Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi i Norge vil også ønske gode juledager til dere i øst- gode ønsker for juledagene og for det nye året som snart blir "født".
Jeg ser at Hannes Schweisgut kommer til Danmark- jeg som håpet han ville komme til Sverige.. Nå lurer jeg så fælt på om jeg skal være så "gal" at jeg melder meg og Elly med hingsteføllet Adel på utstilling helt i Danmark... Det er satt opp to dager i Danmark på henholdsvis Sjælland og Jylland- håper noen kan svare på om det er det likegyldig hvilken plass jeg eventuelt melder oss på?
Jeg ville gjerne at noen "haflinger- erfarne/ flinke"kunne sett på Adel- føllet mitt, for å kunne vurdere hvorvidt han er verdt å ta vare på som hingst. Det har åpnet seg en mer realistisk mulighet til det nå fordi en profesjonell "araber- show- mann" har ønsket å ha to araber hingster oppstallet her hos oss- og da er det jo fristende å ta med Adel i samme utdanningsprogram til sommeren...hmm.
Jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med hvor lett/ vanskelig/umulig det er å bedømme fremtiden til en 7 måneders hest.
Er det forresten mange av dere som skal til Danmark??
Med vennlig hilsen Jorunn, Elly og Adel
Tack så mycket! Det är så roligt att se honom från marken.
Vi hoppade i fredags. Hela 30 cm! Första skuttet på 8 månader. Han blev superlycklig och bockade och hade sig. Sedan efter att ha galopperat runt runt i lyckorus i tio minuter andades han på den dammiga ridhusväggen så att dammet yrde varpå han blev rädd för dammet och jag höll på att glida av:smirk:.
Rakar ni Maxi? Eller han klarar sig ändå? Vi har börjat raka Goliath nu. Gjorde inte det innan men nu blir han så svettig att det inte går annars. Som effekt har han nästan blivit "apelkastad" i färgen. Väldigt märkligt.
Skönt ni hittade en sadel! Minns vilket meck det var för oss att få tag på en.
Goliaths julönskningar är alltid desamma MAT och SPRINGA.
Mamma har daltat med honom så nu under hans skada att han blivit riktigt bortskämd. Varje kväll gör hon fruktsalllad till honom. Står och skär äpplen, morötter, potatis och annat hon hittar och blandar till honom. Hon är för söt!
Hjälper gärna till sen och fixar med Skåneträffen! Fast det får bli lite varmare ute.
Jag för min del har avgett ett nyårs löfte som gör att jag lämnar
Bukefalos helt och hållet från och med i dag!![]()