@Fibusen Har du använt autobutler nån gång? Vid min senaste reparation fick jag tre offerter på 5100-5200 via den tjänsten, min vanliga verkstad ville ha 10500.
Inget jag har använt, men jag bor i en liten håla så inte så mycket att välja på, dock så har denna verkstad mycket gott rykte och ska ha bra priser, en duktig kille som startat eget. Han bor dessutom två hus bort så smidigt att lämna bil och kunna gå hem.
När vi felsökte första gången så fick jag det gratis, idag när vi gjorde större felsökning betalade jag 400kr, tycker det är helt ok pris.
För att byta det här spjället så måste motorn skruvas isär lite, så därför det skulle kunna dra iväg.
Den här tryckgivaren kostade 900kr och han skulle ha 3-400kr för att byta den, så första delen blir ju bara runt 12-1300kr
Eftersom vi inte vet vad som är felet än med insugsspjället förens motorn är isärskruvad så kunde han inte säga än vad det landar på. Jag som inte är kunnig alls förstod det som att det var nån del i plast som kan ha slitna kuggdelar eller helt enkelt kabelglapp (då blir det billigare) eller om hela alltihopa är trasigt (då blir det närmare 10.000kr), men han sa att det brukar vara en livslängd på 15-25.000 mil på dom, och min har gått snart 24, så han antog att den var paj.
Om inte annat så lär den väll gå sönder snart oavsett med tanke på milen, och om mekanikern endå ska skruva isär en hel del för att komma åt och kolla statusen så kan han lika gärna byta den nu när motorn är isär och jag fått in en större summa pengar.
Även om jag som sagt gärna hade velat bli av med annat, men men...
Han skulle byta givare idag, sen skruva isär motorn i morgon eller onsdag, beroende på hur mycket tid han fick över på ett annat jobb i morgon.