Tack för alla svar
@Sirap @Mia_R @WBanna @TinyWiny @Karoliten @Blyger @tara @MiniLi @Unafraid @Brassneck @Sigvard @Nota ! Svarar er alla i ett inlägg istället för att svara alla indviduellt.
Har inga planer på att tävla jag inser svårigheterna med detta om jag inte kan ta mig till tävling själv, men träna för de tränare som är på anläggningen kommer jag att göra om jag har egen häst. På anläggningen finns också foder- och ridsportsbutik så det känner jag är en stor fördel, de kan ta hem det mesta inom foder och utrustning både till häst och ryttare. De tränare som finns tränar jag redan för idag så det blir ingen förändring. Sen brukar jag vara med på pay and ride och det är kul förvisso men tävla är inget måste.
Till stallet går det bussar en gång i kvarten i rusningstrafik och en gång i halvtimmen i icke rusningstrafik fram till iallafall klockan 01.00 på natten och så börjar bussarna gå igen runt 05.30 på morgonen så det går att ta sig dig nästan dygnet runt.
Ska spara mer pengar till buffert och inköp så får jag se till nästa vår om jag kanske tar steget till egen. Känner redan de flesta som har egen häst på anläggningen så det är en fördel iallafall men jag tänker att om jag köper häst så är min häst är mitt ansvar i alla lägen och då måste jag ändå ha tänkt igenom alla dessa delar.
Jag såg att någon frågade om jag hade möjlighet att köra andra motorfordon men jag har tyvärr inte det heller. Jag känner mig iallafall mycket mer positiv nu till att det faktiskt kan gå bra att ha häst utan möjlighet att köra bil! Stort tack för alla svar och erfarenheter ni har delat med er av, nu ser jag det inte som omöjligt iallafall!