Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Ja här e de inte en fruset.. hade varit skönt me det.. då e de lite vitt i alla fall.. lite jul känsla:P
NEpp inte lämnar man datron i första taget:Dhaha

Tack så mycket:P är väldigt o musklad tyvärr.. men det ska ordnas till nästa år..sommar/höst 08:p
 
Sv: Haflinger

Även jag lämnar gänget för ett tag!

GOD JUL och ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla!

Njaaaaa...... kan ju vara att jag inte kan hålla mig borta helt.:rofl: Fast som husmor är ju julen full med bestyr men framåt småtimmarna när endast tomten är vaken ......... och jag........ DÅ kikar jag in på Bukes bästa tråd!!!!!!!!:bump: och smyger i väg en julehälsning till mina vänner där. Njut av er jul ledighet
:love: Kram på er alla/Pia
 
Sv: Haflinger

*räcker upp handen*
Här är en till som blandar julledigeheten med lika delar stallhäng och datanörderier :D

Vad härligt med en massa nya bilder i tråden också, Nora var ju en liten sötnos! Själv har jag lånat ut min kamera, så den är på semester i Egypten, så det dröjer innan jag kan visa några bilder igen...
 
Sv: Haflinger

haha tackar:p
Jo du r nog inte ensam om att sita på buke:P:P haha
Brukar emd kika in i denna tråden:P alltid något spännade som händer:D Men ibland hinner man inte riktigt med vad som hänt:p så då fr man ta och läsa sig igenom det.P:P haha
 
Sv: Haflinger

haha oj tror min bus har rymt idag :angel: Pappa lät lite arg utanför mitt fönster ;) tror lilla damen har spräng staketet nu igen :O
Men men :)
 
Sv: Haflinger

Jag vill också passa på att önska er alla haflingernördar en riktigt
GOD JUL o GOTT NYTT ÅR ! :bump: :bump:
(kommer att kolla tråden mellan köttbulle-rullande o annat stök.)
En riktig TOMTEKRAM vill jag ge alla ur-gulliga Haflinger som visats i den här tråden:love: Om man anstränger sig lite så ser vi ju alla här att tomtens renar egentligen är ett gäng haflinger med vinden vinande i långa vita manar... så vackert...:love:
 
Sv: Haflinger

Lakrits: Katrineholm ligger hos mig! (nästan iaf)
Vad är det som ska hända här?????/lisa-nyfiken som alltid:o
 
Sv: Haflinger

Hehe ^^ Ja tomtens renar är ett gäng haffisar ! :D

Haha bråkade med damen igen i dressyren :/ Hon går mest o drar hon kanske behöver lite julledig hon med vem vet ;)

Usch vi har inget vatten , sucksuck så pållarna hade stått utan vatten hela natten :( törstiga var dem iaf ! :/ Men nu ska vatten pumpen bytas ut ! :)
 
Sv: Haflinger

Du kan inte mena allvar!!! Har jag missat totalt! Finns ju inte så många flingor häromkring.
Berätta mer -hitta info var??/L-nyfiknare än någonsinn:o
 
Sv: Haflinger

Håller med det här är verkligen en toppen tråd tack vare alla som hjälper till att hålla den vid liv!:)

Kommer mest vara hemma den närmsta veckan, några skogsturer lär jag ju hinna med också!;)
Sen sticker jag till gran canaria nästa lördag:D mamsen fyller 50 och vill spendera sin födelsedag i värmen så då får man ju ställa upp med resten av släkten....:angel:

Nu gnäller syrran, dags att ta in vår gran vi snodde från grannarna i morse:devil:;)
 
Sv: Haflinger

Hihi åker till Grand Canaria den 1 mars ;) Vart ska ni någonstans? *Längtar* redan ! :) Vi bokade resa igår :devil:

Haha själv kör man med plastgran ;)

Jaa info om haffisuppvisningen i Katrineholm nästa år :angel:
 
Sv: Haflinger

Jag vill så klart också önska alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR :bump::banana:.

Jag passar också på att lägga in en liten filmsnutt på dagens aktiviteter.

http://www.youtube.com/watch?v=WCleT22KcNo

En mycket glad löshoppande Romeo! Han verkligen älskar detta! Han får ju inte hoppa med ryttare pga sin artrosled och lika bra är det för jag törs ändå inte hålla på med sådana farliga aktiviteter :).

Vad tycker ni förresten? Nog börjar han se hyfsad ut i kroppen igen? Det mesta av sommarmagen börjar försvinna. Nu är det bara lite mer muskler som ska på.
 
Sv: Haflinger

Nu är granen pyntad och färdig!:)
Vi åker till puerto rico, har vart där flera gånger innan, fast nu var det några år sen sist!
 
Sv: Haflinger

Hej Arna, jag läste det på HRKK:s sida att haflingermästerskapens 10-års jubileum skulle äga rum "hos dej".
Då får du sitta på läktaren och titta ned på mej igen, hihi
Om du inte ska va me själv förstås??!!
Det stog det skulle vara med bruksridning/Western, vet inte om de menar nån sorts Trail då men det vill iaf jag va me på!
 
Sv: Haflinger

Jo du,det skulle vara en syn för Gudarna:rofl:Jag o Hannie det är som om den halte skulle leda den blinde!
Men dig tittar vi gärna på,kan ta med en stor banderoll,harskrammla och en tratt att hojta i! Hejja Persikan!!!:banana::banana:
 
Sv: Haflinger

*kl*
Jag har varit borta härifrån ett tag men nu måste jag be er haflingerkännare om hjälp. Min fröken är 93:a och ända sedan vi köpte henne har hon haft problem med att fatta höger galopp. Jag har inte bekymrat mig så mycket utan tänkt att det berott på felaktig ridning, och eftersom vi är flera ryttare och alla gör lite olika har jag inte riktigt tagit itu med problemet. Men nu har jag lämnat bort henne till en mycket kunnig person och även hon har svårt att korrigera henne.

Man måste ju börja misstänka smärta när hon konsekvent undviker att fatta höger galopp men hon är totalt ohalt och rör sig bra i övrigt. Inga gallor, försvarsspänningar eller andra indikationer på att något skulle vara fel.

Jag har förstått att problem med galoppen inte är ovanliga inom rasen så nu behöver jag hjälp - har ni tankar och teorier, förslag och lösningar på mitt problem? Vänster galopp fattar hon villigt men styrka och bärighet saknas, så hon ramlar lätt isär.
 
Sv: Haflinger

Ett litet medelande till den som funderar på att visa sin haflinger för
STH och Hannes Schweisgut till våren.
Kåringen 2008 blir den 29 mars på Själland i Danmark.
STH och DTH håller en gemensam kåring 2008.
Ytterligare info går att finna på STHs hemsida.:)
Sista anmälningsdagen är 8 februari 2008.

Så fortsätter vi med vårt julpyssel:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp