Greyhoundägare/-kunniga - Se hit!

Niangi

Trådstartare
Vad kallas den fina gula färgen som hunden i tre-reklamen har?
Är den ovanlig?

hund_tre_564250w_1205254870_6257994.jpg

Till vänster:
Lopp-9060924.jpg

Sv: Greyhoundägare/-kunniga - Se hit!

Gul. :D Såvitt jag vet (och har sett) så är den ganska vanlig bland kappisarna. Liksom svart eller tigrerad. Rent blå är däremot väldigt ovanlig hos kappisarna, fast jag har sett en del som är blå med ganska mycket vitt. Finfina hundar!

Bara gul? Inte "sobel" eller nått? För det var en färg som låg i mitt bakhuvud...

Jo, det var det första stället jag kollade ;)

Fast där benämns det närmaste jag kommer ovanstående hundar "röd"
red-bitch.jpg

Och jag tycker mina hundar i första inlägget är mer gula... Eller?

För att översätta det till hästtermer så är hundarna längst upp isabeller och den röda här en flaxfux ;) :D

Om du hittar ngn gul hund och kollar upp vad den heter så kan du ju checka hunddata ;) Jag kan hjälpa dig att leta lite om du vill.

Så verkar det vara!

Var nog bara bilden på greyhoundklubbens hemsida som var lite väl blå, men det var ju hela bilden och inte hunden när man väl tittar efter.

Jag har inte tittat på den sidan, men det finns väl olika nyanser av fawn med? Har för mej att d finns nåt som heter Blue fawn med. Dock inte säker :)

Konstigt att den inte finns representerad på greyhoundklubbens hemsida!:confused:

Men jag tycker inte den är lika "gul" som de ovan, tycker du?

Som redan sagts är den fawn, inte ovanligt. Och inom färgen kan nyansen variera.

Jag har haft tre brindle. En rävröd i 'botten', en ljusrödgul i botten, och en nästan brun i botten. Alla samma färg.

Jo det är väl sant iofs!
Så de är inte allför ovanliga iaf?
Vet inte om det kommer bli saluki först eller inte, men jag kommer absolut vilja ha en egen greyhound också, de är så så trevliga i tempramentet! :love: Och de gula är så vackra!
Mina föräldrar har en randig! :)

Randig = brindle =) Min absoluta favvo, efter blå. DE däremot är ovanliga..

Fawn tycker jag är ganska trist. Afghanfärg ju ;) (Haft afghan)

Vad kallas den fina gula färgen som hunden i tre-reklamen har?
Är den ovanlig?

hund_tre_564250w_1205254870_6257994.jpg

Till vänster:
Lopp-9060924.jpg

Hunden på bilden klassas som fawn eller ev röd. Hade en väldigt ljus hund en gång som var registrerad som röd..... kan alltså ha olika nyanser. Blå blir allt vanligare :) åtminstone bland utställningstypen

Jo jag vet att det heter brindle. ;) Men jag tycker randig låter mysigare :p Här hemma benämns de tigrerade bonnakatterna som "de randiga" :D

Ja blå/grå greys är otroligt vackra också!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 256
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!