Grävlingar.

Sv: Grävlingar.

Förresten är den ju nästan utrotad numera ändå,:cry:

Älgen, nästan utrotad???!! Du menar i Danmark eller nåt?

Om de nu är så hotade, då föreslår jag att den smärre älgkoloni som slagit läger vid mina äppelträd samt de älgar jag möter stup i ett när jag är ute och rider och den älg som nästan stod på min altan i stan häromdagen (inte samma individer) omedelbart infångas och förpassas till Skansen för artbevarande.

De är jättehemska, stora, klumpigare än kameler, okontaktbara och äter hästekipage till middag.

Utrotad? Här kryllar det av älg. Vintertid så får man titta försiktigt ut genom ytterdörren så inte mamma älg med kalv står utanför dörren...:crazy:

här nere i hallandsskogarna så ställs älgjakten in numera för att försöka rädda stammarna...

Vi kanske kan 1importera" från era skogar då:angel:

Vi får nog hyra ett helt tåg och fylla det med älgar om vi ska kunna fylla luckorna här nere:D:cry:

Lite off topic sådär.

När vi nu ändå pratar om olika "skadedjur".
Hur mkt vildsvin har ni på andra ställen i Sverige? Här nere börjar det bli allt för många. Man ser spår efter dom överallt...är inte så värst glad över det kan jag bara meddela:crazy:

Vi har ett par som är i mina trakter men hittills verkar de väldigt skygga men nedåt Vetlanda så var det en jägare som sett 46 st när han var ute på jakt på en kväll...:crazy:

:angel:Hur hann han räkna alla dom?
jag tycker bara det är ett gytter av djur i en stor klump när jag sett dom:rofl:

aha...där har vi lösningen...kikare.
Imorse åkte jag ut vid halv sex tiden för att kolla om alla betesdjur var kvar i sina hagar efter nattens åskoväder...och då mötte jag en grävling(igen!),två harar ,ett rådjur med tvillingkid och två mkt söta ekorrar.
Fast ingen älg.
Fin morgon trots allt, ja förresten så va´r alla djuren kvar på rätt ställe oxå.

Och för de pengarna borde hon bygga ett staket så man vågar gå och hälsa på henne på vintern... :D

De äter bara upp ensilagebollarna, djuren idag har verkligen blivit lata... Istället för att leta mat går de och äter upp bollarna... :D

precis som rådjuren här på vintrarna. Dom delar glatt på enilaget vi kört ut i hagen...

och vår treåring stog i vintras och käkade med en fjolårs älgkalv utan någon som helst rädsla.
rädda var däremot stona i samma hage som for runt som tokar i ha´gen:D

Så fort snön anländer så har jag ett antal x rådjur som dyker upp och visar att nu är det dags att börja mata.

Nu tycker jag ändå att rådjuren har minskat ngt, här var allt för många under fem-sex år, och de fördärvade otroligt mkt i skogarna...

Men nu har vi fått tillbaka en hyfsad rävstam, samt att lodjuren är på stark frammarsch här, och dom behöver ju lite mat dom med:angel:

LAGOM av alla djur, ger bra balans i naturen.

Jag vet inte,vi hade grävlingar förut också men med tiden så flyttade dom till ett annat ställe.Den har väl inte gjort någon häst illa?:bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 210
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 460
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka