Grönt kort

E

Egonson

Måste man ta det när någon klubb har kurser eller kan man på något sätt ta det enskilt?

Sv: Grönt kort

Det beror på om du tror att du klarar att ta det utan kurs? Har du tävlat mycket?

Min dotter fyller 13 i år och behövde alltså eget grönt kort i år. Vi ringde provledaren som kom och höll ett provtillfälle för Mini och en tjej till. Han har redan sett båda tjejerna både rida och lasta ute på tävlingar under flera år, så vi behövde inte visa de momenten. Det var ju redan avklarat så att säga.

Mini har ju tävlat mycket och hade inga problem med det skriftliga provet. Ett fel, det var allt.

Okej, alltså måste man inte gå en kurs först?
Klart man ska gå om man känner sig osäker, men det är inte obligatoriskt menar jag?

Nej, det är inte obligatoriskt. Däremot kan du ju inte heller kräva att få vara med på provet klubben har för de som går kurs, utan du får kanske fixa uppskrivningen själv med en provledare.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 138
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar