Grävlingar.

Sv: Grävlingar.

*K-L*

Och gissa vem som mötte en söt liten grävling nu på eftermiddagen?
Mitt i svampplockandet stog den där, några meter ifrån mig och kikade nyfiket på mig...

Talade liksom om för mig att inte skriva så elakt om honom och hans släktingar:rofl:

Lite dåligt samvete drabbades jag allt av:o:angel:

:rofl:Jag är "realist", och orkar inte med sentimentalt tjafs längre:angel::smirk:-tror det har med åldern att göra:rofl:

Jag har också en helt osentimental inställning till grävlingar. En död grävling är en bra grävling, så jag skulle låta skjuta dem.

*K-L*

Talade liksom om för mig att inte skriva så elakt om honom och hans släktingar:rofl:

Lite dåligt samvete drabbades jag allt av:o:angel:

Jaha, nu ser jag att du inte var så tuff ändå.

Jag tycker fortfarande att de INTE är söta att ha inpå husknuten.

här finns det gott om grävlingar jag tycker dom är trevliga.
De har aldrig generat mig. själv klart ska man inte låta hunden leka med dom. Har dom bosatt sig i hästhagen tror jag dom struntar i hästarna och då tror jag också att hästarna struntar i dom. Jag tycker det är roligt att kolla på grävlingar speciellt när dom har ungar dom är så söta:love:

i exmakens hästhage (f.d. min hästhage) Kom en grävling joggande, intet ont anande, och det fick den ångra. Det var ingen lek, vänner!

Hela stoflocken -även ettåringarna!- omringade den och pucklade på den. Ganska tilltufsad försökte den komma ut och följdes av ett par hästar varav den rödhåriga treåringen tydligen ska ha varit värst. Hon hoppade jämfota och försökte stampa på den och sparkade allt hon orkade.

Exmaken såg den sedan någon dag senare fundera på en genväg genom hagen men när den fick korn på stona så vände den snabbt och valde annan väg.....

Så den stoflocken har grävlingar inget att göra. Stona förvandlades till urtidsmödrar och anföll gemensamt.

Vi hade tidigare en gammal oanvändbar jordkällare. Den är ju jämnad med marken av säkerhetsskäl eftersom den var på väg att rasa ihop totalt. Det bodde grävlingar i den och nu har dom istället bosatt sig i hästarnas sommarhage:mad:.
Hur får man dom därifrån?
Dom är ju fina, men jag vill inte gå rakt igenom deras boning i mörkret på kvällarna.
Skjuta dom????? Nä, låt dom leva, bry dej inte om dom. Dom har rätt att leva lika som du har!!!!

Jag har också en helt osentimental inställning till grävlingar. En död grävling är en bra grävling, så jag skulle låta skjuta dem.

Du som brukar vara resonabel och förtjust i barn och djur - varför ogillar du grävlingar? De gör väl ingen människa något ont?

I stan bor det en grävlingfamilj alldeles i närheten av min lägenhet, de skumpar runt i skymningen och letar väl efter vad de nu äter. På landet bor en grävlingfamilj borterst i hästhagen under en massa stenar där de verkar ha grävt sig ett bo. Jag fattar inte vad som skulle vara problemet med detta?

Så den stoflocken har grävlingar inget att göra. Stona förvandlades till urtidsmödrar och anföll gemensamt.

Jamen, det tyder ju snarare på att ston är farliga djur än att grävlingar är det. Om hästarna ändå kan skydda sig mot grävlingen, då är den ju absolut inget problem. Eller?

Du som brukar vara resonabel och förtjust i barn och djur - varför ogillar du grävlingar? De gör väl ingen människa något ont?

Jag har faktiskt själv funderat på varför jag så starkt ogillar grävlingar.

Råttor har jag i det närmaste fobi för, annars gillar jag alla djur, inklusive småkryp och ormar.

Råttor är ju inte ovanligt att ogilla och tycka är äckliga, men grävlingar...Kanske för att de ser så stenbumlingshårda ut, och har vass och stickig päls och ett lömskt uttryck i ansiktet.

Tar höns gör de också, men det gör även rävar och hökar, vilka jag inte alls ogillar för det.

Nej, jag tycker bara inte om dem, och utropar faktiskt ett litet hurra varje gång jag kör förbi en död grävling.

Nej, jag tycker bara inte om dem, och utropar faktiskt ett litet hurra varje gång jag kör förbi en död grävling.

Du är ju bestialisk!

Hursomhelst är ett ökande antal överkörda grävlingar vid vägarna närmast ett tecken på en ökande grävlingstam (det finns grävlingar att köra ihjäl, typ), så du får nog sluta med ditt helt enkelt förfelade makabra jublande.

Jag gillar inte heller råttor, men har ingen fobi. Jag har underbart söta näbbmöss under altanen.

ÄLGAR är farliga och ondskefulla djur som borde utrotas med det snaraste!

Jag vet, jag är jättehemsk. Det värsta är att jag inte skäms ett dugg.

Jag som är så mån om att vara ett föredöme för mina barn och alltid tala väl om folk och fä (eftersom jag tycker så) hurrar även åt döda grävlingar med dem i bilen.

Konstigt nog får jag inte på moppo av mina djurtokiga flickor som brister i gråt om någon ens nämner ordet hästkorv, eller som blir urförbannade på mig om jag är lite för sträng mot hundarna till exempel.

De är väl antagligen redan hjärntvättade och fullt medvetna om grävlingarnas bästa tillstånd. Nämligen döda.

Men vad gör denna tråd på senior??????

Undrade tydligen moderator också.

Andra djur. Här inne är jag aldrig annars.

Bäst jag ligger lågt om mitt hurrande.

Var det grävlingar vi pratade om? De där svart- och vitrandiga gulliga djuren? Jasså, de är ju hur gulliga som helst!

Jag brukar se en tassa förbi vår gård nästan varje kväll. Då hurrar jag!

Kan nu intyga om att det finns värre djur än både grävling och älg som har formen som en gris men de kallas visst för vildsvin. My good vad dom har bökat i skogen! :eek:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 210
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 460
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka