Sv: Gravid?

det är ingen som går på dig, de (inkl jag) försöker bara ge dig tips om hur nyheten kommer mottas på bästa sätt:)

för övrigt tycker jag Mikas tips var bra om du gärna vill berätta just den dagen

Grattis!!
Jag vet hur du känner dig. har precis gått igenom precis samma.
Väntar mitt första barn.
Min mens uteblev i december, och eftersom vi har försökt ganska länge så trodde jag bara att den var sen.
När jag var en vecka sen tog jag ett test som visade positivt.
Jag kan säga att mina bröst var jättespända redan en vecka innan jag skulle haft min mens. Och bara någon vecka senare fick jag gå upp en storlek i bh, från C till D.
Har vacklat lite fram och tillbaka om jag verkligen var gravid. Har liksom inte direkt känt mig gravid heller.
Är i vecka 17 nu, och har börjat få mage, så någonting är där;)
Jag har också haft mensliknande smärtor, och har fortfarande det ibland.

Stort grattis och hoppas allt går bra för dig.

GRATTIS till graviditeten!!!:bump::bump:

förstår hur du menar med en fin sak på deras bröllop, å antar att du tänkte att bara din pappa med sambo skulle få reda på det då i "egen bröllpspresent". då tycker jag de e helt ok för min egen del men jag hade nog aldrig velat att alla gäster skulle få reda på det med! men nu är de juh inte heller någon av oss som vet hurdant bröllop dom ska ha, kanske bara familjärt å då kan de va en annan sak!

Det avgör du helt klart själv då det är du som känner din pappa bäst! kan säga att min pappa hade blivit så glad så han hade sketet fullständigt i om vi "steel his thunder" så att säga!

Berättade för honom förra lördagen när vi var ut och åt och han blev överlycklig :)
Hade sagt till hans sambo att jag skulle till BM och han va så nyfiken så då sa jag bara rakt ut "ja om du måste veta nu så är det BM jag ska till" och då fattade han direkt och blev hur glad som helst :laugh:

sadandy
Hade bara tänkt berätta det för pappa på bröllopsdagen, hans sambo visste redan. Det är ett familjärt bröllop dom ska ha nu sen blir de fest för vänner och så lite senare.

Quiss
GRATTIS :laugh:
Min mens uteblev inte utan jag började känna mig lite konstig och brösten började bli ömma och växa. Så då sökte jag efter graviditetstecken på nätet och hitta lite olika tidiga tecken på graviditet som stämde in på mig.

Igår när jag och sambon satt och kollade på film så kom illamåendet från ingenstans och jag började skaka, kunde knappt dricka nånting heller :crazy:
Fick i mig lite vatten som tur var. Sen är det ju tur att man har en underbar sambo som låter mig lägga ner huvudet i hans knä och då först började det släppa sen somnade jag haha.
Är ganska vanligt att jag somnar när vi kollar på film, tror han börjar bli lite trött på att jag nästan aldrig ser klart på en hel film med honom :angel:

vet du vad....
tvärtemot vad alla andra tycker, så tycker jag att det är en bra ide och en fin tanke att berätta för dom när dom gifter sig!

fast jag skulle köpe en såndär "världens bästa morfar"-tröja och gett min pappa istället. då blir det med en present till honom och inte bara ett svekskäl för att få berätta. och kanske lite vid sidan av, sm en speciell present till honom, utan att ta för mycket uppmärksamhet. sen kan han ju själv bestäma om han vill berätta öppet eller inte.

och grattis till liten skrutt i magen! :banana::banana:
vi kommer att följas åt, har åxå liten (egentligen skitstor!!) kula på magen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 329
Gravid - 1år Är på BIM+6, har annars en regelbunden mens som kan diffa 1 dag ungefär. Har haft molvärk från och till, ökade flytningar, trötthet...
2
Svar
36
· Visningar
50 530
Senast: Terqa
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 404
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag fick min senaste mens nån gång runt den 20e oktober, mellan 20 och 24 iaf. Kommer ihåg att jag tyckte den var konstig men minns...
2 3
Svar
57
· Visningar
18 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat