Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Tacktack , för att man har hittat hit (: Dessutom upptäckt att JAG är faktiskt inte ensam med EN FLINGA i Lindesberg (: Trodde faktiskt de (: Dock fått väldigt mkt bra & dålig kritik över att jag köpte ridskolans lilla söta haflinger (a) Ångrar inte en sekund att jag köpte henne (: Hon förtjänade en andra chans i livet !

 
Sv: Haflinger

Måste bara skriva lite (;

Jo i morse knallade jag ut för att ta min vanliga morgon rund ner till Postlådan & som sagt ( dumma mig ) röker ja ju ;P Så gjorde man de . När jag hade rökt klart så , ropade jag på Busan ( ebba ) och fick ett svar uppe i skogen och rätt som de var så kommer de en rödrävs färgad flinga ut hoppade över diket i full galopp (: Blev så glad så de spratt till inom mig . Inte kunnat rida elr hålla på med henne på tre månader p.g.a brutet lårben & operation :( Så blev så lycklig :o förlåt för mitt långa inlägg :o:devil:
 
Sv: Haflinger

Härligt när det dyker in nya flingor och ägare i tråden..Välkommen.. Ser väldigt trevlig ut, din flinga. Hur gammal? mankhöjd? Du kan väl berätta lite mer om henne, hurdan personlighet hon är osv. och så massa med bilder förstås vill säkert alla gärna se :d
 
Sv: Haflinger

Stinas lilla Vera 6 v.

Visst är hon söt men hon ska ut o kissa 1g/timme o på natten ska hon ligga på armen så det är som att ha smått igen:rofl:/ Lisa -lite trött

Men milde himmel såå söt, trots alla sina rynkor. Vad heter den rasen nu igen? Har själv bara fött upp S:t Bernhard. Ja, ja nu har du fullt upp kan man förstå.
 
Sv: Haflinger

Namnet då är ju Ebba på denna dam (: Hon är en import från Österrike (: Hon är brännmärkt på bogen dock inget nummer . Finns ingen stam på henne ! Hon är en f.d ridskolehäst , som jag gav en andra chans i livet drf hon trivdes inte som ridskolehäst. Hon är som de flesta flingor ett matvrak och går gärna upp i vikt tyvärr. Hon är en envis madame som vet vad hon vill men samtidigt mjuk och gosig (: Hon är inte så högt utbildad bara till LB / LB , dock funderar jag på att utbilda henne lite mera (: Hon är ca 139.5 cm i mankhöjd alltså en maxad cponnydå :) Hon är totalt underbar och haft henne i lite mera en ett år nu och de värmer mig varje gång man hör hennes underbara gnäggande !!

Dock inga bilder just nu :( Men ska försöka fota lite i veckan (:
 
Sv: Haflinger

Hon är en Shar-pei o helt underbar.Hon var med till stallet i går för första gången o hälsade på pållarna.Tro att jag höll på att få hjärtinfarkt när hon smet in till Hannie o ställde sig under hennes mage-glatt skällande.
Ni skulle ha sett Hannies min när hon förundrat stirrade på den lilla skällande saken. Hon stod tack o lov stilla med fötterna men hon petade ikull Vera i spånet med mulen och fick lite slickar som tack.De var helt otroliga!
Snälla,snälla Hannie:love::love: Nu ska hon få mycket fruktsallad i julklapp!:rofl:

Mandiz:Stackars dig har du brutit benet? Ramlade du av pållan? Fy,vad långt det låter med 3 månader jag tyckte att det räckte med de 4 veckor som jag var sjukskriven när jag drattade av Faffie( fast jag red ju redan efter några dagar fast jag inte fick:o)/L
 
Sv: Haflinger

only change my name ;)

(: Nej krockade en bil med moppen ;P inte smart gjort (:
MEN NU SKA MAN UT OCH RIDA OCH FOTA LITE :D
så vänta nya fina vinter bilder :D
 
Sv: Haflinger

kl...

Visst är det bra när benen är hela!
Tips på sysselsättning?

Jag stapplade ner till hästhagen igår för att hälsa på de två vackra pojkarna.
Så här ser de ut.

17082009.jpg

17082012.jpg

17082007.jpg


Nallebjörnar, de har päls överallt!
De här två är inte de matgladaste i stallet. Stormwind har aldrig varit speciellt matglad,
Queso å andra sidan har ätit allt han kommit åt, men inte nu längre. De får en varsin höbal
om dagen och äter när de får lust. Och Queso delar med sig!
Stormwind ska inte bara ha huvudet i vårat knä, han är likadan mot Queso.
 
Sv: Haflinger

En till nallebjörn. :D
Det är så härligt att stoppa in händerna under all päls.:love:
 
Sv: Haflinger

Jaaow i morron så blir det o rida lite lätt dressyr med damen (:
Hon är iaf äntligen skodd fram med brodd :)
Bara bak kvar ;D Tur man har en pappa som är Hoviis (y)
 
Sv: Haflinger

Vilken lyx med en pappa som hovslagare!;)
Jättesöt är hon iaf, kommer ihåg att du visade bilder på henne i sommras (tror jag det var)..
 
Sv: Haflinger

Ja nått sånt (: Vare nog ;p Haha ja det är skönt (: Bara säga till så springer han ut och slår på tappskor etc (:
 
Sv: Haflinger

Ja nått sånt (: Vare nog ;p Haha ja det är skönt (: Bara säga till så springer han ut och slår på tappskor etc (:

Haha, sådan tur har inte vi (bara nästan), vår pappa jobbar också som hovslagare, men han har så många kunder så hans egna och våra hästar blir lite över. :angel: Men vi är väldigt nöjda med skoningen i alla fall. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp