Griffin haflinger/cob

G

grane

Hej!

Är det ngn som har en Griffin Haflinger/Cob till sin häst? Är det bra sadlar?
Är på väg att beställa en till min Nordsvenska Brukshäst för att se hur den är. Vad har använder ni den till för häst?

Hej. Jag har dressyrsadeln till min kallblodstravare. Jag tycker dock att bomvidden är i smalaste laget. Sägs att den är 105 grader. Min häst är ändå smäcker fast utan manke och ändå rätt bred just över ryggen. Framvalvet är ganska högt så den är inte riktigt skön att sitta i tycker jag. Har inte riktigt ridit in den än i ofs. Den ska väl sjunka ned lite till efter mera användning. Det är ju givetvis olika hur den ligger på olika hästar. Jag tycker att stoppningen är mjuk och den formar nog sig efter hästen efter ett tag. Så en hyffsad sadel för det priset och det är svårt att hitta sadel till min häst så den funkar ett tag till.
/Kajsa

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 560
Senast: Elise4321
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 265
Gnägg Hej! Jag söker kloka, roliga och glada människor som har Nordsvenska Brukshästar. Finns det några här? Vore kul med en tråd för just...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
10 187
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar