L

Lillajag88

hur tidigt märker man om man är med barn?
och hur?
jag tror jag är det.
min mens är försenad en månad snart.
jag mår illa hela tiden, kan inte äta som jag gjorde innan
och jag tycker min mage har blivit lite större även fast jag äter mindre nu än vad jag gjorde innan.

så.. hur märker man det? och hur tidigt?
 
Sv: Gravid???

hur tidigt märker man om man är med barn?
och hur?
jag tror jag är det.
min mens är försenad en månad snart.
jag mår illa hela tiden, kan inte äta som jag gjorde innan
och jag tycker min mage har blivit lite större även fast jag äter mindre nu än vad jag gjorde innan.

så.. hur märker man det? och hur tidigt?

gör ett test...är den en månad sen ska testet visa plus lr minus
 
Sv: Gravid???

jo jag vet men jag har så långt till närmaste apotek och ungdomsmottagning så jag undrade bara hur man kan märka det själv? och hur tidigt
 
Sv: Gravid???

Test är nog det enda "säkra", (fast inte ens det är 100% alltid).
Fast dina tecken låter ju faktiskt väldigt mycket som en graviditet! :)
 
Sv: Gravid???

Skulle inte jag testat så skulle jag nog kunna gå nu och inte tro jag är gravid, för den enda symptomen jag haft är att magen vuxit ;)

Du kan skicka efter graviditetstest på internet, både från "billiga tester sidor" och apoteket sen har vissa mackar och vanliga matbutiker graviditetstest.
 
Sv: Gravid???

Gravtester går ju faktiskt att köpa på vanlig affär nu förtiden, så det ska ju inte vara det största problemet.

Har du haft regelbunden mens tidigare så finns det all anledning att bli misstänksam om du dessutom har haft oskyddat sex.
Jag skulle ändå vilja råda dig till att kontakta ungdomsmottagningen för en undersökning, du kan ju faktiskt ha fått en könssjukdom också vilket måste behandlas snarast i så fall.

Sedan vilja jag råda å det varmaste att du skyddar dig ordentligt i framtiden, man kan inte ångra HIV...
 
Sv: Gravid???

Risken att få HIV är idag inte försvinnande liten tyvärr. Jag har själv gjort ett vetenskapligt arbete kring ungdomar, deras kunskaper kring sex och sexuellt överförbara sjukdomar. Det jag inte förväntade mig men upptäckte var att HIV ökar mest bland heterosexuella idag i Sverige.
Klamydia är inte heller särskilt bra men går dock att bota. Skadorna som ex. sterilitet minimeras självklart ju tidigare personen kommer under behandling. Det finns dock andra följdsjukdomar till klamydia också.
Sedan har vi även herpes som är en mycket obehaglig sjukdom och som följer en resten av livet. Den kan vara väldigt aktiv om man har otur och den kan även göra riktigt ont i bland med kraftig sveda osv.

Det som förvånade mig mest är att de som arbetar på ungdomsmottagningen inte anser att de behöver informera ungdomar om sexuellt överförbara sjukdomar. Märkligt! Vad är de rädd för undrar jag, att de ska bli av med jobbet om de inte får tillräckligt många sjuka, eller??? Nej, mitt förslag är att gå ut och arbeta mer informativt bland ungdomar. Det är mycket roligare och det ökar chanserna till ett friskare och sundare sexliv för de unga.
 
Sv: Gravid???

hur tidigt märker man om man är med barn?
och hur?
jag tror jag är det.
min mens är försenad en månad snart.
jag mår illa hela tiden, kan inte äta som jag gjorde innan
och jag tycker min mage har blivit lite större även fast jag äter mindre nu än vad jag gjorde innan.

så.. hur märker man det? och hur tidigt?

Jag är lite nyfiken, har du tagit något test? Vad visade det i så fall, är du gravid?
 
Sv: Gravid???

Är inte ungdomsmottagningarna väldigt skeptiska till att testa andra sjukdomar än klamyida också? Det är min uppfattning i alla fall (självupplevt), men även många av mina vänner har varit med om det.
 
Sv: Gravid???

Jag hoppas det inte gör något men jag lånar lite av din tråd.
Jag vill oxå veta hur ni märkte att ni var gravida? Jag mår illa, brösten ömmar på utsidorna, jag har inte fått några spy attacker som jag hade sist men jag reagerar på lukter och jag har blivit rundare. Jag i min tur vt inte när jag ska ha mens då jag slutade med p-spruta för 2,5 månader sedan det enda jag har haft är blodfärgade flytningar...
Har gjort test och det visade negativt men då sa mödravården att jag antagligen tagit det för tidigt. Vad har ni för erfarenheter?
 
Sv: Gravid???

Hej! Du skall spara lite av morgonurinen och gå till närmaste mödravård(brukar finnas på vårdcentralerna) och göra ett gravtest. Det är gratis. Då får du ochså utbildad personal att prata med oavsett vad det visar. Mensen kan hoppa över om man är stressad, ätit dåligt m.m. En del mår illa andra inte under dagen, brösten brukar ömma. Har du ingen mvc i närheten, köp ett test och gör hemma. Lycka till!
4-barns mamma:love:
 
Sv: Gravid???

Jag har pratat med mödravården och de sa åt mej att vänta... men de tyckte oxå att det lät som att jag hade "symtomen". Vill ju inte hoppas i onödan heller, vi vill ju ha barn och jag blev så besviken när det visade ett minus.
 
Sv: Gravid???

jag ska in och testa mej idag. ska åka snart..
men tror nästan jag är det.
jag har fortfarande inte fått min mens. skulle fått det den 1 sep.
mina bröst ömmar, jag har blivit lite rund om magen, och jag har börjat må illa hela tiden nu. så nu känns det som det gjorde förra gången jag var det.

jobbiga är att jag inte vet hur jag ska göra om jag är det..:confused:
vet inte vem som är pappa heller..:crazy:
 
Sv: Gravid???

jobbiga är att jag inte vet hur jag ska göra om jag är det..:confused:
vet inte vem som är pappa heller..:crazy:

ärligt?? Om du inte vet vem som är pappa till barnet törs jag göra uttalandet att du inte verkar vara mogen nog att ha ett barn. frågan är om du kan tackla det ansvaret :cool:
 
Sv: Gravid???

Men gumman, sök upp en ungdomsmottagning eller mödravård så att du får stöd! Ju tidigare ju mer tid har du för att prata med ex.vis kurator.

Sen, Emoyeni och pmm, hur regelbunden mens hade ni i den åldern? Att inte veta är inte samma sak som att vara oansvarig, själv tycker jag att ts är uppmärksam på sin kropp och inte väljer att ignorera och är modig som vågar fråga till råds här!

ALLA kan råka ut för olika saker, det ska man vare sig bli dömd eller ironiserad för!

SKÄRPNING! :mad:
 
Sv: Gravid???

Är hon född 88 så är hon bara 3 år yngre än mig.

Är det här 2a ggr hon råkar bli gravid, tycker själv att kondom inte är någon höjdare och alla kommer inte överens med p-piller (glömmer å ta dem osv) så finns det som sagt en massa andra bra nya medel man kan pröva för att skydda sig mot en graviditet och det är väl inte dumt att boka in sig på en preventivmedelsrådgivning när hon ändå ska dit?
 
Sv: Gravid???

Är hon född 88 så är hon bara 3 år yngre än mig.

Är det här 2a ggr hon råkar bli gravid, tycker själv att kondom inte är någon höjdare och alla kommer inte överens med p-piller (glömmer å ta dem osv) så finns det som sagt en massa andra bra nya medel man kan pröva för att skydda sig mot en graviditet och det är väl inte dumt att boka in sig på en preventivmedelsrådgivning när hon ändå ska dit?

Man får alltid preventivrådgivning i samband med en ev. graviditet, antingen vid läk.besöket för ev. abort eller vid efterkontroll. Att kommentera det så som du gjorde tolkade jag som ett påhopp.
 
Sv: Gravid???

Får jag vara nyfiken och fråga vad du skulle råda mig till? Jag har två p-piller grav. trots rätt handhavande, söndertrasad äggledare pga spiral (vilket resulterade i utomkveds) och två kondom+ägglossningsdator-graviditeter (regelbunden mens).

Avhållsamhet? ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
563
Senast: YlvaG
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: amsway
·
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 212
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 425
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall
  • Tips på bra skomakare!

Omröstningar

Tillbaka
Upp