekt!!
Ridläraren tyckte det var konstigt eftersom jag sagt att hon aldrig blivit löshoppad tidigare.
Han tyckte det såg ut som hon aldrig gjort annat..

Så det var ju trevligt att hästen kan hoppa iaf, då är det alltså hos mej problemet ligger=( men ja vill inte hoppa... så nu satte hon press på mej. Men nej då måste jag köpa ny sadel o ujujuj går inte!
Men kul att hon inte bara är en bonde häst som kan dra hem massaved utan att hon faktiskt oxå kan göra sånt som andra rid-ponnys kan! *stolt*

Mandiz det verkar bara vara du och jag som är från örebrotrakten här=( Stefan pratade om din Ebba idag *L* min slutsatts var att haflingerhästar är för smarta för att kunna vara ridskolehästar!

Arna du får säga till om vi kan göra nått för dej... vill så gärna hjälpa till...
 
Sv: Haflinger

Så här uttråkad kunde hon se ut mellan varven

IMG_0104-1.jpg


Och så här fint gick det :banana:
Det andra hindret är lite högre än det första oså byggde vi det till ett sånt här lååångt sen. och då trodde jag hon skulle ramla igenom och inte vara med på att det blev längre, men hon bara gleeed över.



Så! Nu får ni vänta till NH kursen på fler bilder..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp