Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LAPTOP

Ca 1 1/2 vecka efter senaste mens första dag fick jag lite värk typ lite som man kan känna vid ägglossning, men det har hållit på i en vecka nu..
Har varit lite öm ngn dag i brösten oxå, lite som när man har lätt träningsvärk..
Nu börjar man ju undra om man har blivit gravid??!!
Hur vanligt är det att man känner tidiga symtom? O hur kraftiga är de?
Jag kanske bara överreagerar....
:confused:
 
Sv: Gravid???

En och en halv vecka efter mens borde du ju inte ha hunnit bli befruktad ännu, så om symptomen började då så är det väl troligast att det är något annat. Många hävdar ju dock att de känt i kroppen att de varit gravida mycket tidigt. Men innan man blir gravid är ju lite väl tidigt menar jag ;)
 
Sv: Gravid???

:)
Jo, men första dagen var 21/4 o enl ngn slags kalender över när man är fertil med en cykel på ca 26 dgr så var de fertila dagarna ung från helgen v 17 till denna helgen. Jag har oftast kortare cykel än 28 dgr, sist var den typ 21 dgr o det verkar kryptiskt att förstå när man har ägglossningen exakt då. Ska man gå på att den är i mitten av cykeln så är det ju efter ung 1 1/2 2-veckor..

Man får väl helt enkelt se... Vi planerar inte precis att skaffa barn men har kört utan skydd sedan september o sagt att sker det så sker det.. O denna gången känns det precis som att jag gått med en lätt mensvärk i en vecka o som sagt med hänsyn till att det är ca 1 vecka kvar till mens så blir man ju lite konfundersam... :smirk:
 
Sv: Gravid???

man har ägglossning 14 dagar innan mensen... så har man kortare eller längre cykel än 28 dagar så fungerar det inte med "mitt emellan" ... vilket är väldigt förbryllade för många eftersom det är så man fick lära sig i skolan... har man cykler som varierar mycket så är det svårt att förutse när man har ägglossning genom att räkna dagar... JAG skulle gissa på att det är ägglossningen du har känt...
 
Sv: Gravid???

man kan känna av både innan och efter äggblåsan spricker... och så kan man få en gulkroppscysta, inte farligt men det känns...
 
Sv: Gravid???

När man har ont, är det då man har ägglossningen eller? Eller har man ont dagarna innan?
 
Sv: Gravid???

man kan ha ont innan, när äggblåsan växer
man kan ha ont när äggblåsanspricker och ägget lossar och det rinner ut lite vätska
man kan ha ont efter om man får en gukroppscysta

bra hjälp va? :D
 
Sv: Gravid???

hihi, ja...
människokroppen är en hel vetenskap...
Tycker att det hade varit mysigt med en liten..så lite hoppas man allt att mensen uteblir nästa vecka....:crazy:
Det verkar inte vara så lätt att bli gravid som en del säger..
Men denna gången kanske
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 413
Senast: tanten
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 833
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 708
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 267
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp