Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

har fått reda på att jag är gravid i ca 7veckan.men jag har börjat känna mej trött,haft feber (har bara haft det ca 3g när jag har varit gravid). jag sover säkert 9timmar på natten och minst 2timmar på dagen. är detta normalt eller kanske brist på ngt i kroppen??. sen jobbar jag som djurskötare,det är ju ganska tunga lyft och sånt kan detta på nått sätt skada fostret tex missfall??sen ska vi byta bil till en combi något spec märke ni kan rec?? har för tillfället en ford fiesta.
 
Sv: gravid

Börja äta järn tabletter.om du inte redan gör det .. Men sen är man trött inågra veckor :idea: . Tunga lyft är ingen fara.
 
Sv: gravid

sen är jag oxå väldigt hård i magen sen jag blev gravid något spec man kan äta så man blir lite lösare i magen??
 
Sv: gravid

En kiwi före frukost är ett bra tips!

Annars päron, katrinplommon, mycket fibrer (häll gärna extrakli på filen) och framför allt: motion!! Om du rör på dig rör tarmarna på sig, så enkelt är det ;) (Jag vet att det känns jävligt avlägset att motionera när man är sådär dödstrött i början, men det blir bättre!)
 
Sv: gravid

Hej och Grattis!!

Jag var sjukligt trött:eek: :eek: de tre första månaderna när jag väntade min Elias. Jag hade inte järnbrist men var trött ändå.

Jag fick höra av min barnmorska att jag inte skulle lyfta mer än 7 kg, men det är säkert olika från olika personer.:confused:

Vi har två bilar en liten peugeot 206 som fungerar utmärkt:) att ha barnstol och vagnen i. Vagnen ställer vi på högkant i bagaget.

Den andra bilen är en Saab 93 :love: ingen kombi och det funkar utmärkt.

Ang din mage fibrer, fibrer och fibrer.

Vid bilbyte tänk på att inte ha en hög kant vid bakluckan det blir jobbigt att lyfta vagnen över kanten hela tiden och skaffa solskydd:)
 
Sv: gravid

gwennie skrev:
sen jobbar jag som djurskötare,det är ju ganska tunga lyft och sånt kan detta på nått sätt skada fostret tex missfall??
Nej, jag tror att den enda risken är att du sträcker dig eller så, för det kan man nämligen göra lite lättare när man väntar barn för att alla ligament etc är uppmjukade. Det var i alla fall vad min barnmorska sa till mig, jag lyfte tungt på jobbet i flera skeden av graviditeten och flyttade i vecka 40 (och vägrade förstås låta bli att kånka stora flyttkartonger..). Men jag var rätt vältränad också, man får ju känna efter själv helt enkelt. Var rädd om ryggen.
 
Sv: gravid

Man ska INTE börja äta järntabletter utan lågt Hb, be BM kolla det innan. Det är sällan man behöver järntillskott innan v 20. Är inte nyttigt att få i sig för mycket järn, att äta järnrikt är ingen fara, det tar kroppen hand om, men järn via kosttillskott kan lagras och istället bli skadligt i för stor mängd!
Det är "normalt" att vara fruktansvärt trött i början, jag kände mej själv som en zombie fram till v 13 ungefär. Är i v 18 nu och har samma energi som tidigare och mår toppen. :D

Lyfta osv är ingen fara, man kan göra det som man "brukar" göra, men inte direkt börja med tyngslyftning under graviditeten.

pemi
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 014
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 055
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 787
Senast: lewellyn
·
Hästvård Har en liten shetlandsponny (6 år)som vi har haft väldigt otur med. Före hon kom till oss gick hon på fri tillgång, bete på sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 737
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp