Gunnar - Unga användare < 12 år och Ungdom

Luff

Trådstartare
Min son 9 år ville regga sig på Buke - och jag klickade glatt in honom på Ungdom för där kunde det väl finnas något han kunde kolla in.
Hittade snögubbetråden och några andra.

Men sen så...tja ska jag tipsa honom om att läsa om hur mycket dom på ungdom har supit eller hur taskigt någon har det hemma.

Njää det kändes fel.

Har det någon gång funnits tankar på ett forum för unga - säg - under 12 år.
Det kanske inte blir fler användare än på katt men Gunnar - vad säger du?

Nu är Ungdom inte något för barn - faktiskt ingen större skillnad mot Äldre ungdom i vissa trådar och jag känner att yngre barn kan leva utan dessa "kunskaper" i några år till. I sinom tid så hamnar dom i den verkligheten iallafall.

Sv: Gunnar - Unga användare < 12 år och Ungdom

Vi har haft yngre ungdom upp till tolv år, men det fanns inget intresse där. Därför slogs forumen ihop.

Ok - synd - Var intresset alltså lägre än på Andra djur o Katt?
Om det var länge sedan så kanske det är dags att prova igen.

Ungarnas dataanvändande har ju ändrats och minsta kotte har ju idag tillgång till dator och vill göra sin röst hörd.

Jag tror faktiskt inte det var så länge sen... ett eller två år sen och ja. Intresset var lägre än övriga djur...

Men som sagt, Gunnar är ju alltid öppen för tips och idéer, så bollen är hans. :bow:

Lite längre tillbaka än så är det som det forumet. Definitivt innan jag blev moderator, men jag tror det var till och med innan jag blev medlem. Har nämligen inget minne av något sådant forum.

Som moderator på Ungdom har jag märkt att intresset från 12-åringar och yngre är väldigt lågt. Det brukar komma in en eller två på sommaren och skriva i Lek-liknande trådar.

Jo men det är ju inte så konstigt - Vilken tråd ska dom skriva i
Sextråden, Alkohol o snustråden, Blondies Virtuella bastutråd eller kanske Fototråden på magar?

Är man yngre så märker man direkt att här hör man inte hemma - som att gå på högstadiedisco som 11-åring, man hajjar inte vad det handlar om.

Min pojk funderar på vad andra i hans ålder gör på fritiden osv - inte deras själsliv

Inte för att vara elak på något sätt, men om inte detta forumet passar honom, varför inte leta upp något annat? Det är ju inte så lätt att tvinga fram trådar om sådant som passar barn, om det inte är just sådana trådar som forumanvändarna vill skriva.

Och uppenbart är det inte så intressant att skriva sådana trådar här på buke, och det är det väl inget fel i :)?

Min ringa erfarenhet av barn på nätet är att de faktiskt inte gillar rena diskussionsforum förrän de kommer upp i tonåren. De yngre vill inte att bluddra om allt och inget (vilket ju är grundbulten i alla bukes snackforum), de förstår inte vitsen med det, utan vill gärna ha ett grundämne att stå på, t ex ett visst spel som skrivs och frågas om.

Tyvärr så är det mest smink-, hår-, fest- och killtrådar på U, så de flesta killar känner sig lite utanför där oavsett ålder. Du kan ju kika in i Lek-forumet också, men där är det förstås inte heller garanterat anständigt.

Jag önskar jag kunde tipsa om något ställe som erbjuder ett forum lämpat för din son, men tyvärr, jag känner faktiskt inte till något. Det finns visserligen spelsiter riktade till barn, men de har inga forum kopplade till sig vad jag vet.

Jag tycker att Buke är ett eminent forum och visst sjutton ska tonåringarna få prata sina grejer - det var inte så jag menade.

Jag blev själv förvånad över att han ville gå in på forumet och förökte fråga om andra spelsighter där han huserar inte hade forum - men nej - han ville svara på frågor och titta på andras bilder osv - som du gör mamma.
Och det tyckte jag väl han kunde få.

Jag kände att jag kanske hade missat att yngre barn - jag jobbar ju med tonåringar - kanske nu också hade börjat intressera sig för forumvärlden och då Buke är rent från saker som knarktips osv så kändes det tryggt.

Men jag förstår om inte Gunnar vill ha ett sådant forum. Inget jag ska klaga på - det var bara ett tips o en undran

Det handlar i alla fall inte om att jag inte vill ha ett sådant forum :)
Jag kan mycket väl tänka mig göra någon ändring i åldersgränser och kanske något nytt forum för yngre åldrar.
Längre tillbaks fanns det rätt mycket yngre här på sidorna, sedan verkar det som om det hände något, för de verkade minska i antal ganska kraftigt. Till slut var det så få nya inlägg så jag tog bort forumet för de allra yngsta. Jag har dock haft lite olika åldersgränser på övriga forum och ändrat lite då och då.

Grejen är väl att de flesta ungdomar verkar vilja vara på forumet för de som är minst ett par år äldre än de själva är.

Frågan är hur pass många snackintresserade under tretton det finns?
Fler synpunkter och åsikter mottages tacksamt.

Längre tillbaks fanns det rätt mycket yngre här på sidorna, sedan verkar det som om det hände något, för de verkade minska i antal ganska kraftigt.

Dom växte upp :smirk: och nu sitter dom och diskuterar hjärtesorg och psykisk sjukdom på senior.... :angel:

Min dotter brukar kika in på gnägg då och då. Men det är ju den enda sidan som ligger i hennes intresse. Hon är 11 år i år.

Jo gnägg funkar säkert för en riktigt hästintresserad under 12.
Min pojk gillar hästar men han är just nu väldigt fascinerad av det med frågor o svar och har upptäckt att det går att kommunicera på nätet - inte bara spela.
Han är ju riddarfreak så skulle han hitta andra intresserade av det så skulle det väl vara idealiskt.

Men han lär överleva att det inte finns ett under 12 forum på Buke.

Jag gissar att det kanske inte är så lätt för någon mindre att försöka ställa några frågor på hästdelen, det är en ganska så hög nivå när det diskuteras där (oftast ialla fall).
Och då blir det bara på deras "snackforum" som nivån ligger på deras nivå, och där får man inte prata häst och sen rinner det ut i sanden.

Jag blev själv förvånad över att han ville gå in på forumet och förökte fråga om andra spelsighter där han huserar inte hade forum - men nej - han ville svara på frågor och titta på andras bilder osv - som du gör mamma.
Och det tyckte jag väl han kunde få.

Spelsighter har forum. Nästan alltid med en "övrigt"-forumdel.

Fragbite tror jag är populärt bland de små.

Han kanske egentligen är intresserad av något mer community-aktigt? som lunar, bilddagboken, myspace?

Tack för tipsen - jag ska kolla Fragbite. Om jag tycker han är för liten för dom ganska oskyldiga magtrådarna på Ungdom så släpper jag honom inte till Lunar/Myspace. Han får gärna vara naiv och barn ett tag till.

Luff /fritidsledare för tonåringar som har god koll på den delen av forumvärlden.

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 344
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 144
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 894
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar