• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sorbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 9 063

Sorbe

Trådstartare
Vilken färg har den här hästen egentligen? Upptäckte igår att han står reggad som gulbrun, men gulbrun? Näe, det går inte. :rofl:

En gulbrun häst födds väl nästintill gulbrun? De blir väl inte brunare så de blir bruna hästar med åren?

gulbrun.jpg
gulbrun002.jpg

Sv: Gulbrun?

Har själv två gulbruna hästar. Båda var födda gulbruna.

Hur gammal är din häst ?

Jag skulle nog också vilja påstå att den är brun. :)
Jag har en häst som är reggad som svartbrun, men det är väl inte tilllåtet? Är det inte antingen eller?

De som reggade hästen var väl lite trötta. Vi har en häst som är mörkfux i stallet, han är tydligen svart.

Det här måste vara en av de roligaste felreggingarna hittills!
Var någonstans skulle denna häst kunna vara gulbrun??? :D:D

Kanske läge att ändra färgregistreringen på denna.

/Jonaz

Vad kul! Mitt föl är alltså oxå gulbrunt!:rofl:
Med skimmelpappa och fuxmamma

Jag skulle nog också vilja påstå att den är brun. :)
Jag har en häst som är reggad som svartbrun, men det är väl inte tilllåtet? Är det inte antingen eller?

Svartbrun är en egen färg. Men då är hästen SVART med tydligt ljusbruna partier runt mule och andra "mjukdelar". Tänk Rottweiler.

Haha!

Hans stam är Tip Top 962 - Lester 591 - Dolomit 464, sen är det okänt. Finns färgen i stammen?

Om jag inte har helt fel, så syns alltid gul, dvs är ingen av föräldrarna gula kan avkomman inte bli gul. Nu vet jag inte hur det är med skimmlar, om de kan födas gula och bli vita och ge gul avkomma, men jag skulle anta att det är så.
Nu vet jag att min fölis pappa föddes mörkbrun, så jag får ge upp hoppet:D

Det där är helt klart en brun häst.

Det här är en gulbrun häst (har jag fått lära mig). Typisk brun p.g.a de svarta benen och svart man och svans.
Buckskin%20Lusitano.jpg

Jo, jag vet hur en gulbrun häst ser ut, höll på med en förut.

Så här såg han ut.
106983_01.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 479
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka