Guldpremierad eller inte??

AraSlei

Trådstartare
Mitt sto har blivit bedömt tre gånger och har då fått silver (38 p), guld (39 p) och guld (40 p) igen. Dum fråga kanske, men.. Är hon Guldpremierad då?? :confused:

Det finns inget som heter guldpremierad. Antingen får hon guld på utställning ELLER så är hon premierad. Är hon premierad kan hon få 40 p och däröver och då är hon av guldklass. Men man blandar inte ihop begreppen.

39 poäng kan inte vara guld ! Måste vara 40 poäng eller mer om man ska få guld. 38-39 poäng är däremot klass 1

Är det verkligen 39 och guld och ett premiernings papper och inte utställning , har haldrig varit med om att man får guld vid de poängen

Tänkte på nu om det inte kan stå G alltså att det är värdebokstav G

Då är det ju inte guld det ska stå ju eller vad tror du hanna??
Det är ju de bokstäverna de får nu ju i ställer ju.
:angel:

okej.. men ja fattar fortfarande inte.. fast det är nog jag som fattat fel nu när ja tittar på pappret.. För det står "Placering: 1 av 4 belönas med:Guld" vad menas med det då?? *trög ajg vet* :p

oki. och på det pappret står det 40 poäng. Räknas hon som diplomsto då??
På hingsthållarens sida står det såhär: "Ridponny diplomston ger vi en rabatt på 20% av språngavgiften på Feno-Me, Gerswin och Green River.
Kom i håg att skicka in resultat eller annat som styrker detta i god tid."
Vad måste dom "göra för att bli diplomston??

Diplomsto blir dom om de får 40 poäng eller mer på sommarpremieringen som treåring eller/och från och med förra året, 40 poäng eller mer på två utställningar anordnade av SSS eller lokalföreningarna av två olika domare/domarpar (även det som treåringar förstås).

Vad heter ditt sto? Går att kolla i webstamboken om hon fått diplom eller ej. Har hon fått 40 poäng eller mer som treåring på premieringen ska hon alltså ha diplom, det står i så fall i hennes pass.

Hon har inget pass än. Hon heter Arabesque, men hon är ju ridponny, så jag vet inte, men det kanske går att söka på ASRP om det?? :confused: Knepigt det är.. :p

ok. måste dom va tre år för att få bli diplomston när man premierade dom? vad händer med ett sto som är 6 när man ställer ut det och det får 45 poäng tex`? :confused:

är det på utställning så är det bara en merit , som man kan använda ev avelshöjning eller vid fölens försäljning mm

*S* Det är få förundrat att få det ;-) en annan blir överlycklig om man lyckas få 40 och uppåt *S* har ju lyckats tom få över 40 poäng nån gång också :banana: och det har ju du med ju, så man får vara glad för det lilla :angel: :angel:

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 997
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar