Grundvaccinering av influensa, stelkramp och botulism

L

Liqo

Då till min fråga.
Hur länge skulle det vara mellan sprutorna i grudvaccineringen när man vaccinerar mot hästinfluensa, stelkramp och botulism??
Hur många sprutor behövs för grundvaccinering av dessa tre?

Tack och bock! :bow:

Sv: Grundvaccinering av influensa, stelkramp och botulism

Infuensa och stelkramp: en gång, sedan en gång till efter 4-6 v, sen efter 6 mån och sen influensa 1 ggr/ år och stelkramp 1 ggr/3 år

Botulism, en gång, sedan efter 4 veckor, sedan efter ytterligare 4 veckor och sedan 1 ggr/år.

Ni får rätta mig om jag har fel. Fråga efter ett vaccinations intyg nästa gång du vaccinerar, där står allt!

Sv: Grundvaccinering av influensa, stelkramp och botulism

stämmer men det får lov att dröja upp till 12 månader efter 2:a stelkramps å influensasprutan. brukar dock rekomenderas efter 6 månader.

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vet inte om vård är rätta underforumet men det var det närmaste till min fråga. Jag känner en häst på ridskolan som gillar att gosa, få...
Svar
6
· Visningar
1 043
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 939
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5