Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Vad fin han är nakenfisen!;)
Tycker redan att han ser ut att blivit finare i kroppen, bra jobbat!:D

Tack...
Ja, han har ändrat sig en del faktiskt.
Vi har gått från det här......(kolla hans hållning på rygg ,hals och huvud)
IM000720.jpg


.....till det här :)
IM000896.jpg
 
Sv: Haflinger

Och det verkar vara rätt väg!:)
Ser fram emot att se er på tävlingsbanorna i sommar, har ni riktat in er på nån speciell gren?
 
Sv: Haflinger

Hmm.......nä..inte än. Jag är ju pleasurenörd så det kommer vi väl att ge oss in i..reining är också nåt jag vill prova.
Jag tror vi kommer prova både det ena och andra.

Eftersom min andra häst, gammeltanten, har problem och haft problem ett par år med sina bakknän så har vi varit väldigt begränsade inom vad vi kunnat träna och tävla, och henne har jag haft i 7 år.

Nu har en helt ny värld öppnat sig där alla möjligheter finns. Tanken att kunna tävla i Open klasser bara känns helkul. Har ju inte kunnat det förut då min tant inte klarat galoppen de senaste åren.
 
Sv: Haflinger

Tackar igen.... ska kolla upp det med haflingerföreningerns sida.
 
Sv: Haflinger

Hej och välkommen Eufemia!

Om du vill visa ditt sto på sommarpremiering så ska hon ha ett svenskt nummer. Allt du behöver veta om stopremieringar finns f.ö. att läsa här: http://www.svehast.se/allm/2007Storegl.pdf :)

Om passet innehåller alla obligatoriska sidor behöver det inte bytas till ett svenskt pass, men om t.ex. MRL-sidorna (där ev. medicinering med läkemedel med livstidskarens ska föras in) saknas, vilket de gör i en del äldre pass, så måste man göra ett nytt svenskt pass. Vilka papper du ska skicka in och vart de ska skickas står här: http://www.svenskahaflinger.se/hastpass/hastpass.htm

Eldfuxen, registrator några veckor till ... :cool:

Tillägg: Äsch, ni var snabbare, både Lakrits och Eufemia ...
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Usch inte fixat med hästpass ännu fast de skulle ridskolan fixa med när jag köpte henne för hon blev om chipad då och papprena skickades iväg sen har jag inte hört något mera :( Blir så less på de , de är över ett år sedan & jag har frågat massa av gånger :(

Ja iaf idag så tog man damen till stora sommarhagen , ( tänkt bygga paddock där ) , och red dressyr (: Gick utmärkt , hon bar sig riktigt bra idag med form och allt :) *matte stolt* , men sen så skulle vi göra skänkelvikningar :rofl: då började madame streta i mot så de slutade med att hon skalade av mig skinnet på fingrarna ;P haha men men tyckte de gick bra endå ! :p
 
Sv: Haflinger

Envisa som få är dom små rackarna....hihihi.

Var skulle passet komma ifrån? Ring och hör med den föreningen om dom fått in nåt...annars så ge dig på ridskolan igen...det är ju lag på att ha pass.
 
Sv: Haflinger

Den är ju så att min tant är importerad med hästhandlare (?) Finns ej några papper , hon har bara den berömde H:et med blomman you know ;P Så antar att papprena skickades till vanliga svenskaponny blabla , får väl ta och åka förbi ridskolan någon dag orkar ju inte göra om hela skiten bara för att de inte kan ta ansvar för saker och ting ! De lovade mig passet och de står i hennes papper . :devil: :devil:
 
Sv: Haflinger

Eller så tar du ut en ID kontrollant och fakturerar ridskolan för det....om dom inte får tummen ur att lösa det snarast.
Ja, det är ASRP som hon ska reggas i då.
 
Sv: Haflinger

Exakt , nej ska ta ett snack med dem först och sen om de inte vet något för de stå för kostnaderna , för de står i papprena att hon ska ha pass .. O det stämmer inte för de skulle panik fixa de när hon såldes till mig o jag har frågat dem flera gånger om men , orkar snart inte bry mig och kommer ta ut en själv som fixar de med henne !
 
Sv: Haflinger

Jag vet faktiskt ingen som bytt från haflinger till nån annan ras, däremot mängder med folk som bytt från andra raser till haflinger!

*räcker upp en hand*

Jag gick faktiskt från Haflinger till en med Noriker i!:love:

För den som inte vet så är Norikern "besläktad" -från början- med haflingern och många av dom har samma färgkombination som en haflinger.

Lägger in bilder trots att han inte är haflinger bara för att ni ska kunna se "likheten".

Norikern är tyngre och högre.
Har inte nåt samma popularitet som haflingern (och kommer nog aldrig bli heller då det är ett kallblod)

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/ridsport/raser/noriker.html

Tryggmedsele.jpg
Trygg.jpg
 
Sv: Haflinger

Har inte nåt samma popularitet som haflingern (och kommer nog aldrig bli heller då det är ett kallblod)
Jättevacker häst, vilken ras det än är :)

Men hur är det med det där med kallblod eller ej, vad gäller Haflingern? Jag har hört/läst båda delar och blir inte riktigt klok på det. Någon här som vet hur det egentligen förhåller sig?
 
Sv: Haflinger

Hej hej!
Ledsen jag inte svarat förän nu. Är ute på min socionompraktik så det är bar jobb och ingen lek...
Det är snart jul, helt otroligt så fort tiden går!
Verkade svårt att få ihop något innan julen så vi får väl sikta på framåt vårkanten!
Goliath friskförklarades för en vecka sedan och nästa vecka ska vi börja hoppa lite igen. Undrar om han minns hur man gör? :smirk:
Allt fortfarande bra m Maxi? Hittat sadel? Barbackaridning är trevligt förutom i galopp, där är jag chanslös och bara gliiider av varje gång. Oftast med lite hjälp från Goliath:).
Vad har Maxi önskat sig i julklapp då?
Kram kram
 
Sv: Haflinger

Så här hungrig kan en haflinger vara:

hunger.jpg


Hahha så där brukar vår grabb också göra. Finns det något de inte skulle göra för lite käk! Riktiga överlevare! Robinsson-klass:)
 
Sv: Haflinger

Jättefin häst :love:.

Intressant med någon som har en Noriker! Jag har funderat lite på en sådan till min man. Inte för att det är aktuellt just nu, men jag letar ibland i annonser men har aldrig sett någon till salu. Har du importerat själv?

Min man är 187 cm lång (76 kg) och behöver något rejält att rida. Han red tidigare en Haflinger modell större men var nog tyvärr egentligen för lång.

Hur är den som ridhäst, Norikern? Hur är den till sättet? Liknar den Haflingern? Så klart förstår jag ju att alla är egna individer men Haflingern har ju som konstaterats många gånger här i tråden många gemensamma beteendedrag.

Många frågor blev det. Förlåt alla Haflingerälskare för att jag spinner vidare med Norikersnack men de är ju ialla fall släkt med Haflingern :).
 
Sv: Haflinger

Ja för mig gör det inget , det är ju fortfarande besläktade med varandra !

Usch förlåt bara en fråga ska man rida på syntet bett elr vanligt tredelat ? Båda är tredelade ;/ Men hon tuggar bättre på de i syntet men samtidigt så tkr ja att de andra är bättre :confused: förlåt !
 
Sv: Haflinger

Har tävlat på D nivå i Reining, westernriding och en gång i hmm vad heter den grenen, alla går in samtidigt, en och en rider ett kort mönster, sen är alla ute på railworken (heter det så?:confused:)

ja ja, reining är vad jag vill satsa på iaf! men det blir nog inget mer tävlande förrän jag har egen häst!:)
 
Sv: Haflinger

Men hur är det med det där med kallblod eller ej, vad gäller Haflingern? Jag har hört/läst båda delar och blir inte riktigt klok på det. Någon här som vet hur det egentligen förhåller sig?

Vad jag lärt mig är det ett kallblod! inte mig emot säger hellre att jag rider kallblod än ponny!;)
Och kallblod hör ju till kategorin häst, och jag tycker iaf att haflingern är mer häst än ponny!

Sen har det ju diskuterats endel om den inte borde höra till varmbloden.. mm mm
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp