Gren med bara trav.

attempt

Trådstartare
Jag hörde talas om en gren i western som man bara visar upp hästen i skritt och trav. Någon liknande pleusure. Någon som vet vad dne heter?

Sv: Gren med bara trav.

Hej
det brukar kallas Pleasure Walk Trot!
Finns med på träningstävlingar och d-tävlingar.
Det är ingen "riktig" gren som finns med i regelboken, men brukar ändå finnas på denna klubbtävlingsnivå för att stimulera nybörjarna att komma med på tävlingarna.'

Har även sett Western Riding Walk Trot
samt Trail Walk Trot.

Jag funderar på att vara med i det som första tävlingar. Jag har en fd travare som har lite problem med galoppen, men har en underbar trav. :)

alltså
grenarna skiljer sig bara i ett avseende från de "riktiga" grenarna,
( Western Riding, Trail, Pleasure) och det är att det inte finns galopp med i mönstrena el utförandet, så om du har en regelbok( annars rekommenderar jag att du köper den via din klubb) så finns grenarna utförligt beskrivna i den.
eller kolla på www.wras.se
;)

Rebeccah skrev:
Kanske någon som vet en bra sida som man kan läsa om den "grenen"? :p

Precis som någon skrev tidigare - det är ju helt vanlig pleasure, fast utan galopp. Ingen annan skillnad alltså! :)

Vi brukar ha trail, pleasure, western riding och western horsemanship som walk-trot klasser på våra träningstävlingar....:D

/Carina :eek:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 653
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?