Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt enkelt: Vad har ni haft för någon? Vilka går över i barnförsäkring automagiskt?
Jag tänker att just det senare är en viktig del, men hittar inte info om att Trygg Hansas gör det, men kanske har jag läst slarvigt?
Vi hade Länsförsäkringars betalvariant, sen fick vi rabatt på barnförsäkringen när vi tecknade den inom en viss tid. Det gick dock inte automatiskt, vet inte om någon gör det?Helt enkelt: Vad har ni haft för någon? Vilka går över i barnförsäkring automagiskt?
Jag tänker att just det senare är en viktig del, men hittar inte info om att Trygg Hansas gör det, men kanske har jag läst slarvigt?
Ärligt talat vet jag inte riktigt och visste inte ens att man kunde försäkra under graviditeten förrän nyligen. När jag först hörde om dylika försäkringar lät det som att halva vitsen med dem var att de går över i en barnförsäkring oavsett eventuella komplikationer eller medfödda besvär, men sådana försäkringar verkar ju kanske inte finnas?Tänker du att försäkringen ska vara främst till barnet eller kvinnan?
Det finns väldigt få försäkringar som täcker förlossningsskador. Visst, man får någon tusenlapp om man får en grad tre eller fyra.
Men vi är många med djupa grad två-bristningar som har fått men för livet och inte får ut ett öre för det.
Jag TROR att det var Folksams Sjuk och olycksfall -försäkring som sedan 2015 innefattar förlossningsskador.
Att man spricker och får muskelskador är mycket vanligt.
Mer vanligt än förlossningsvården vill erkänna skulle jag vilja säga, kunskapen om kvinnors anatomi är skrämmande låg.
Ärligt talat vet jag inte riktigt och visste inte ens att man kunde försäkra under graviditeten förrän nyligen. När jag först hörde om dylika försäkringar lät det som att halva vitsen med dem var att de går över i en barnförsäkring oavsett eventuella komplikationer eller medfödda besvär, men sådana försäkringar verkar ju kanske inte finnas?
Självklart skulle jag gärna ha något som ersätter skador jag ådrar mig också, förstås...
Försäkringen jag hade täckte mig från v.10 och fostret först från v.23 (dvs den veckan det räknas som ett barn i vården).Ringde länsförskringar och hörde med dom istället och delar med mig av informationen jag fick där. Han tyckte också det var onödigt att teckna innan v 22, eftersom det inte gäller förrän då och försäkringen då inte skulle hjälpa mig nått om fostret skulle visa sig vara dött på ultraljudet och då har jag betalat försäkringen i onödan.
Och om det skulle visa sig någon skada/sjukdom på ultraljudet så kommer det inte ingå om jag tecknar försäkringen heller. Finns väl en anledning att försäkringarna börjar gälla veckorna efter ultraljud antar jag . Jag avvaktar därför med att tecka försäkring förrän efter ultraljudet, om allt ser bra ut.
Försäkringen jag hade täckte mig från v.10 och fostret först från v.23 (dvs den veckan det räknas som ett barn i vården).