Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

*tröst kramar till dig Persikan*
Ja de är tur man har en haffis som är trogen :)
Har lite nya bilder på henne ;)
 
Sv: Haflinger

Så klart att vi håller alla tummar som finns!!
Tack för alla tröst o pepp kramar, om ni bara visste vad de värmer! Skönt med så många gulliga människor som bryr sig:bow::bow:.

Synd att det är så långt till Skåne annars hade jag o Hannie också velat vara med.
Jag får se fram emot evenemanget i Björkvik i sommar istället, hoppas att träffa många av er då! /Lisa
 
Sv: SkÅnetrÄff

vart i skåne bor du:D?
Med haflnger träffen, menar ni då att alla åker och träffas tilsm emd sina flingor:S är förvirrad:P
 
Sv: SkÅnetrÄff

vart i skåne bor du:D?
Med haflnger träffen, menar ni då att alla åker och träffas tilsm emd sina flingor:S är förvirrad:P

Jag håller till en bit från Staffanstorp.

Ja det är det som är tanken. Att träffas med våra flingor och umgås lite och rida tillsammans.

På sidan 19 i den här tråden finns förresten bilder från förra årets träff. Det var innan jag hade upptäckt världens bästa buketråd så jag var tyvärr inte med.
 
Sv: Haflinger

Hej alla och tack så hemskt mycket för alla kramar, jag fångade alla! Jag vill ingen här nå ont men det är ändå skönt som ni säger att höra att andra varit med om samma sak.
Den meningen jag fastnade vid var att det är värt det om man vet hur kärlek är när den är som bäst.
Den meningen ska jag läsa varje gång det känns jobbigt, tack för den

För det var inte bra sista året, inte alls bra... men man trodde ju hela tiden att det skulle bli bättre, bara en svacka.
Men man kan aldrig få det som förr, när man uppskattades till 1000!
Men så är det väl i alla förhållanden när man till slut tar varandra förgivna..

Men åter till flingämnet som står där ute i leran och är smällfet, usch jag vill inte ta med henne någonstans för det är så pinsamt för hon e så tjock.. Då tänker alla att jag är lat och inte gör nått med henne.
Ska nog försöka följa med och testa på löshoppning nästa helg, det har varken hon eller jag aldrig gjort..
Jag skär mig lite till den andra "sortens" hästar bara..
Dessa snygga hopp och dressyr hästar som inte har någon vinterpäls och ser ut som shone gör mitt i sommaren, inge töffsiga någonstans så kommer man med henne som ser ut som ja vet inte, en shettlandsponny i större format..
Och inte är hon någe rädd om sina ben som dom är så hon räds inte för att riva kan ja säga, efter att ha rivit ett 25cm hinder på bruksridningen *L*
BUT I LOVE HÖR ANYWAY!!!:love:

Jag håller oxå tummarna!!

Vart fick du praktik mandiz?

ja ska försöka fixa så jag får vara hemma på praktiken, ska hugga ur i hästarnas skogshage så solen kommer åt och gör så det blir mer gräs.
Oså dras det ut me Shone, får se hur det går men jag har fått tips om att slänga fram en höpåse vid huvet när jag ska lasta, iaf i början. problemet blir väl att gå bort från höpåsen..

Ska iaf inte vara med på skogs-DM i år, ska däremot få en utbildning som domare i antingen brukskörning/ridning eller skogskörning men jag kan inte bestämma mej för vilken jag vill gå!

Klarade förresten A och B proven i motorsåg i veckan så nu kommer jag få ett motorsågskörkort!! Ska jag ha i plånboken och vissa för alla karlar på krogen:D Då kommer de lägga benen på ryggen:p

Nej nu får ja ge mej........ HEJ och kram!
 
Sv: Haflinger

Du kan väl ta med Shone hit på praktik!:D Håller på att gallra ut den lilla skog vi har och såga ner träd som stör utsikten! och en liten dragare och skulle behövas, just nu är det jag som får dra!:eek:
Box och hage finns!:D
 
Sv: Haflinger

Tack snälla gumman :bow:

Men hennes hemsida har jag som länk på min hemsida...och jag har plöjt igenom aaaaaalllllaaaaa hennes länkar...hihihi.

Jag är som en svamp...:p.

Tack än en gång och har du mer så är det bara att skicka...jag kan ju ha missat nåt.
 
Sv: Haflinger

Min kille ska tydligen vara körd en del. Jag ska nog ta med honom till en vän som har erfarenhet av körning både i skog och vanligt så hon får testa honom.
Jag har noll körkunskaper (förutom på shettis) och vågar inte ge mig på det.

I julas så fick jag en vision, en dröm....tänk att få kunna spänna för honom på julaftonsmorgon framför en släde med bjällror runt halsen och facklor på släden........åååååhhhhh vad mysigt.
 
Sv: Haflinger

Vilket feminint huvudet...urläcker. Har du inga helkroppsbilder? Stam?

Tack så mkt!! Har tyvärr inga egna helkroppsbilder ute på nätet men det finns några stycken på svenska haflingerföreningens hemsida, du får ha överseende med att hon är tjock och har vinterpäls:p

Hennes stam:
e. liz.270/T Buchberg u. 16744/T Hixa ue. 1487 Andrit
 
Sv: Haflinger

*kl*

Jag måste kontrollera lite grann det här med Tyrolerhaflinger och "vanlig" haflinger;

En Tyrolerhaflinger är väl en haflinger som inte har något "utomstående" blod i sig och som kommer från ett visst ställe?
Men någonstans bakåt i leden så borde det väl finnas det? Hur långt bak ligger dessa led? Hur gör man för att få in nytt blod i aveln? Det måste väl vara ganska begränsat med blod och linjer i så fall? Om det inte är det nu så borde det väl bli det efter tag?

Vad är det som gör Tyrolerhaflingern "finare" än en vanlig haflinger?
Det känns som om det är två läger...

Hoppas jag inte gör någon upprörd ....är bara nyfiken.
 
Sv: Haflinger

Va hade du redan hittat it!:eek: jag som blev alldeles lycklig när jag hittade haflinger/reining ekipage!;)

Klart du måste testa och se om han är inkörd! börja försiktigt bara som om du kör in han igen så att det inte händer nåt!

Ooopps dags att gå till jobbet...:(
 
Sv: Haflinger

jaha, men vart bor du då? Vad har ni för verksamhet?
Det måste ju godkännas från utbildningsansvarig..!
 
Sv: Haflinger

Det finns en video med Katharina och Just A Hafi på youtube där dom visar lite stop bla. En riktigt fin häst :love:.
Och japp...bland länkarna fanns det några riktigt fina ekipage också, Merlin the Magician bla....
 
Sv: Haflinger

Mmmm, dom filmerna har jag också sett. Helt underbara! :love:

*tittar in i tråden och vinkar till alla flingvänner*
Jag har varit utan dator ett par dar och tråden har rusat iväg igen, här blir det att läsa märker jag!:D

Men självklart ska det hållas tummar för Rambo att KP kan knaka rätt honom, att alla som har det kämpigt får kramar från Janosch och mig också, ett stort grattis till Mandiz och praktikplatsen (var ska du vara?) och så undrar jag om flingträffen? Kanske kan vi ordna nåt liknande här i västern?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp