Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Å vilken fin flock:love:

Snart så, snart jessica får du oxå! haha.

Själv fick jag sällskap en bit idag utav ett långsamtgående fordon *L* Nerå, bara skritten som går lite saktare.
Shone var på väg upp i vagnen nåra gånger bara:rofl:

IMG_0102.jpg


Det var min söta lilla Goliath som fick röra på sig lite, han syns knappt under all päls.

IMG_0106-5.jpg


Sen hjälpte vi pappa att flytta lite kalvar, böngliga jävlar!
Det kliade i NH-tarmen. Kalvar går inte direkt när du går och inte när du drar i dem heller, den ena fick vi vinsha för att han skulle gå framåt. Det räckte inte med en högaffel i ändan!

IMG_0108-4.jpg


Ja nu ere -grader iaf.. Man får inte klaga att det är för kallt. men det hade kanske räckt med ensiffrigt...
 
Sv: Haflinger

De är så fina allihop :love:.

Jag har nog lite dålig koll men hur är det? Är de dina allihop?
 
Sv: Haflinger

Amie och Lilla Anca är ju som kopior i huvudet, bara att den ena är yngre. Är det mor och dotter/son?

Göta Petter vilka goa öron Merell har...jösses :love:
 
Sv: Haflinger

Faktiskt så är dom inte ens släkt, inte på nära håll iaf men hoppet är väl att lilla anca ska bli en ny Amie!;)

Lilla Merell är en riktigt guldklump, den hästen kommer bli hur bra som helst, är som en liten hund och följer en vart man än går!:)
 
Sv: Haflinger

Japp om inte studier och ekonomi sätter käppar i hjulen...
Så jag försöker hålla förhoppningarna låga,men det är så himla lockande, och jag har ju ett eget stall att använda sommartid om inte annat..
men men, det är 6 månader kvar så jag försöker låta bli att tänka på det, förrän jag ser vad det är som tittar ut!:angel:

Hur går det med din lilla pålle?
 
Sv: Haflinger

Vad härligt det verkar! Jag trodde du tänkte hoppa över stenröset i slutet av den första filmen :D.

Själv har jag pga av allt regnande ingenstans att galoppera just nu förrutom i paddocken, och den tycker ju Romeo är måttligt rolig.

Skickligt förresten att filma den som rider bakom mitt i galopperandet ;).
 
Sv: Haflinger

Ha ha, bakom gärdesgården är det världens största vattenpöl och den törs dom inte passera snabbare än snigel fart:angel:

Filmandet bakåt gick väl sådär, det är ju tur att man kan lita på hästen för nån kontroll finns det inte att tala om, när man rider på enhandsfattning på alldeles för långa tyglar, och bara med repgrimma!:eek:

Jo igentligen borde vi också enbart hålla oss till vägarna för att spara på skogen, men ibland får man göra undantag...
 
Sv: Haflinger

Nej nu har man nästan setat och kollar igenom alla sidor :angel:
Man blir ju helt kär av att se all flingor :love:
Har en liten flina själv hemma i stallet :angel:

Kan ju kanske alltid bidra med en liten bild ;)

17054613.jpg


En bild från i våras på damen min (: Dock lite tjockare nu :angel:
Men har sina anledningar oxå ! :) Vet ej stam på henne mera en att hon är importerad från Österrike !
 
Sv: Haflinger

Välkommen hit med din vackra flinga!:love: Många bilder gillas mycket här!:D

Bettymatte: Jag har provat min London och jag har upptäckt att jag är lika sned i kroppen som det lutande tornet i Pisa!
Ska köpa en längre dressyrgjord den jag fick med är bara 40 cm så den sitter som en liten "tejpbit" mitt under Hannies mage,tror att det blir lte stadigare med en längre. Men man sitter helt underbart:love:
Jag måste få till ett par bilder.

GT: Jag sitter här o tittar på dina filmer o blir åksjuk!!:rofl:
Det går bra med Hannie men hon gillar inte att det är så hårt i marken just nu. Hon verkar lite öm o vill helst bara gå i gräskanten så jag har inte ridit så mycket nu. Vi har ju precis fått hem det senaste tillskottet i familjen så det är lite tidsbrist just nu.
Stinas lilla Vera 6 v.

Visst är hon söt men hon ska ut o kissa 1g/timme o på natten ska hon ligga på armen så det är som att ha smått igen:rofl:/ Lisa -lite trött
 
Sv: Haflinger

Nämen Arna har du skaffat en bebis :)! Brukar inte gilla den typen av hundar men denna var ju bara för söt :love:. Ser den ut så där som vuxen oxå eller växer den i sina kläder :D?

Jag har provat min London och jag har upptäckt att jag är lika sned i kroppen som det lutande tornet i Pisa!
Ska köpa en längre dressyrgjord den jag fick med är bara 40 cm så den sitter som en liten "tejpbit" mitt under Hannies mage,tror att det blir lte stadigare med en längre. Men man sitter helt underbart
Jag måste få till ett par bilder.

Ja visst sitter man underbart men det också sant att alla eventuella snedheter man har avslöjas. Jag tror jag har förbättrat min sits avsevärt sedan jag köpte min. Väntar med spänning på bilder!


Mandiiz: Välkommen till bukes trevligaste tråd! Fin flinga :love:.
 
Sv: Haflinger

e. 901 Steinadler var hon.
Just det! Så var det...

Red du henne i Danmark?
Ja jag red henne i Danmark. Hon kom aldrig till Sverige - det var bara hennes son - som var så "illa" tvungen när jag flyttade hit.

Det blev förresten en hingst till av den där betäckningsresan - Klodskovgaards Attila, men han var steril.
Just det... Det hade jag glömt. Även de ungas minne kan svika ibland:(



:eek: igen! G. Vagn Rasmussen! Känner du honom? Lever han? :o
Ja han lever och rider fortfarande, fast han har bytt till islandshäst nu - han tyckte det var för långt upp på ryggen av haflingerna. Han har kvar en fortfarande, som en annan tjej rider Ulva e: Wildkogel U: Unna Ue: Abbas (hon föddes samma år som min Wincent) Även Unna var efter Ulli och Abbas - så det hände tydligen mer än en gång.


Hallå där! I boken Haflinger in Europa - Liebe ohne Grenzen finns faktiskt en bild av Ulli! Med vit man! Och en av Abbas. Och några till.
Jaså!? Hon var ju gammal när jag lärde känna henne - hon kanske fick mörkare man med åldern annars har dom lyckats tvätta den väldigt bra:confused::idea: Skulle vilja se den bilden.

Visste du förresten att Ulli har en dotterdotter i Sverige? e. liz. Aros - Abbas (ja, Ulli betäcktes tydligen med sin halvbror).[/
Jag vet att Gunnar har såld några till Sverige, men inte stammen på dom. Vad heter hon och var står hon?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp