Gymkhana...

S

silca

Har lite frågor om gymkhana..... jag har en d-ponny som tycker det är roligt att springa å leka eller vad man nu ska säga.... Jag har blivit tipsad om att vara med i gymkhana med henne....

men jag har en fråga.... finns det någon regel om vad för sadel man ska ha.....vet att alla har engelsksadlar men jag har inte sett några regler om att man måste ha det???? jag rider nämligen western i vanliga fall.....

Så min fråga är....får man rida/tävla gymkhana i western sadel???? :confused: :confused:

snälla kan inte nån hjälpa mig...tycker att gymkhana är såååå kul men vill inte rida i engelsk sadel.....

Sv: Gymkhana...

de e du nog tvungen till av många skäl dels att det är lättare att ta sig upp och ur sadeln snabbt (inte så mycket i vägen) det änklast att ta reda på de e och läsa i TR:et för Gymkhana (din klubb bör ha de)

hoppas det löser sig te de bästa för dig och att du får rida gymkhana i westernsadeln

tror noj ja håller med bokslukaren..
det är nog betydligt lättare att rida i vanlig sadel än i westernsadel..
o ja kan tänka mej att man måste ha det oxå..

det finns inga bestämmelser om vad man ska ha för sadel. men enklast är dock att ha en ganska plan sadel så att man lätt kommer i och ur i olika gångarter och kan luta sej ordentligt åt sidorna för att t ex plocka upp skräp å så

silca skrev:
Har lite frågor om gymkhana..... jag har en d-ponny som tycker det är roligt att springa å leka eller vad man nu ska säga.... Jag har blivit tipsad om att vara med i gymkhana med henne....

men jag har en fråga.... finns det någon regel om vad för sadel man ska ha.....vet att alla har engelsksadlar men jag har inte sett några regler om att man måste ha det???? jag rider nämligen western i vanliga fall.....

Så min fråga är....får man rida/tävla gymkhana i western sadel???? :confused: :confused:

snälla kan inte nån hjälpa mig...tycker att gymkhana är såååå kul men vill inte rida i engelsk sadel.....
jag lovar. det är inte möjligt att hoppa upp i en westernsadel i 40-50 km/h :P dessutom tror jag man måste ha "vanliga" sadlar. helt enkelt eftersom det skall vara lika för alla

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 211
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 950
Senast: Juli0a
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 584
Senast: Buck
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 049
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka