Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

*kl

17163385.jpg

Hälsar buspojkarna Waquero och Stormwind.
 
Sv: Haflinger

Det som orsakar problem med galoppen är oftast spänningar/smärta i nacke, bogparti eller bakkärran!
Det bästa hade ju varit att ta ut en kunnig massör som känner igenom henne, för att eventuellt hitta var problemet sitter!
kan hon gå i höger galopp utan ryttare?

Det ni kan göra annars är att rida mkt öppna och sluta i skritt, vilket är dom övningar som stärker galoppen mest!

är det så att hon undviker höger galopp för att hon är starkare i vänster, kan ni prova att ställa henne kraftigt till vänster när ni fattar galoppen, då blir det näst intill omöjligt att fatta vänster galopp.;)
men det ska ju bara provas om hon säkert är smärtfri!

har galopp tränat haffisar dom senaste åren! så man börjar samla på sig endel knep och råd nu!:angel:
Har fler på lager om det behövs!:)
 
Sv: Haflinger

Här sitter man o funderar på att dra mig till sängen , dock kunde ja inte låta bli att kika in lite i tråden ;)

Man får ju inte missa nått :angel:
Haha , usch trött man är idag då ! Nu är det bara en dag kvar tills julafton ska bli skönt med lite jul , även om den är över fort ! Dock så är de ibland bra att ha skilda föräldrar måste ja påstå ;P Haha man får mkt mera Julklappar då ;) Dock redan fått den BÄSTA , en resa till grand canaria i en vecka i mars (: :devil:
 
Sv: Haflinger

Det som orsakar problem med galoppen är oftast spänningar/smärta i nacke, bogparti eller bakkärran!
Det bästa hade ju varit att ta ut en kunnig massör som känner igenom henne, för att eventuellt hitta var problemet sitter!
kan hon gå i höger galopp utan ryttare?

GT- tack för svar. Jag är själv dipl hästmassör. Det finns inga muskelspänningar som hindrar hennes rörelser och ingen försvarsspänning som brukar finnas vid kronisk smärta. Det händer att hon fattar höger galopp utan ryttare men oftast inte. Utbildaren som jag anlitar har fått henne till några lyckade fattningar under ryttare.

Det som känns nära till hands är att misstänka ett bakknä men samtidigt har hon ju egentligen aldrig arbetats i galopp, innan jag köpte henne var hon mest körd och riden rakt fram i terrängen. Så styrka och koordination fattas garanterat - jag hoppas ju att det bara ska vara det.

Tipsa gärna vidare.
 
Sv: Haflinger

Måste bara få instämma i kören: Vilka grabbar:love:
Nu måste jag städa i köket usch,fy,tvi!/L
 
Sv: Haflinger

Vi jobbar ockå på att få ordning på galoppen här ute på västkusten :D
Min häst har inte jobbat så mkt på ett tag innan jag fick hem honom. Han var enormt välriden innan, förra ägarna har gjort ett underbart jobb med honom, men har stått en del pga tidsbrist inna han kom hem till mig. Nu har han musklat sig fort igen (bra grundkondition) och blir starkare hela tiden. Han går fint i galoppen ute, men orkar inte riktigt bära sig på bana/böjt spår och i kortare tempo ännu. Han tar fattningarna utan problem, men orkar inte hänga i. Det är vårt stora projekt inför våren, när han blivit ordentligt stark igen, att sätta galopparbetet. Min plan är att galoppera ganska mycket ute och låta honom träna, samt jobba med galoppen från marken till en början. Det ska bli väldigt roligt och spännande att se hur det går :banana:

Jag tar med andra ord också gärna emot tips på bra övningar :bow:

Här är ett litet julkort från oss också:
GOD JUL ALLA HAFLINGERVÄNNER!
flinga3.jpg
 
Sv: Haflinger

Sött julkort du med btw ! ;)

Jadu , snart är julen här känns som jag måste städa nu faktiskt men dock har ja ingen ork till de ! Pojken har åkt hem till familjen sin , så nu är de tyst och tomt utan han .

Min pålla har oxå problem med galoppen ;) Dock tror jag vet vart problemet sitter faktiskt :) Hon har alltid nästan fått fatta FEL Galopp och nu är de svårt att få bort.
 
Sv: Haflinger

Nämen jag har helt missat att ni finns i gbg!:)
Håller själv till uppe på orust, men flyttar eventuellt ner till gbg efter nyår för att plugga!
kul med bukefalister så nära inpå!:D

Är precis hemkommen efter en tur på den dräktiga kanon kulan!:eek:
Tinka är helgalen! jag fattar inte var energin kommer ifrån, ja menar en tjock raggig haflinger skall inte från stillastående komma upp i såna hastigheter om hon gör, jag hinner inte ens märka vad som har hänt förrän vi förflyttat oss 50 m framåt på rekordfart och sen ska man få stopp på åbäket med!:crazy:
Syrran var med och tyckte det såg helfestligt ut när jag försvann bort längst vägen med gruset skvättande efter oss!

nu låter det väl som det är en helt okontrollerbar pålla men hon är bara en häst med mycket vilja och egna ider, framförallt vad det gäller hastigheter.
Och impulsrejs när tävlingsandan faller på..:D
 
Sv: Haflinger

hahah de där känner man igen de där med viljan & farten ;) Haha de är så härliga :D
Idag var min lill stumpa söt . Vi släpper henne lös när de ska gå in så jag kan ta travaren , ( kunde ta båda förut , dock ej efter min olycka ) , då ställer sig lilla busan och gnäggar o väntar på att matte ska komma med hennes nya bästis ! :)
 
Sv: Haflinger

KL


Här kommer vårt lilla julkort!:angel:

Taget i oktober eller nått men det är ju petitesser! ;)

jul.jpg
 
Sv: Haflinger

Säger detsamma bilden är tagen i April, men det är ju petitesser för vi får ju ändå ingen snö dom närmsta veckorna!:)

 
Sv: Haflinger

Vi bidrar oxå med ett ;) Kanske inte lika snyggt som alla andras men endå ! :) :devil:

17181804.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp