F

Fjomp

vad har ni för erfarenheter av dem? Jag skulle gärna vilja ta en på foder, tycker att de är så vackra, och de verkar ju vara så mysiga och stadiga :) Men det är ju ursvårt att hitta någon :(

Åååh dom är UNDERBARA :love:
Har vart på ridläger 2 år i rad och haft haflingrar :)
Först Lina:
http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/lotta_smirre/detail?.dir=/Jag+och+Lina&.dnm=Linas+huvud.jpg
http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/lotta_smirre/detail?.dir=/Jag+och+Lina&.dnm=Trav.jpg
Året därpå var hon tyvärr såld :( så jag fick Irma istället:
http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/lotta_smirre/detail?.dir=/%d6vriga+bilder&.dnm=Irma+in+action.jpg
http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/lotta_smirre/detail?.dir=/%d6vriga+bilder&.dnm=Irma+i+hagen.jpg

Båda två är jättemysiga, genomärliga, snälla hästar
Det var fler med på lägren och dom verkade lika
Hoppar snällt, gör det dom ska, absolut inte tjuriga eller dumma
MEN dom kan bli rätt starka och envisa
Skulle gärna vilja ha en själv :) :p

Vi har två på ridskolan. Den ena trivs nog helt enkelt inte med att vara ridskolehäst, så han är mest grinig. Den andra däremot är snäll och glad. Han är riktigt duktig på att hoppa dessutom.

Har själv en haflinger. Dom är underbara! :love:

Dom flesta är superduktiga på att hoppa. Tyvärr kan dom bli väldigt starka.

Det är det enda negativa som jag kommer på. :)

Det roligaste med dom är att dom är så bra allroundhästar! :) Körning, western, dressyr, hoppning, fälttävlan..kanske har glömt nått.. :o Men dom är väldigt allrounda iallafall!

Vi har också en haflinger och hon är helt underbar!!!!
Har en otrolig utstrålning, både när hon är glad och när hon tjurar. Säger som de andra, hon är stark!!
Är tävlad i hoppning, bruksridning och så var det visst en dressyrtävling också :o. Vad är det för kul med kort galopp :confused:
Vi älskar henne, hon är jättesocial, pratar mycket.
Mvh Kerstin

Jag har en haflinger som jag fick när jag var tio. Ingen häst för den svaga och lätta. De flesta är starka och envisa men ofta snälla. Ingen ponny jag rekomenderar om du är lätt och smal. om du är det så skaffa en mindre haflinger

Det var det dummaste jag läst denna vecka. De blir vad man gör dom till! Punkt slut.
Däremot så är de inga barn eller nybörjarhästar p.g.a. att man oftast inte har lärt sig att förstå en häst i det stadiet, och då KAN de bli därefter.

De är inte starkare än andra raser, de har bara en mer utpräglad självkänsla som de visar mer än andra raser å då har jag hållt på med många olika raser under mina år.

Jag är både kort, smal och lätt och han blev det mest lättridna jag någonsin suttit på även om han var som en stor, tung å totalt okänslig bulldozer när han kom till mig. Men det krävs eftertänksam träning på hästens villkor för att komma dit.

/

jag ska hämta min haflingerhingst på lördag :)
han är det vackraste jag sett. ska kolla om jag an lägga ut några fina bilder på honom senare :rofl:

jag ska hämta min haflingerhingst på lördag :)
han är det vackraste jag sett. ska kolla om jag an lägga ut några fina bilder på honom senare :rofl:

Fortsätt leta då!

De har en helt underbar personlighet.

Men jag har sett så mkt. dåligt ridna Hafisar enl. vad jag jag anser är en bra och dåligt riden häst och så behöver det inte vara. Jag har också haft kontakt med en del som har haft problem med dom då de inte har lyssnat på hästen eller gått för fort fram. Och överlag så kunde man se en röd tråd som var orsaken till problemet.

Men man har olika syn på detta med en bra eller dålig häst ridmässigt så prova och bilda dig din egna uppfattning.

MVH/

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023