Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Blir nog det! fast just nu vet jag inte om det blir nåt plugg under våren, ligger på 2 reserv! är lite kräsen och vill läsa i gbg, men får nog styra kosan mot jönköping till hösten istället mkt lättare att komma in där!

Hittade några gamla bilder från när jag och en kompis var ute på en långtur, korterna är tagna när vi pausade vid ett övergivet torp, och pållarna och vi tog lunch!





och ja det var lika vackert höstväder som det ser ut att vara:) längtar till våren så man kan ge sig ut på lite längre turer igen...
 
Sv: Haflinger

Vilka underbara bilder :love:

Om du är andrareserv så har du ju ganska goda chanser att komma in i Gbg ändå. Jag ska hålla tummarna (inget ont om Jkpg, men jag föredrar också Gbg)... Stallet kommer nog bli alldeles underbart med lite mer färg btw.

Jag kan ju kontra dina somniga/höstsoliga bilder med en bild från i helgen när det var så sjukt kallt och narigt här:
bukebild.jpg

(Nu regnar det som vanligt, här har varit sånt piskande regn att jag fått täcka hästen för första gången i hans liv. Han tolererar det, men gillar det inte... Men när det regnar så att det slår igenom till och med hans vinterpäls så får han finna sig i att ha regnkläder på sig, sånt är livet!)
 
Sv: Haflinger

Åh vilka underbart härliga bilder!:love:

Jag fick en riktig pigghetskick av att se dem :D. Vackra flingor, blå himmel och solen skiner ju!!!! Den har ju inte visat sig på flera veckor.

Jag har gått i ide den här veckan. Hatar verkligen detta grå mörker. Sitter framför brasan med datorn och deppar hela kvällarna. Men nu blev jag ju riktigt ridsugen! Hoppas, hoppas det inte regnar imorgon!
 
Sv: Haflinger

Jo fast andra uttagningen har ju vart så det är väl till att hoppas att 2 st inte dyker upp på inskrivningen!
Annars får jag väl jobba ett halvår till och spara pengar istället...

Din pålle har ett väldigt fint huvud!:love:
 
Sv: Haflinger

jag hoppas också på en fin helg, vill rida utan att känna mig som en dränkt katt!
det gör inget om det är kallt bara solen skiner!:)
 
Sv: Haflinger

ja usch man vill inte direkt rida när det regnar hela tiden !!! man tappar lusten totalt .. :P
 
Sv: Haflinger

Men IDAG regnar det inte :D:bump:!! Här kommer lite nya bilder på oss (ridbilder för en gångs skull!):

P1120010.jpg


P1120009.jpg


P1120008.jpg


Inga förtjusande bilder, kanske. Men man får tänka på att de tagits av icke-hästkunnig make...
 
Sv: Haflinger

Ja äntligen har solen tittat fram igen!

Jag tycker ni ser väldigt trevliga ut! Jag gillar verkligen den där lite grövre typ av Haflinger som hon är din dam. Det står säkert tidigare i tråden någonstans men jag orkar inte leta :) så jag frågar istället. Vad har Belle för stam?
 
Sv: Haflinger

Tack! Grov och, hrm, lite tjock :o. Men vad gör man när pållan älskar mat? Tuggbehovet måste ju också tillfredställas...

Hon är efter Nino HAH 7 och undan Nelle HA 320 (e. Stoffer 9101509). Född -03, så hon blir hela 5 år i år!

Manen och pannluggen, om ni undrar, har matte klippt av för att sätta på tillväxt igen. Hoppas på mindre stripigt och slitet, och i stället tjockare, finare hår som växer ut!
 
Sv: Haflinger

Waw, så härligt med lite bilder i tråden. Man blir ju sjuk av längtan efter ljusare dagar o slippa den här fukten o dimman som kryper in i skinnet o sinnet! Då piggar det verkligen upp med lite flingor in action.. keep up the hard work tjejer.:love: (tror jag börjar bli "förwesternad" eller nåt)
Kram på er alla
 
Sv: Haflinger

Waw, så härligt med lite bilder i tråden. Man blir ju sjuk av längtan efter ljusare dagar o slippa den här fukten o dimman som kryper in i skinnet o sinnet! Då piggar det verkligen upp med lite flingor in action.. keep up the hard work tjejer.:love: (tror jag börjar bli "förwesternad" eller nåt)
Kram på er alla

Hur går det med ditt haflingerköp, Mormor? Har du hittat någon lämplig?
 
Sv: Haflinger

Skrev här för ett tag sen, men har varit väldigt inaktiv på senaste. Jag tar hand om Alphaville, får ha honom som min egen osv. Köpte hans ena avkomma från -05 som heter Bina. Har även hand om Binas mamma Blondine och Villes senaste föl från -07 som heter Betsy. Håller till hos Maria Thelander..
 
Sv: Haflinger

Jaa..du, jag har väl sett ett par intressanta på nätet men ända borta i Österrike och de hinner säkert försvinna innan jag har råd att köpa någon. Så det är bara att spara o gneta och hoppas det ska kunna bli framåt sommaren...:)
 
Sv: Haflinger

*knapplan*

Tjenare pa er! Har nagra minuter over pa ett Internetcafe' har i Nya Zeeland sa jag tankte att jag kunde skicka en liten halsning till er hemma i kalla och blasiga Sverige! :p

Har ar det lagom varmt och genomskinliga jag anvander solskyddsfaktor 50 for att inte drabbas av hudcancer ... :eek:

Haflinger har jag sett nagra ocksa, jag menar, Eldfuxen kan ju inte aka till ett land dar det finns flingor utan att leta reda pa dessa ... :) Bilder far ni dock vanta lange pa gott folk.
 
Sv: Haflinger

Blir jag grön eller grön!!!Jag vill också åka till Nya Zeeland!! Men hur jag ska lyckas spara till den resan vette 17,är på väg att bli ensamstående mor med häst med en 75% tjänst, så det blir nog inga sparpengar här inte.
Men Hannie måste jag ha kvar annars vet jag inte hur jag ska överleva. Som alla säger "en gång flinga-alltid flinga"/Lisa
 
Sv: Haflinger

Manen och pannluggen, om ni undrar, har matte klippt av för att sätta på tillväxt igen. Hoppas på mindre stripigt och slitet, och i stället tjockare, finare hår som växer ut!


Om det funkar ska jag nog testa med det också. Min har aldrig fått riktigt bra man igen efter att någon gnagade av den för år tillbaka...
 
Sv: Haflinger

Skrev här för ett tag sen, men har varit väldigt inaktiv på senaste. Jag tar hand om Alphaville, får ha honom som min egen osv. Köpte hans ena avkomma från -05 som heter Bina. Har även hand om Binas mamma Blondine och Villes senaste föl från -07 som heter Betsy. Håller till hos Maria Thelander..

Så var det!

Tack för uppdateringen och ursäkta mitt dåliga minne...
 
Sv: Haflinger

usch de värsta som finns är när andra hästar ganger på ens egen !
De blir så fula i man & svans då ! :S
Usch haffis manar & svanar = svåra att hålla rena här ute i skogen !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp