Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Ah, men det ser jag. Vad fina dom är :love:.
Men den här riktigt mörka fux färgen är väldigt ovanlig antar jag?
Snyggt är det i alla fall ;).

Tack igen :bow:
 
Sv: Haflinger

*kl*

Nu måste jag verkligen berätta om dagens ridpass, det bästa hitintills (säger jag efter varje gång :p).
Idag släppte han alltihop. Hela hästen hittade rätt och formen kom som ett paket på posten. Vilken lycka!
3 månaders slit har nu gett resultat och med hjälp av små halvhalter och direkt eftergift så har han nu funnit den bekväma arbetsformen.....yiiihaaaa :bump:
Givetvis hade jag ingen fotograf vid detta tillfälle...som vanligt när det går som bäst...men jag hoppas på att detta ska kunna förevigas i morgon.
Lite nya bilder blev det dock i alla fall men tyvärr ganska lika de jag visat tidigare...eftersom man oftast är själv.
Men håll till godo ändå....(observera färgskillnaden på mulen och högre upp på nosen, så blir det när man står med näsan i hösilagehögen hela tiden :D)

IM000941.jpg

IM000935.jpg

IM000931.jpg


Idag upptäckte jag också att min häst är "Medusa", kolla in de "levande" flätorna :rofl:
IM000925.jpg
 
Sv: Haflinger

Nyfiken i en strut kommer och undrar vad det är för mundel på ditt bett!:)
är ute efter ett d-rings bett med tre delad lr rak mundel!:angel:
 
Sv: Haflinger

Trivs bra med den men jag måste köpa nya läder så spännet hamnar nere vid foten,plus en lite längre gjord då jag tycker att den jag har sitter som ett litet "frimärke" mitt under magen.
Har uppäckt att jag är väldigt sned i kroppen så jag och sadel halkar lite åt hö hela tiden.
Funderar på att skicka efter en physiopad fr Danmark/Tyskland men de är lite dyra,har en Gradeurpad nu men jag vet inte om jag är riktigt nöjd med den.
Jag tog ur pommeln o la dit 2 lindor +en rullad handduk i mitten och jag tycker nog att den ligger bättre nu.

Man sitter kvar bra i den iaf upptäckte jag i går när Hannie trodde att ett 30 cm brett litet dike plötsligt förvandlats till ett 2 m brett krondike:eek:Sedan var hon tvungen att stutsa runt som en tok efter grodhoppet också-galenpannan!! Jag satt som gjuten,dottern var jätteimpad av sin gamla mor!:rofl:/L
 
Sv: Haflinger

Det är en leksak, en boll som han kan rulla ut godis från. Den är trasig och inget godis i men något han kan sysselsätta sig med om han får tråkigt:D
 
Sv: Haflinger

Vi vet inte riktigt vad som hände. Antagligen hade han snubblat i hagen. Han leker rätt vilt:smirk: men en dag kom han in och gick orent och sen gick det bara inte över. Veterinären såg en orenhet med rullningen av leden när han skulle trampa ner med enaframbenet. Så det blev beordrat vila och låååångsam igångsättning eftersom hon trodde det var påväg att bli inflammation. Men nu verkar han må finfint!
Hoppade i fredags. Första skuttet på 8 månader. Hela 30 cm. Sedan tog det 10 minuter att lugna ner honom. Han var så lycklig :D! God fortsättning!
 
Sv: Haflinger

Vi i Norge vil også ønske gode juledager til dere i øst- gode ønsker for juledagene og for det nye året som snart blir "født".

Jeg ser at Hannes Schweisgut kommer til Danmark- jeg som håpet han ville komme til Sverige.. Nå lurer jeg så fælt på om jeg skal være så "gal" at jeg melder meg og Elly med hingsteføllet Adel på utstilling helt i Danmark... Det er satt opp to dager i Danmark på henholdsvis Sjælland og Jylland- håper noen kan svare på om det er det likegyldig hvilken plass jeg eventuelt melder oss på?

Jeg ville gjerne at noen "haflinger- erfarne/ flinke"kunne sett på Adel- føllet mitt, for å kunne vurdere hvorvidt han er verdt å ta vare på som hingst. Det har åpnet seg en mer realistisk mulighet til det nå fordi en profesjonell "araber- show- mann" har ønsket å ha to araber hingster oppstallet her hos oss- og da er det jo fristende å ta med Adel i samme utdanningsprogram til sommeren...hmm.
Jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med hvor lett/ vanskelig/umulig det er å bedømme fremtiden til en 7 måneders hest.

Er det forresten mange av dere som skal til Danmark??

Med vennlig hilsen Jorunn, Elly og Adel

God fortsättning!

Vad roligt att du kunde tänka dig att visa Elly och Adel för Hannes Schweisgut men naturligtvis tråkigt att vi inte kan erbjuda det i Sverige denna gången. Däremot nästa år.........:banana:
Vi är en liten grupp eldsjälar men tyvärr inte nog till att klara arbetsbördan och det ekonomiska. Intresset för tyroleravlen är inte så stor i Sverige som i våra övriga nordiska länder och de gammla går sina egna vägar, men, men, det kommer nya folk hela tiden, så vi satsar på dem istället.:D Därför väljer vi att ha STHs kåring på Själland den 29 mars i sammarbete med DTH och det kommer att bli trevligt som alltid. Övernattning till både folk och fä finns arrangerat!
Vi blir helt säkert en lite grupp som kommer att visa våra svenska haflinger och det brukar vara någon med från Norge också. Du är välkommen att höra av dig med ett PM till mig eller direkt till STH eller DTH. Tycker absolut att du ska komma och visa dem båda två;)
 
Sv: Haflinger

Tack så mycket:)! Det här med att komma ihåg banor är märkligt. Hemma på träning kan jag aldrig komma ihåg mer än två hinder men på tävling är det inga problem.... Man är ju som man är:smirk:
 
Sv: Haflinger

Tack så mycket:)! Det är så roligt att se honom från marken.

Vi hoppade i fredags:D. Hela 30 cm! Första skuttet på 8 månader. Han blev superlycklig och bockade och hade sig. Sedan efter att ha galopperat runt runt i lyckorus i tio minuter andades han på den dammiga ridhusväggen så att dammet yrde varpå han blev rädd för dammet och jag höll på att glida av:smirk:.

Rakar ni Maxi? Eller han klarar sig ändå? Vi har börjat raka Goliath nu. Gjorde inte det innan men nu blir han så svettig att det inte går annars. Som effekt har han nästan blivit "apelkastad" i färgen. Väldigt märkligt.

Skönt ni hittade en sadel:)! Minns vilket meck det var för oss att få tag på en.

Goliaths julönskningar är alltid desamma MAT och SPRINGA.
Mamma har daltat med honom så nu under hans skada att han blivit riktigt bortskämd. Varje kväll gör hon fruktsalllad till honom. Står och skär äpplen, morötter, potatis och annat hon hittar och blandar till honom. Hon är för söt!

Hjälper gärna till sen och fixar med Skåneträffen! Fast det får bli lite varmare ute :).

Jättefina bilder på Maxi förrästen på HRRK´s galleri!!:love:
Som haflingermänniska måste man ju in och titta på bilderna då och då. Helt underbara djur!

God Forstättning!

Kramar från Anna & Goliath
 
Sv: Haflinger

God forstättning alla haflingerälskare:rofl:

Köpt en ny kamera idag så nu ska man fota lilla busan igen :D
Funderat på att byta ut min islandssadel nu mot en dressyrsadel till våren ..
 
Sv: Haflinger

God fortsättning och Ett riktigt gott nytt år!:love:

Hoppas att vi ses i 2008 på något av de haflingerarrangemang
som förhoppningsvis blir till under det kommande året.:banana:

Jag för min del har avgett ett nyårs löfte som gör att jag lämnar
Bukefalos helt och hållet från och med i dag!:cry:

Är säker på att ni fortsätter att träffas här och utbyta tankar, upplevelser och erfarenheter om era goa haflinger.
Håll tråden positv och levande!!!!!!!:bump:
Tack för många trevliga stunder här på Bukes bästa tråd.:love:
MVH
Pia
 
Sv: Haflinger

Nej men varför det!!!!!! Fy vad tråkigt :cry:.

Ditt kunnande och dina inlägg behövs ju här!!
 
Sv: Haflinger

Tack så mycket:)! Det är så roligt att se honom från marken.

Vi hoppade i fredags:D. Hela 30 cm! Första skuttet på 8 månader. Han blev superlycklig och bockade och hade sig. Sedan efter att ha galopperat runt runt i lyckorus i tio minuter andades han på den dammiga ridhusväggen så att dammet yrde varpå han blev rädd för dammet och jag höll på att glida av:smirk:.

Åhhh -lyckliga Goliath!!! HIHI visst e dom söta när dom blir sådär lyckobusiga! :D Så länge man inte far av alltså *ler*

Rakar ni Maxi? Eller han klarar sig ändå? Vi har börjat raka Goliath nu. Gjorde inte det innan men nu blir han så svettig att det inte går annars. Som effekt har han nästan blivit "apelkastad" i färgen. Väldigt märkligt.

Skönt ni hittade en sadel:)! Minns vilket meck det var för oss att få tag på en.

Ja jag har rakat Maxi -eller ja halva Maxi! Rakar halsen och under magen! Så här ser han typ ut i år oxå! Har bara gjort en rak linje från manken och ner mot virveln. Tycker om denna klippningen för dom får behålla den viktiga pälsen över ryggen men slipper svettas så mycket och torkar fort om dom skulle bli svettiga

Goliaths julönskningar är alltid desamma MAT och SPRINGA.
Mamma har daltat med honom så nu under hans skada att han blivit riktigt bortskämd. Varje kväll gör hon fruktsalllad till honom. Står och skär äpplen, morötter, potatis och annat hon hittar och blandar till honom. Hon är för söt!

HIHI, ja så snällt av henne! :D Mamma gjorde en liten godispåse till Maxi, som han fick på julafton, med en massa gott i!

Hjälper gärna till sen och fixar med Skåneträffen! Fast det får bli lite varmare ute :).

Ja vi måste försöka få ihop en ordentlig träff till våren!!! Kanske t.o.m ska börja fundera på datum redan nu??!



Ha de underbart och God Fortsättning och ett Gott Nytt År på er!

Kramar från Camilla å Maxi-busen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp