Greenguard?

Sv: Greenguard?

Kan ju berätta min erfarenhet.

lånade en GG men den tog sig min häst ur direkt hann inte ens släppa ut han i hagen utan han fick av sig den direkt när jag passade ut den han drar den emot marken och får ut mulen på sidan så den funkade inte alls, och jag hade spänt ordentligt.

Sen köpte jag en globus "korg" och den kunde han inte få av sig meddetsamma iaf, MEN han fick skav av den istället och till slut lyckades han få över den från nosen och in i munnen istället inte så jättebra han lyckades dra den emot marken och få in den i munnen så då kunde han ju inte äta alls, tyckte den dessutom var lite konstig, bara ett litet hål i mitten? fattar inte hur de ska få in någon mat där.

Så gav upp till slut.

Men har dem kvar iaf, har en till mini shettisen med men han är hingst och har högre förbränning så han kommer nog inte behöva den.

Men ni som försöker hålla era islandshästar smala/bantas nu inför sommaren vad äter de just nu???och vart i sverige bor ni beroende på om det kommit gräs lr inte.

Kan ju berätta min erfarenhet.
Men ni som försöker hålla era islandshästar smala/bantas nu inför sommaren vad äter de just nu???och vart i sverige bor ni beroende på om det kommit gräs lr inte.

Jag bor mitt i Skåne!!!Jag har ett gamalt fårbete med tjockt med gräs...

Den ena rids inget just nu pga tandskada.Men den andra har grym tedens till fläsknacke...
Just hårdtränas han...
Sedan har jag timer in till bete och så dom går ut två gånger om dagen så jag får minst två promenader ner och ta in dom om dagen.

Jag har hemagjorda betesbergänsare men jag behöver dom inte just nu.

Så det blir mat efter motion i sommar får fång eller nåt vill jag inte ha för djursjukhus och sånt räcker för min del med den ena kraken..:D

Jag har haft en häst med fång men har blivit bättre och bättre men sommaren 2008 släppte vi honom sommarbete hela sommaren med Greengaurd, efter sommaren, ungefär mittten hösten då hovlagaren kom och fixade då sa hovlagaren att han har blivit mycket särme då frågade jag om jag kan ha kvar honom länge? då svarade hovlagaren nej,hovlagaren åkte då gick jag in och gråter och fattar inget hur kan hästen blev särme i hoven. Då bestämde jag och pappa att vi ska hitta efter ny häst, satt vi framfört datorn och började leta men hittade ingen den dagen men nästa dag hittade jag 1 häst som finns i Berghem då sa jag till mamma "snälla ring till pappa!!", nästa dag ringde pappa upp till Berghem och vi bestämde åka dit och då fick jag provred och tycker han passar mig rätt då ta vi hem den hästen på samma dag men fick tuvungen aliviade FD häst dag innan..

Liknande trådar

Tjatter Så hur var ditt år? Vad var bäst, sämst? Dvs vad är dina tankar om året som gått? Själv nådde jag lågvattenmärket med mitt mående i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 476
Senast: Qelina
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 548
Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 381
Senast: Neia
·
Utrustning Jag har kikat lite på denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320719&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sadel...
Svar
2
· Visningar
2 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka