Groomar/Hinknissar

P

Pepparn

Vem/Vilka groomar er? Varför just denna/dessa personer?

Har funderat lite på hur det här med grooming ska funka, det kommer troligtvis att bli mina föräldrar som får ställa upp och jag är lite nervös för hur det ska gå. Jag har inga tävlingsnerver och vill ju inte att detta ska gå ut över mina stackars föräldrar.

Vore kul att få ta del av lite tankar och erfarenheter.

/ Karin

Sv: Groomar/Hinknissar

Jag har min sambo. Och han får ta allt "skit". Men även han kan bli sur på mig. Han tycker att vi ska rida för att vinna jämt, annars behöver vi inte tävla. Så går jag lugnt blir han grinig. För att han måste vänta länge överallt.

Jag har ingen annan som är villig att hänga med på tävling.
Kanske kan jag få med min medryttare till Zlota när hon ska ut på banan.

Hehe, för det mesta så brukar jag vara hinknisse åt andra så min familj ställde snällt up när jag skulle rida min CR ;) annars kan du ju försöka lura med kompisar, dra en liten vit lögn om hur härligt det är att stå och se på massa fina hästar, inte jobbiggt alls...:angel:

Jo fast då blir dom väl bara med en gång?

Brukar släpa med min stackars mamma, å ibland även pappa.
Har hinkat lite åt kompisarna i klubben så nån därifrån skulle nog gå att få med.

För en del år sedan så var hela familjen iväg på J-SM i styrkelyft (lillebror deltog). Då frågade jag pappa.
-"När jag rider SM så följer du väl med och hinkar?"
-"Jadå iiiiinga problem."
Han trodde att han skulle komma undan. Men si det gjorde han inte ;)

/Linnea

Hehe, för det mesta så brukar jag vara hinknisse åt andra så min familj ställde snällt up när jag skulle rida min CR ;) annars kan du ju försöka lura med kompisar, dra en liten vit lögn om hur härligt det är att stå och se på massa fina hästar, inte jobbiggt alls...:angel:

haha den metoden körde jag med på en kompis, gissa om den personen aldrig någon sin kommer följa med mig nånstans?!!!

hahaha men jag tjatar så jag hoppas att han ger sig snart!

Min kära, äkta make groomar. Och tycker dessutom att det är kul! jag tycker det känns som att en distanstävling är ett teamwork mellan ryttare, häst och groom. För mig är min groom väldigt viktig. Skulle inte alls vara lika kul ensam eller med en groom jag inte känner så väl.

Jag har de bästa av alla ;)

Min underbara sambo
Min underbara mamma
Min underbara bästa kompis
Min underbara bästa kompis och en av hästarnas tidigare ägare
Två goda vänner och hästägare
Min underbara medryttare
Min underbara kusin

Sen brukar jag och mina distansvänner hjälpas åt med... så då blir vi ännu flera!

Så jag kan skratta mig lycklig för att slita på samma hela tiden fungerar ju inte...

min käre make är den som är min närmsta grommare, delvis för vi känner varandra utan och innan till ,och därför han har skjälv erfarenhet av att tävla distansritt han vet vad det innebär att rida ett antal mil. sedan har jag ett par st underbart goda medryttare som tycker det är roligt att följa med ut och har tålamod med mig .
vill bara säga att jag beundrar dessa unerbara grommare som har tålamod och ork en eloge för er alla kram anne

min underbara mamma
min underbara syster
min underbara sambo (som inte längre kan tänka sig att stanna hemma :love: )

själv har jag tänkt att erbjuda mina tjänster som hinknisse i sommar at trevliga distansekipage (om ngn vill ha mig :smirk: ), jag är jätteintresserad av distans och tycker det verkar vara ett utmärkt sätt att lära sig sporten!

Helt rätt tänkt Limona! :bow:
Genom att följa med och lära sig sporten inifrån så får man ju helt ovärderlig information redan före sin egen första start.

En från början mycket ovillig pappa, som dock är omvänd numera och tycker att distans e urkul.

Och min hästskötare och medryttare Marina som e helt suverän.

Och inte glömma mor som ser till att man faktiskt äter... Hon e bra på det...:rofl:

Tack för alla svar! Jätte roligt att läsa. Tror att mina föräldrar nog kommer att lära sig att uppskatta distansen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 061
Senast: Roheryn
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Görel
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 004
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka