Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Men åh vilka underbara julkort alla gör :love:.

Då måste ju jag så klart också göra ett försök :).

julkortbukefalos.jpg


godjulcopy-1.jpg
 
Sv: Haflinger

Fin fint julkort ;)

Haha inge duktig på de är med julkort :angel:
Haha neej någon snö finns de inte direkt .. Lite frost möjligtvis !
 
Sv: Haflinger

Tack det samma! Underbar bild och med snö också!!
Snart åker svärföräldrarna hem tack o lov så då är det ryggläge i soffan som gäller -är kanonförkyld och mår inte alls så bra!
Ska även prova sonens Guitar Hero!
Trevlig fortsatt julafton kära vänner!
Julkramar Lisa
 
Sv: Haflinger

Är det en nytagen bild? Har ni snö nu? Ser fint ut med ett litet lagom lager!

Har precis varit ute på ett styck piggt haflingerskrälle :D! Någon mer som tar sig en juldagsritt? Min var så pigg att en lite högljudd skåpbil var jätte, jättefarlig... Bilseländet kunde saktat ner, tycker man, när det är en häst på vägen som börjar "steppa" :mad:. Men det gick ju bra, hon gjorde trots allt inte mer än så.

Trivs fortfarande bara fint med min Barefoot London! Tror att hästen gillar den också.

Nej, nu ska jag fara och hämta lite hö och sedan hem och prova riskokaren som vi fick i julklapp.

Ha det lugnt och skönt på juldagen!!
 
Sv: Haflinger

Ska ut på en tur om ett tag när "barnvakten" kommer hem igen.Kan inte lämna den lilla hunden ensam än.
Ska prova att ta ur pommeln ur min London och peta in något annat ist för att se om det blir någon skillnad.Funderar även på att sätta dit svanskappan,men det är nog bättre att ta en sak i taget.

Funderar bara på hur jag ska ta mig upp i sadeln utan att spricka efter all god mat!:o/Lisa
 
Sv: Haflinger

Tyvärr, ingen snö fotot är taget i början av december fråm mitt kontors fönster!! Den "fula lampan" är ridbananebelysningen!
Så här ser däremot vårt julväder ut! Rimmfrost först och nu grönt och regn men hela gänget är nytvättade inför julen, hur länge det nu håller i sig!

Skickar lite "Julgodis" till er alla!
Ö.tv.Gratitude Klodskovgaard, liz.301/T Alpkogel och Sidney, Ebbsföl.

Arna, jag är också förkyld, så jag känner med dig!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Har precis varit ute på ett styck piggt haflingerskrälle ! Någon mer som tar sig en juldagsritt? Min var så pigg att en lite högljudd skåpbil var jätte, jättefarlig... Bilseländet kunde saktat ner, tycker man, när det är en häst på vägen som börjar "steppa" . Men det gick ju bra, hon gjorde trots allt inte mer än så.

Ja jag har precis kommit hem efter en tur. Romeo har också varit otroligt pigg den sista tiden. Idag taktade han på snedden i ca 2 km innan han lugnade sig.

Har funderat vad det kan vara som gör honom så pigg och kom på att han för ca två veckor sedan började få ett nytt sorts Glukosamintillskott som även innehåller hyaluronansyra (för sin artros). Piggheten sammanfaller faktiskt med bytet :).
 
Sv: Haflinger

Ska ut på en tur om ett tag när "barnvakten" kommer hem igen.Kan inte lämna den lilla hunden ensam än.
Ska prova att ta ur pommeln ur min London och peta in något annat ist för att se om det blir någon skillnad.Funderar även på att sätta dit svanskappan,men det är nog bättre att ta en sak i taget.

Jag gjorde som Bettysmatte föreslog och tog ur pommeln. Jag har istället rullat ihop vanliga svarta sopsäckar och stoppat i. Det funkar jättebra!. Svanskappan har jag glädjande nog precis kunnat ta bort då den inte behövs längre :bump:. Det är så skönt med en normal mage igen. På Romeo alltså, min egen behöver definitivt göras något åt efter den här julen :D. Men jag fick en stegräknare i julklapp av maken så nu är motivationen på topp :).
 
Sv: Haflinger

Åh vilka vackra vita manar!

Vad duktig du är som tar dig tid med en jultvätt! Själv tycker jag det känns rätt meningslöst just nu. Lera från topp till tå igen så fort de kommer ut i hagen.
 
Sv: Haflinger

Hart vart ute på juldagsritt jag med i ösregnet!:D
Latina var med ute på sin premiär tur, dvs utan nån från marken som kunde hoppa in vid nya situationer.
Och hon var jätteduktig! gick först nästan hela vägen trots att det var nya vägar för henne!

Värre är det med gamlingarna som är jättepigga och steppar fram!:)

Tinka har börjat visa sitt rätta dräktighets humör!
Skulle borsta igenom hennes skitna svans idag, och om blickar kunde döda hade jag inte suttit här, titt som tätt stirrar hon bak på en med bakåtstrukna öron för att nästa sekund titta rakt fram och se jätteglad ut, hon gör inget men tänker desto mer..
och 4 åringarna gör bäst i att hålla sig borta annars far hon fram som en huggorm!:crazy:

Tur att det bara varar i 5 månader till!:)
 
Sv: Haflinger

*kl*

Sitter och kikar runt på American Haflinger Registry på hingstar...väldigt intressant :).

*viskar* Har lånat en bild därifrån....

Denna hingst var riktigt snygg
All American Afghan NTF heter han....efter Afghan III NTF.
Är det nåt blod som finns i Sverige?

AllAmericanAfghanNTF0001.jpg
 
Sv: Haflinger

Vad avundsjuk jag blir...här har vi haft jättetrist väder...iofs regn som du har....så någon ridning har det inte blivit än.
Hoppas däremot på lite bättre väder i morgon så jag kan ut och rida lite....:)
 
Sv: Haflinger

När jag nu sitter och kollar på denna sida så finns det ju jättemånga olika modeller på haflinger, kraftiga och lätta.

Är det nån/några linjer som ger kraftigare haflinger? Är det genomslagskraft från Norikern (även om det är längesedan den fanns med bakåt) ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp