Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det här med gudföräldrar tycker jag är en fin tradition även om den i dagens samhälle kanske inte har så stor "betydelse". Hur många av er har gudföräldrar till era barn, och, det jag undrar mest, hur många gudföräldrar har era barn?
Vi valde min bror och hans...ja nu är det fästmö som Gudföräldrar till Theo.
Anledningen var att dom fanns där under hela min graviditet och ställde upp med ditt och datt.
Jag/vi gick på den gamla traditionen att OM ngt skulle hända mig och min sambo, dvs Theos föräldrar så skulle vi kunna lita på att han får en bra uppväxt. Vi valde också 2 personer som garanterat alltid kommer att finnas där vid alla högtidsdagar osv.
Nu har dom själva fått barn och jag är stolt faster till en William som nu är 1 v gammal Dom är helt enkelt toppen och går att lita på i alla väder
Det kändes så rätt, och fler gudfäder ville jag inte att han skulle ha, trots att brorsan då var sambo.
Och någonstans känns det valet bra i dag, då dem separerade i vintras efter alla dessa år.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.