Gummibett på tävling?

menvisst

Trådstartare
När jag tittar i TDB så står det att ponnys får ridas på rakt gummibett. För häst finns detta inte med, men däremot "rakt bett". Får det raka bettet vara "gummiklätt"?
Min häst går allra bäst på rakt (hårt) gummibett, som ju egentligen är ett rakt bett klätt med gummi och inte ett gummibett i egentlig mening. Är det någon som vet på rak arm om det är tillåtet att tävla på eller inte?

Jag undrar oxå. Har ett rakt ( lite vågor på det) typ ett sånt som finns på Hööks. Jag vet ej om det är metall i mitten. Någon som vet?

Jag undrar oxå. Har ett rakt ( lite vågor på det) typ ett sånt som finns på Hööks. Jag vet ej om det är metall i mitten. Någon som vet?

Nästan alla gummibett har metallkärna utom Novabettet. Jag hade tävlat på ditt bett tills någon sagt till (vilket förmodligen inte kommer hända eftersom de flesta gummiklädda bett automatiskt har metall-kärna).

Liknande trådar

Träning Vår ponny biter i bettet. Direkt när han fått det på sig börjar han bita. Tandläkaren har sagt att tänderna är en aning slitna pga...
Svar
15
· Visningar
1 203
Senast: Gimlan
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 420
Senast: Fazeem
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 729
Senast: Mia_R
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 224
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt