Hade ni "lämnat" er hund till mig? (Många svar tack!!)

Sv: Hade ni "lämnat" er hund till mig? (Många svar tack!!)

Njae, jag skulle nog även kunna tolka det som frustration över ev missförstånd också, det är svårt att bedömma mognadsgrad av ett enda inlägg som skrivs i vredesmod. men visst ska jag hålla med om att det kanske inte är ett tecken på bra argumentation. then again, såna sidor lär vi alla ha. jag skulle vilja se hur ts faktiskt för en hund innan jag dömer henne som lämplig eller olämplig. Jag känner till barn runt 10 som är rätt dukiga med hundar.

Jag läste något om ev hunddagis i framtiden, men jag tänker mer att ts nu bara undrar om vi här hade kunnat tänka oss att låta henne vara hundvakt. jag skulle på den frågan alltså säga att hon skulle få det om hon är en bra hundförare baserat på att jag får se henne med hundar. bryr mig inte lika mycket om hennes språk på ett forum, även fast en viss indikator kan infinnas även i det. lite naivitet kanske.

Kan man inte ta kritik innan man börjar ta hand om andras hundar, hur klarar man då o ta ev. Kritik av en missnöjd hundägare?

Utan att ha läst dom inledande tre sidorna så gissar jag att kritiken först besvarats på ett annat sätt. jag gissar på att hon först skrivit något bättre svar till kriiker, men att mer och mer kritik och kritik av kringliggande saker hopat sig, vilket lett till att ts blev totalless på allt. ren gissning då jag inte läst tråden dock.

Nej, det är TS enda svar i tråden.

Jag tycker det är riktigt tråkigt att TS inte vill lära sig och dömer ut brukshundsklubb/övrigt helt.

Njae, jag skulle nog även kunna tolka det som frustration över ev missförstånd också, det är svårt att bedömma mognadsgrad av ett enda inlägg som skrivs i vredesmod. men visst ska jag hålla med om att det kanske inte är ett tecken på bra argumentation. then again, såna sidor lär vi alla ha. jag skulle vilja se hur ts faktiskt för en hund innan jag dömer henne som lämplig eller olämplig. Jag känner till barn runt 10 som är rätt dukiga med hundar.

Jag läste något om ev hunddagis i framtiden, men jag tänker mer att ts nu bara undrar om vi här hade kunnat tänka oss att låta henne vara hundvakt. jag skulle på den frågan alltså säga att hon skulle få det om hon är en bra hundförare baserat på att jag får se henne med hundar. bryr mig inte lika mycket om hennes språk på ett forum, även fast en viss indikator kan infinnas även i det. lite naivitet kanske.

Eftersom TS skrev i det första inlägget att hon behöver ett jobb istället för att gå gymnasiet:
Jag undrar nu, under tiden jag inte går i skolan måste jag ju ha något jobb. Hade ni kunnat lämna er hund till mig så jag går rundor, har den hemma hos mig så typ hunddagis fast bara 2-3 hundar.

så uppfattade jag det inte som att hon bara ville vara hundvakt, utan faktiskt ta emot hundar mot betalning - dvs hunddagis. I en lägenhet, med hjälp av sin mamma för vissa promenader.

Var det ts ENDA svar i en tråd på sex sidor!?
Ok. 1. Nej, oavsett hur duktig ts är med hundar hade jag inte lämnat min hund med henne.
2. Folk har varit duktiga på att svara :D

Ja, det är det enda svaret. Sen har ju nästan alla av oss läst ts andra inlägg som behandlar ts hundhantering.

TS ville ju ha många svar och det har hon ju fått...tyvärr var väl svaren (som i andra trådar) inte de önskade. :)

<snip>

Forvisso ... men forvantar du dig inte att din hundvakt ska lyssna till dig och ta hand om din hund som DU tycker ar lampligast? Innom rimlighetens grans naturligt vis. Men om jag sager att jag inte vill att min hund ska vara los med vissa hundar forvantar jag mig att det atfoljs. Om hundvakten framfor asikter som TS maste jag anta att det inte kommer att atfoljas da TS forklarat att alla andra ar idioter och inte kan/vet lika bra som TS ... vilket for mig innebar att det inte skulle falla mig in att lamna min hund hos TS.

Nej, det är TS enda svar i tråden.

Jag tycker det är riktigt tråkigt att TS inte vill lära sig och dömer ut brukshundsklubb/övrigt helt.

Precis. Det det storsta problemet IMHO.

Vem vet, jag kanske är ödmjuk och tror att en individ som jobbar med hundar vet bättre om hundar än vad jag vet ;) rimligen bör det ju vara så om man ser till den mänskliga egenskapen av att vi blir bättre på det vi gör.

men jag är fullt med på det hela. om jag vill att min hund ska äta mindre för att den rullar fram och hundvakten matar den med massor av skräp så hade jag naturligtvis inte blivit nöjd.

Det är ju en sak att veta bättre om hundar generellt, en helt annan när det kommer till den enskilda individen och ägarens önskemål.

Jag rastade själv hundar på dagarna och cyklade med tidningar på nätterna innan jag började på mitt nuvarande jobb. Även om jag skulle ha behandlat någon av hundarna annorlunda efter eget tycke och erfarenhet så gjorde jag ändå alltid som ägaren bad mig. Jag hade önskat det av någon som passade mina hundar.

KL

Jag hade inte heller lämnat mina till TS och den miljön. Jag tvivlar på att hon hade klarat av det. Jag lägger likt många andra inte så mycket värde i åldern utan snarare hur ansvarstagande personen uppfattas som och hur denne generellt kan föra sig bland hundar.

Ja, jag skulle ju natrligtvis föredra dig som hundvakt än någon som inte gör det jag tycker är bäst för hunden, helt klart. även om jag skulle ha fel så skulle det kännas tryggare så att skriva. men miljön är ett stort problem såvida lägenheten inte är enorm nog att rymma många hundar. så stora lägenheter är dock väldigt ovanligt får jag för mig.

Vem vet, jag kanske är ödmjuk och tror att en individ som jobbar med hundar vet bättre om hundar än vad jag vet

TS jobbar inte med hundar. Hon har haft hundar omkring sig under uppväxten och haft en egen i ett år. Inget av vad hon skrivit tyder på att hon är intresserad av att lära sig något heller. eller att mamman är särskilt kunnig eller engagerad.

TS är inte intresserad av att gå kurs, eller att gå hundgymnasium, eller ens läsa annat än en Cesar Milan-bok.

Cesar milan är allt man behöver ;)
Dock så hade jag inte velat lämna min hund till honom paradoxalt nog, han är för sträng och hårthänt tycker jag.

Vem vet, jag kanske är ödmjuk och tror att en individ som jobbar med hundar vet bättre om hundar än vad jag vet ;) rimligen bör det ju vara så om man ser till den mänskliga egenskapen av att vi blir bättre på det vi gör.
<snip>

Jag hade min hast inakorderad pa ett stall med ett par elit ryttare ... som tyckte jag var jatte nojsig och daltade med min hast. De sa dock att de skulle gjora vad jag ville nar jag sa att han absolut inte fick lamnas ensam i utomhus fodrings boxar utan atminstone en hast maste alltid vara dar med honom (i boxen bredvid). Han ater dock valdigt langsamt och agaren ville ga in ... sa ... hon slappte ut alla andra men lamnade Michico att ata klart (for han hade ju varit sa jatte bra ... inte alls stressad och radd). En lastbil som kom varje dag korde mellan honom i boxen och hastflocken i hagen och han blev jatte radd.
Hon ringde till mig och sa att hon trodde att min hast hade brutit benet. Tursamt nog var det inte sa illa, men han var pa boxvila i nastan 6 manader.

Om jag sager att mitt djur maste ha viss behandling forvantar jag mig att det far det ... annars staller jag min hast i ett annat stall eller har en annan att passa min hund. Jag som lever med dem har hunnit upptacka "quirks" som andra inte nodvandigtvis ser ... hur duktiga de an ar.

Varför finns det ingen gilla-knapp?.
Bra skrivet i alla fall.:bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 611
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Hej! Ny användare här inne! :D Jag går med tankar på att skaffa mig en liten hund (mindre storlek). Jag är 20 år och studerar...
Svar
13
· Visningar
1 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka