Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brandflyg?Igår flög två gula propellerplan lågt och snabbt över hästgården. Detta upprepades en fem sex vändor. Vad håller de på med? Fick ingen varning innan heller.
Var bor du? Försvarsmakten har plan som ser ut så....Ja vi har många sjöar i närheten.
Snubbelfot: Planet på bilden ser större ut och har blåa fält. De jag såg hade inga pontoner men möjligen någon liten pod och så flög de i rote (2 st).
Sambon gissade att de karterar barkborrar. Kan det vara något?
Igår flög två gula propellerplan lågt och snabbt över hästgården. Detta upprepades en fem sex vändor. Vad håller de på med? Fick ingen varning innan heller.
Försvarsmakten har väl inga gula plan? De brukar mest flyga omkring i helikoptrar men även en och annan JAS 39 Gripen kör åker förbi.Var bor du? Försvarsmakten har plan som ser ut så....
Det är väl onödigt att gå in på ort och liknande när vi är uppmanade att inte rapportera om militär verksamhet i sociala medier.Var bor du? Försvarsmakten har plan som ser ut så....
Försvarsmakten har väl inga gula plan? De brukar mest flyga omkring i helikoptrar men även en och annan JAS 39 Gripen kör åker förbi. Annars bor jag nära såväl FM som en stor flygplanstillverkare.
Det är väl onödigt att gå in på ort och liknande när vi är uppmanade att inte rapportera om militär verksamhet i sociala medier.
Tänkte mer på ungefär var i landet....Det är väl onödigt att gå in på ort och liknande när vi är uppmanade att inte rapportera om militär verksamhet i sociala medier.
Se mitt inlägg #48 här ovan. Jag gissar på dem! Jacob Holländer!Jag tror inte det var militär verksamhet.
Men vad skulle de göra mitt i skogen?Se mitt inlägg #48 här ovan. Jag gissar på dem! Jacob Holländer!
De kanske hade uppvisning längre bort och flög över skogen i väntläge. Några mil är ju ingen match för ett flygplan.Men vad skulle de göra mitt i skogen?
Team 60 är gula och blå SK60 (små propellerplan) som används för flyguppvisningar och diverse showande. Är en väldigt vanlig modell på plan för träning men vet inte om några andra som är gula. Är försvarsmakten om det är dom och visst ska man inte rapportera om deras verksamhet på internet men om det är dom är det nog relativt harmlöst att skriva om, dom övar här i närheten iblandFörsvarsmakten har väl inga gula plan? De brukar mest flyga omkring i helikoptrar men även en och annan JAS 39 Gripen kör åker förbi.
SK60 är INTE propellerplan, de har dubbla jetmotorer och används mycket riktigt som skolflygplan (och av Team 60 för uppvisningar som sagt) för piloter som bl.a. ska flyga jaktflygplan (t.ex. Gripen) senare.Team 60 är gula och blå SK60 (små propellerplan) som används för flyguppvisningar och diverse showande. Är en väldigt vanlig modell på plan för träning men vet inte om några andra som är gula. Är försvarsmakten om det är dom och visst ska man inte rapportera om deras verksamhet på internet men om det är dom är det nog relativt harmlöst att skriva om, dom övar här i närheten ibland