Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Hej vad jag har förstått så gick haflinger under kallblod förut men 2001 gick de över till ponny.

Har ni sett på hrkk:s hemsida att haflingermästerskapen -08 ska det va med bruksridning/western.
Det måste betyda nått i trailväg, jag vill verkligen vara med, hoppas ni med!

Jag var inne på deras sida men det var ett tag sedan, ska nog spana där igen. Hade varit roligt att vara med i det där..men det kanske bara är tillåtet för Haflinger med papper?
 
Sv: Haflinger

Bruksridning är ju fruktansvärt roligt! Men jag har fattat det på samma sätt som lakrits, att vi "papperslösa" får nöja oss med att komma och titta, väl?
 
Sv: Haflinger

:D
Tackar tackar! Jag har allt varit med ett par månader i tråden, men skriver inte så mycket. Trevligt att bli välkomnad hur som helst :)
 
Sv: Haflinger

Vet ni vad............. denna tråden är så underbart positiv:love:
För alla ni som skriver här verkligen älskar era hästar ovillkorligt och på deras betingelser!!!:love:
Buffliga, busiga, feta, påhittiga, matglada, odrägliga, med på det värsta, yrväder, uttryck som ville jaga bort vilken ras-intresserad som helst:D men inte gänget här!
Välkommna alla nya det är så roligt att kika in på denna tråd man blir verkligen glad och stolt över "sin ras"!:bump:

Nu sitter jag här med kaffekoppen i högsta hugg o tårarna trillar! Blev bara så rörd av beskrivningen av våra älskade Flingor:love: (eller också är det en reaktion på julstressen!:rofl:)
Min stackars dotter undrar om jag läste något sorgligt men det är det ju inte alls untan precis tvärt om:D

Jag höll på att få hem en Noriker innan jag köpte Faffie,hon hette Snövit och såg ut som "Lilla Gubben". Hon var såld till en ridskola iLappträsket men passade inte in där ,troligtvis ingen utbildning, men de skulle ha alldeles för mycket för henne o tur var väl det för annars hade jag ju inte hittat "Fet-Märta"!
Lisa-som nu har slutat att gråta.
 
Sv: Haflinger

nemen så kan det väl inte vara att ni inte får vara med???
Det vore elakt!!
Det måste vi ta reda på....
 
Sv: Haflinger

Saxat från HRKK:s diskussionsforum:

För att få tävla en haflinger utan papper måste du få två olika personer som är haflingerkännare att besiktiga din häst för att bedöma om den är en haflinger eller ej.

Det här är en regel som sattes upp inför de tidigare HM.
Vi vet ju att många valacker importeras utan papper.
Är han brännmärkt?

Vet inte om detta gäller än, ovanstående skrevs 19 april i år.
 
Sv: Haflinger

Med tanke på att hästar som inte ens ser ut som haflinger får vara med att tävla så borde era två inte vara nåt problem:angel:
Dom har ju iaf alla kännetecken en haflinger ska ha!;)
 
Sv: Haflinger

Heeeej Anna!

Kul att "se" dig igen! :)
Underbart att höra att er fantastiske lille kanonkula äntligen är friskförklard!!!! :bump: Måste kännas jätteskönt -verkligen en perfekt julklapp!!! :love: Han såg verkligen fin ut i tömmkörningsfilmen!!!!


Med Maxi är allt bara bra, jag är lite sjuk så han njuter nog lite extra nu när han får lite oväntad julpaus! Lille busungen :love:

Vi hittade en sadel, tack och lov, med lite hjälp. Det blev en dressyrsadel från Jensen i Lund.
Visst är det mysigt med barbackaridning men jag får hålla mig till skritt i sånna fall, annars flyger jag i backen, så det känns bra med en sadel igen
Så snällt av Goliath att hjälpa dig av i galoppen när du rider barbacka -hemskt omtänksamt måste jag säga :rofl:

Ja, du i år har Maxi önskat sig lite nya fräscha borstar av naturmaterial så han inte blir så elektrisk i pälsen när vi borstar när det är kallt ute:smirk:
Vad har Goliath haft på sin önskelista då? Förutom att bli frisk?

Gud Jul på er oxå å hoppas att ni får njuta av några lediga dagar tillsammans! :)
Till våren får vi satsa starkt på att få ihop en träff här i Skåne tycker jag!!! :bump:

JuleKramar från oss
 
Sv: Haflinger

Passar på att önska ALLA härinne en RIKTIGT GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!!!!

Hoppas ni får ett härligt jul- och nyårsfirande tillsammans med familj och djur:bump:
 
Sv: Haflinger

God Jul & Gott Nytt År Alla :)

Sitter här & längtar tills julaftons morgon , så man kan ta en sväng i skogen med lillbusan ! :)
 
Sv: Haflinger

nemen så kan det väl inte vara att ni inte får vara med???
Det vore elakt!!
Det måste vi ta reda på....

Som även Eldfuxen skriver så var det så att "förr" skulle två olika personer som var haflingerkännare kunna godkänna en haflinger utan papper och då gick det bra att deltaga.:banana:
Det förekom protester från nitiska haflingerfolk för just denna regel, så hur det blir under kommande HM vet jag inte, har inte varit så aktiv de senaste åren. Bäst är väl att kontakta någon från HRKKs styrelsen eller skriv frågan på deras forum, vet´ja.
Jag vet att det alltid har varit ett arrangemang i positiv anda och att man gör vad man kan för att alla ska kunna deltaga!:D Även klasserna läggs på nivåer för att passa "provapåare".... mig tex:D som tänker starta i blåbärs klassen för mogen ungdom!:D
I år är det 10 års jubileum och HM går av staplen 29-31 augusti i Katrineholm.
Som sagt ta kontakt med någon i HRKK, ingen rynkar på näsan för att det är en papperslös haflinger, vi har många i vårt land som är det!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Nu lämnar jag er för ett tag!

Riktigt god jul på er allihoppa och ett gott nytt år också!:banana:
 
Sv: Haflinger

Var inte orolig GT det finns fler nördar!:D

Även jag vill önska från oss alla till er alla-"EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT FRÖJDEFULLT GOTT NYTT ÅR/Lisa
 
Sv: Haflinger

Ja, jisses, här är en datanörd till :D! Mig blir ni inte av med så lätt...
Jag ser fram emot 11 dagars ledighet nu i jul, och jag kan lova att datorn kommer att få sin tid varje dag...

Vad har ni andra planerat för er ev. julledighet? Jag ska rida, hade jag tänkt. Hoppas bara att vädret håller sig hyfsat, dvs inget ösregnande igen. Har lånat den första Harry Potter-boken idag också. Tro det eller ej, men jag har inte läst en endaste Harry Potter-bok, och det känns nästan som om det hör till allmänbildningen... Börjar bli lite sugen, eftersom det ev. kan vara inspiration till eget skrivande. Planerar att försöka skriva lite, eller i alla fall få lite uppslag, under ledigheten. Slappa i massor ska jag göra. Det har varit ett otroligt jobbigt år på jobbet, så jag känner att jag behöver vila upp mig för att undvika utbrändhet. Ja, något mer ska jag nog inte planera, för då går slappandet åt skogen också :D!

Har ni tänkt på att haflinger-tråden ALDRIG lämnar förstasidan här på avelsgnägg? De flesta trådar dör ju mer eller mindre snabbt, men denna har varit vid liv LÄNGE nu... KUL!!
 
Sv: Haflinger

Det finns fler *vink vink*.

*kl*
Nu är jag ledig fram till nästa lördag. Planerna är att rida så mycket som möjligt :D.

Nu ska jag in och kika på sidan om HM:et, vore ju roligt att vara med om dom ska ha westernridning i programmet.

Var ligger Katrineholm?

Till er som lämnar oss redan nu; En riktigt god jul och en famn röda julekramar till er alla!!!!
 
Sv: Haflinger

haha:p Nya bilder på min flicka nora:p Ingen snö dock.. suck.. vill ha det mer än gärna:P villi i allafall att det ska frysa till lite:P

17145428.jpg

17145425.jpg
 
Sv: Haflinger

Hehe inte lämnar man datorn bara för att jul närmar sig :angel: Iaf inte jag (:

Vilken sötis det där var du :d

Ja själv ska man försöka rida så mkt som möjligen under jullovet , iaf försöka ( dock har man sår över hela fingrarna ) p.g.a drag kamp med envis busan när hon ska in från hagen ;)
Sucksuck ingen snö heller :( tkr det är otroligt tråkigt inte en grön jul till alltså ! Men kallt är det iaf vattnet har frusit i stallet så vi får ta med vatten inne ifrån i hinkar ( varm vatten och slänga ner i vattkopparna ) så de tinar , det brukar funka iaf :rofl:
Ja (:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp