gudfar/gudmor?

Sv: gudfar/gudmor?

Men de är väl bara säga att du vill ha ett syskon som gudförälder. det måste hon ju förstå...
 
Sv: gudfar/gudmor?

Jag hoppas det. Jag har inte talat om att jag är gravid heller, det är ju så nytt, men jag har försökt att framföra att hon inte är tänkbar, och då har hon svarat att det är väl klart att hon är, vi är ju bästisar!
Hon var brudtärna, jag ska använda det som argument tror jag.
 
Sv: gudfar/gudmor?

*kl*
Jag är stolt gudmor, det är en ära att få vara det till denna underbara kille som nu är 9 år.

Det som var fånigt var att eftersom jag inte var konfirmerad (men då var jag medlem i Svenska kyrkan) så ville inte prästen registrera mig som gudmor. Han ansåg att jag inte kunde förtros med att stå för den kristna uppfostran av pojken om hans föräldrar skulle avlida. Så jag fick mig en avhyvling om detta, sura blickar, noggrann information om att detta inte skulle skrivas in i kyrkboken. Kyrkan såg mig icke som gudmor. Jag fick med nöd och näppe kunde få vara den som höll pojken i kyrkan under dopet. Så förbannat skitlöjligt enligt min mening och det är sånt som gör mig så glad att jag lämnat denna kyrka som har allt annat än förståelse och öppenhet.

Så jag är glad gudmor som hoppas att han vet att han får göra precis vad han vill med sin kristna uppfostran för jag älskar grabben oavsett.

De flesta av oss ser väl inte det som någon religiös grej utan mer att man faktiskt har ett extra band till barnet - och dess föräldrar. Man ger lite extra presenter och kärlek och känner sig som något extra!
 
Senast ändrad:
Sv: gudfar/gudmor?

men gud=/

ja då får man kolla upp med kyrkan att dom inte är så. fast vi har inte bestämt om de blir riktigt dop eller bara namngivning. fast de är ju så mysigt i kyrkan=) så förmodligen blir de där ändå.

Nä har svårt att tänka mig att många bryr sig om den kristna delen. jag är inte de minsta religös. svär gör jag väl inte på helig mark, men de är nog allt=)
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 194
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
615
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp