Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

NEJ ja glömde en sak TILL!!
Hörde ni om haflingerstoet som hade blivit skuret i hagen??:(
En lång lodrät reva rakt över ganachen upp emot ögat!
Ägarna gick i hagen i flera timmar och undersökte vad hon kunde blivit skadad på men de hitta inge.
De misstänker att någon varit där och gjort det:mad:
Jag tror det är hon miriam ni vet hon var med på riksutställningen.
Lite äldre sto lite grov, ganska lång i kroppen.. Hon var i min ring men kom långt bak tror jag..
Hon kallades Mirre i tidningen..
Hästarna brukade jämt komma till dem på morronen men denna morron hade de inte gjort det vilket är MYCKET misstänksamt!
INKRÄKTARE:devil:

Usch creepy det där, vad får folk ut av det??
För något år sedan var det en gård typ 2 km från oss som hade flera högdräktiga varmblodsston gick ute på natten och på morronen var de totalt uppskurna "där bak" Någon hade hackat med något vasst föremål vid slidöppningen..

Ska man inte kunna ha hästarna ute längre?? Oså stjäl de shettisar oxå! Va ska de ha dem till?? Fan punga upp me 5000 räcker så får du en! Ne nu blir jag upprörd bäst jag går ut
Ska sätta upp 500 000 megawatt vargstängsel!!!!!
 
Sv: Haflinger

Nej men fy vilken otur ni har!! Hoppas verkligen att det är en stukning som ger sig fort.


Golden Tinka: Fina bilder som alltid från dig! De två understa bilderna med de två damerna(?) är ju bara för härliga :love:.

Persikan: Det låter ju helt förfärligt om det är någon som skadat haflingerstoet med vett och vilje. Hur kan man bara göra något sådant??
 
Sv: Haflinger

Hingsten är sååååå fin (från arna mé) men tyvärr ej anträffbar för mig så jag får ha Atlas som favvo istället men han står 30 mil ifrån mej...[/QUOTE skrev:
Va kul att du/ni tycker han är fin!! Men måste bara fråga varför du inte kan betäcka med Nachtmann??
 
Sv: Haflinger

Knapplån.

Här är en pinfärsk bild på Belle. SOLEN skiner :bump:!!

P2030011.jpg
 
Sv: Haflinger

ysigt, det gär den här med:P häromdagen fick NOra ersätta den systern jg aldrig fått:P så här fint blev det i alla fall:P ska ut och fota nu snart igen..

18161730.jpg

18161729.jpg

18161728.jpg
 
Sv: Haflinger

*kl*

Jag undrar om någon känner till hingsten Helios?
Jag har sökt på nätet men inte funnit något på honom.
Det jag fick upp var avelsvärdering men fann inget att läsa om honom, inte ens bedömning.

Om man kollar på vilka linjerna är så finns ju inte "H", vet dock att den kommer ur "N" linjen, men hur är det med "H" linjen...räknas den som en "bra" linje?
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

hejsan svejsan allihopa :)
Usch de snöar / regnar här i lindesbergstrakten :P
usch usch o pållan har gått av sig en sko så nu blir de att sko :P
 
Sv: Haflinger

Men DJISES CHRIST! Hur har jag kunnat missa det????
Jag har fått för mej att ni pratade om det förut efter RIKS när arna var så kåt på han men att bara tyroler var lyckostarna som fick han!

Men herregud här sitter jag och har nästan bestämt att vi skulle strunta i att betäcka även i år men nu NU vart det nog ändrade planer..... 3 mil från ludvika det är väl inte långt härifrån!!
HAHA!! Shone får en pojkvän=)=)=)
NEj tänk om hon sparkar sönder honom så att han inte kan användas mer i avel.. tänk att ha det på ens samvete!
Han som är en sån ELIT! Äsch, det får vara upp till hingsthållaren*L*
Men ja kan inte garantera någonting:smirk:

Tack, tack så hemskt mycket för att ni rättade till i min hjärna:bow:
 
Sv: Haflinger

Men DJISES CHRIST! Hur har jag kunnat missa det????
Jag har fått för mej att ni pratade om det förut efter RIKS när arna var så kåt på han men att bara tyroler var lyckostarna som fick han!

Men herregud här sitter jag och har nästan bestämt att vi skulle strunta i att betäcka även i år men nu NU vart det nog ändrade planer..... 3 mil från ludvika det är väl inte långt härifrån!!
HAHA!! Shone får en pojkvän=)=)=)
NEj tänk om hon sparkar sönder honom så att han inte kan användas mer i avel.. tänk att ha det på ens samvete!
Han som är en sån ELIT! Äsch, det får vara upp till hingsthållaren*L*
Men ja kan inte garantera någonting:smirk:

Tack, tack så hemskt mycket för att ni rättade till i min hjärna:bow:



Ska det fölet säljas lägger jag in intresse-anmälan:idea:

Jag står väl först i kön nu va:rofl::bump:

Med sånna föräldrar kommer det att bli en stjärna:love:
 
Sv: Haflinger

Men DJISES CHRIST! Hur har jag kunnat missa det????
Jag har fått för mej att ni pratade om det förut efter RIKS när arna var så kåt på han men att bara tyroler var lyckostarna som fick han!

Men herregud här sitter jag och har nästan bestämt att vi skulle strunta i att betäcka även i år men nu NU vart det nog ändrade planer..... 3 mil från ludvika det är väl inte långt härifrån!!
HAHA!! Shone får en pojkvän=)=)=)
NEj tänk om hon sparkar sönder honom så att han inte kan användas mer i avel.. tänk att ha det på ens samvete!
Han som är en sån ELIT! Äsch, det får vara upp till hingsthållaren*L*
Men ja kan inte garantera någonting:smirk:

Tack, tack så hemskt mycket för att ni rättade till i min hjärna:bow:

Va bra att det bara var ett missförstånd:p Vore ju jättetrevligt om Shone kom och hälsade på i sommar (tycker Nachtmann oxå), det är ju bara 6-7 mil:).

Lägger in en bild på gullet oxå!!
Nachtmann32jan.jpg
 
Sv: Haflinger

*kl*

Persikan- Usch vad hemskt om hästen som blivit skuren,,folk är inte kloka.

Josssefine- Vilka fina flätor. Hur gjorde du den i manen så tight? Min blir bara längre och längre ju mer jag flätar..dock har han väldigt tjock man men det ser din ut att ha också.

Sedan kan jag uppdatera med lite bilder från idag. Han känns jättebra nu men ett kiropraktor besök återstår, den 21 februari.

1_14_1189587_575_422_0_0_0.jpg

1_14_1189588_575_422_0_0_0.jpg

1_14_1189589_575_422_0_0_0.jpg

1_14_1189590_575_422_0_0_0.jpg

1_14_1189591_575_422_0_0_0.jpg
 
Sv: Haflinger

haha jadu:p ja vet inte spänner mycket kanske:P haha skoj va det i alla fall:D..

Jodå nog allt har hon tjock man:p haha
 
Sv: Haflinger

Tss vilket tråkigt väder det är ute :(
suck det regnar :( Det blir inte mkt ridande p.g.a av att knät krånglar igen :( men men ..
 
Sv: Haflinger

*lånar en knapp*
Underbart att logga in här. Som motvikt till ruskväder och regn möts man av bilder på varmt gula hästar (som alla är jättevackra som vanligt) :love:

Lakrits: HJÄLP, vad det går undan! Vilken hals han har fått! All heder åt dig som jobbat honom så fint :bow:

Min lille Janosch är jättelycklig! Ridskolan där jag har honom inackorderad har en Haflinger på prov och Janne har fått vara sällskapshäst, dom delar en hage och har på ett par dagar blivit helt oskiljaktliga... Dom tuffar runt i hagen sida vid sida och delar broderligt på alla de små ynkliga grästuvorna som överlevt regnvintern. Underbart att se! Hopsläppet var fascinerande - det var som att dom känt varandra i evighet, det verkar faktiskt som att dom "känner igen sig"...
 
Sv: Haflinger

Kul att höra att de trivs i samma hage :)

Ja haffisar har en förmåga att dra sig till andra haffisar ;)
 
Sv: Haflinger

Min lille Janosch är jättelycklig! Ridskolan där jag har honom inackorderad har en Haflinger på prov och Janne har fått vara sällskapshäst, dom delar en hage och har på ett par dagar blivit helt oskiljaktliga... Dom tuffar runt i hagen sida vid sida och delar broderligt på alla de små ynkliga grästuvorna som överlevt regnvintern. Underbart att se! Hopsläppet var fascinerande - det var som att dom känt varandra i evighet, det verkar faktiskt som att dom "känner igen sig"...

Ja det där är fascinerande. Jag har upplevt det samma med Romeo. Han har i och för sig inte haft problem med någon häst (hittills), men med Haflingern som han gick tillsammans med på det förra stället vi stod inackorderade var det precis som du beskriver. Det var som om de hade känt varandra alltid när de släpptes ihop första gången. Jag tror helt klart de känner igen sina rasfränder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp