C
cerrox
Sv: ha eller inte ha transportskydd? eller vad?
funderar på det ja. ska först se om man kan vänja honom vid transportskydden bak på marken innan transport. annars blir det nog lindor/annat skydd bak + ev. boots.om han inte står ut med transportskydd bak utan sparkar hade jag satsat på lindor o boots istället. sparkar han är ju risken rätt stor att transportskydden kasar ner/lossnar hur bra spännena än är. men ett par korrekt lindade transportlindor med bra fäste bör sitta tycker man...
ska & håller på för fullt med det. fram går ju bra, men bak är värre.sen är det ju bara att träna träna träna. försök göra "transportlindning" till en rutinsak, linda på när du har tid och kanske ha dom på ett tag/gå en kortare promenad så han vänjer sig vid att det sitter åt runt benen.
ja, nått skydd ska han ha iallafall.känns som om det är bättre att vänja honom o ha lindo rän att köra utan skydd. tro mig, transporttrampskador är inte att leka med..
undrar om han skylle acceptera så stora fluffiga saker på bakbenen om han inte vill ha transportskydden på sej!? :smirk:edit: ang. vilka paddar du ska använda. jag tycker att det bästa är dom stora dun(?)paddarna. fluffiga är dom iaf som man kan linda ner en bit över kotan och upp på knäet. jag skulle inte linda särskilt hårt, men samtidigt så fast/stadigt att det sitter.