Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Skrev här för ett tag sen, men har varit väldigt inaktiv på senaste. Jag tar hand om Alphaville, får ha honom som min egen osv. Köpte hans ena avkomma från -05 som heter Bina. Har även hand om Binas mamma Blondine och Villes senaste föl från -07 som heter Betsy. Håller till hos Maria Thelander..

Så var det!

Tack för uppdateringen och ursäkta mitt dåliga minne...
 
SkÅnetrÄff

Hej!! Nu är 2008 igång. :)
Tänkte på vad du sa att det kanske är lika bra att sätta ett datum och en plats för Skåneträff redan nu?

Vill verkligen att det blir av!

Tror du vi kan vara i Åstorp? Eller någon annan Skåning som har platsförslag?:bow:

I vilken månad är vädret stabilast? April? Maj?

Kram kram
 
Sv: Haflinger

Ville mår bara bra! Han har fått tummen upp nu så han är inte halt längre. Men vi tar det lugnt nu och sätter igång sakta men säkert så att inga skador kommer tillbaka. Var himla tråkigt att vi inte var med på generalmönstringen. Men vi kommer nog tillbaka någon annan gång! Ska försöka ta lite fler bilder. Det är ju dock så otroligt tråkigt väder just nu så då är det inte riktigt lika roligt att fota.. :smirk:
 
Sv: SkÅnetrÄff

Hej!! Nu är 2008 igång. :)
Tänkte på vad du sa att det kanske är lika bra att sätta ett datum och en plats för Skåneträff redan nu?

Vill verkligen att det blir av!

Tror du vi kan vara i Åstorp? Eller någon annan Skåning som har platsförslag?:bow:

I vilken månad är vädret stabilast? April? Maj?

Kram kram

Ja jag har ju aviserat mitt intresse att vara med på eventuell träff.

Det finns tyvärr inte särkilt mycket roliga ridvägar i mina krokar men min herre är tyvärr inte helt kul att lasta och köra långt med så det vore kanon om det gick att hitta något ställe liiite längre söderut.

Jag ska fundera vidare på möjliga platser (och jag tänker verkligen försöka göra allt för att komma var det än blir :)).
 
Sv: Haflinger

Tröstekramar till dig Arna. Har varit med om detsamma och vet att man klarar mer än man tror. Hoppas allt löser sig:)
 
Sv: Haflinger

Usch haffis manar & svanar = svåra att hålla rena här ute i skogen !

Såg förresten att Hööks hade något shampoo, som var speciellt bra för vita maner och svansar...
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Tack,Mormor:bow:! Kramar sitter aldrig fel! Har dock ingen lust att krama Hannie just nu,hon är som en lerfigur!/Lisa
 
Sv: Haflinger

Jag hade gärna kommit också, men jag vet inte om det fungerar med en 5-åring? Hon är jättesnäll på alla vis, och det är inte alls det jag funderar på, men jag tror knappast att hon orkar hänga med på en lite längre tur? Hittills har vi mest ridit max en timme i taget, i mestadels skritt och lite trav, och det rättså oregelbundet. Tror ni att hon orkar? Hur skulle upplägget vara? Hur långt har ni tänkt, och i vilket tempo? Jag vill ju inte förstöra ritten för er andra...!
 
Sv: Haflinger

Det vore jätteroligt om du kunde hänga med. Det borde gå att ordna ett tempo som alla kan klara. Romeo kan/ska inte gå hur många timmar som helst heller.

Det får bli en lightversion för oss om det blir en hård ritt. Jag hade tex tänkt om det blir en riktigt lång tur att bara vara med på en del av den. Maken får i så fall hämta upp oss på lämpligt ställe :).
 
Sv: Haflinger

Du förstör absolut inte!!
Vi får fixa på något sätt så det blir en runda som funkar för alla! :)Klart alla ska kunna hänga med. Bara roligt ju om vi blir några stycken! Det löser sig! Var bor ni på ett ungefär? Ska se om vi kan hitta någon bra plats oxå.
 
Sv: Haflinger

Hej allihopa, förlåt för min oaktivitet och obefintliga shonedagböcker men har mått skit hela julhelgen och födelsedagar o allt ..
Vart helt plötsligt oälskad efter 6 år så jag har fått flytta hem igen men jag tror jag börjar gräva mig upp ur graven nu..
Men känner att detta är en lång process, hoppas jag mår bra i sommar.
Av min föga ålder så har jag växt upp med denna människa, har ju bara levt i 22 år så jag förstår att era äktenskap på 20 år är mkt värre..
Syrrans karl fick elakartad cancer så vi satt ungefär och grät ihop över alla storadagar..
Då blir jag att tänka, undra vad som är värst igentligen?
Tänk att mista någon man älskar när man är älskad tillbaka..
Då föredrar jag nog min dumpning.. han lever ju iaf..

Aja.. nu räcker det med sorg & tråkigheter.
Våren är ju här!!
 
Sv: Haflinger

Usch Arna och Persikan. Det låter inte som att det är lätt att vara i era skor nu för tiden!

Och jag som klager för att jag bara ser killen på helgerna.... (och då klager han för att han ska dela min uppmärksamhet med pållen...)

Stor kram till er båda två!
 
Sv: Haflinger

Var med om detsamma i våras. Satt många dagar och grät inne hos haflingerälsklingen och ältade hos vänner. Det gör ont men som du säger man gräver sig upp och det är som folk säger en dag vaknar man och så gör det bara inte ont längre. Även om man verkligen inte kan tro det när man är mitt uppe i det. Tog över ett halvår för mig att hitta tillbaka till att vara mitt glada spralliga jag. Äntligen tillbaka:bump:.

Men att det är smärtsamt kommer man aldrig ifrån. Men jag känner att det faktiskt är värt det när man tänker på hur kärlek är när den är som bäst.

Och som du säger snart är det vår igen, man får glädjas åt det lilla!
Hoppas du kan finna lite tröst i att andra gått igenom liknande saker och att vi tänker på dig!
Ta hand om dig och syrran din! Sänder min omtanke!
 
Sv: Haflinger

Arna och Persikan, tröstekramar till er båda två.

Det brukar hjälpa en smula att vara tillsammans med sina fyrfota vänner när det händer tråkigheter. De känner direkt när man mår dåligt. Ta hand om er ordentligt.
 
Sv: Haflinger

Fyy vad tråkigt för både dig och Persikan!
Dessa män vad ska dom va bra för igentligen?:mad: Tur att ni har era trogna haffisar iaf ;)
Det ska nog ordna sig för er båda ska ni se, efter regn kommer solsken även om det ibland regnar väldigt länge...
 
Sv: Haflinger

Huu ja, vännen...Livet ÄR hårt även om det kan bli lite för mycket ibland. Men i nöden prövas vännen och du har ju en härlig vän i underbara Shone. Slösa du din energi och kärlek på henne, hon sviker inte, så ska du se....med tiden blir du en allt starkare person.
Kram från Mormor/PiaH.
 
Sv: Haflinger

Självklart har jag andra bilder att lägga in på Vilde Ville :) Jag ska se om jag kan fixa lite bilder imorgon eller någon dag framöver när jag har lite mer tid!
 
Sv: Haflinger

*kl*

Hej alla igen.....

Till er som har det lite tufft just nu *sänder en hel famn av tröskramar*.

Tänkte också berätta att på tisdag nästa vecka kommer kiropraktorn ut för att gå igenom min flingpojke. Jag är lite nervös faktiskt...så snälla härliga flingmänniskor....vill ni hålla tummarna att allt löser sig? :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp