Gravid trots negativt test?

Sv: Gravid trots negativt test?

Jag har samma erfarenhet som Emor. Jag "visste" att jag var gravid. Gjorde därför ett test i veckan i 3 veckor. Alla negativa. Fick missfallet i 12,5 veckan. Då hade jag tagit grav. test dagen innan jag började blöda.

Inte för att göra dig orolig, men jag hade en extrem smärta. Någonting så vidrigt har jag inte haft varken före eller efter det missfallet.

Jag har vid några tillfällen känt mig extremt gravid utan att vara det. Jättekonstigt. Ibland funderar jag på om ägget kanske varit befruktat men inte fortsatt sin resa redan efter någon dag, inte ens hängt med till BIM. Jag testade positiv en gång redan 6 dagar innan BIM så hormonerna sätts ju i rullning tidigt.

Det är bara mina egna funderingar.

KL

Ingen antydan till mens idag heller. Men jag har haft väldiga humörsvängningar hela dagen. Stackars familj :angel:
Nu har jag även fått blåa bröst, ser varenda blodådra typ!
Nytt test imorgon..

Hur fan hanterar man ett minus? Jag blir tvärledsen varje gång!

Been there... Man får helt enkelt tänka "bättre lycka nästa gång" eller något. För min del har det aldrig varit planerat att bli gravid så jag försökte se fördelarna. Man har mer tid att planera och strukturera upp livet innan man blir fler. Jag och sambon hade under mina tidigare tester inte riktigt koll på vart vi hade varandra (det var innan vi flyttade ihop) varför det var lättare att vänta. Sen kom pluset men det kom mer lägligt än innan så att säga.

Planerar ni å andra sidan är det nog svårare. Då är nog det enda att tänka "bättre lycka nästa gång" eller "nya tag". Det hjälper dig ju inte på något sätt att bli ledsen även om jag fullt ut förstår din känsla. Jag håller tummarna för att det blir smått inom kort :)

Tack för tumhållning!

Negativt idag med, tyvärr. Jag själv är övertygad om att jag är gravid, ska ta ett nytt test när jag kommer hem efter nyår, visar det negativt får jag åka till VC!

När jag var gravid med dottern visade det bara negativt på alla test. Jag krävde till slut ett ultraljud och det visade sig då att jag var gravid i vecka 16.
Jag hade ju vetat hela tiden att jag var gravid och barnmorskan (detta var när man gick till barnmorskan för att ta ett säkert test) tittade konstigt på mig när jag ryckte på axlarna efter varje negativt test och konstaterade att jaja, gravid är jag ju i vilket fall.

Jag hade ju vetat hela tiden att jag var gravid och barnmorskan (detta var när man gick till barnmorskan för att ta ett säkert test) tittade konstigt på mig när jag ryckte på axlarna efter varje negativt test och konstaterade att jaja, gravid är jag ju i vilket fall.

Hon trodde väl att du var ovanligt trögtänkt, haha ;)

Men jag håller med, vet man så vet man.

Hoppas du får ditt plus, TS!

Tack!
Fortfarande ingen mens och idag var det negativt på bim+15. :(
Pratade med en otrevlig tant på 1177 som tyckte att "du kan väl vänta tills mensen kommer igen, får du ont så kan du väl ringa VC om du tycker det är nödvändigt"

Jag blir orolig! Skulle jag vara gravid borde det väl ha dykt upp ett plus nu, tänk om jag är sjuk? Testar nyårsafton, negativt då så ska jag kräva ett blodprov. Kan de göra VUL på VC?

Hon trodde väl att du var ovanligt trögtänkt, haha ;)

Men jag håller med, vet man så vet man.

Hoppas du får ditt plus, TS!

Haha ja, hon erbjöd mig till och med en tid hos kuratorn :D Hon trodde nog att jag blivit helt dum i huvudet av önskan att vara gravid :D
Jag hade ju rätt. Min dotter är ju ett levande bevis på det.

Jag tror att du måste gå till mödravården eller gyn för att göra ett ultraljud. Iallafall har de inget ultraljud på de vårdcentraler jag har varit på men det kan ju givetvis vara olika.
Håller tummarna för att du får ditt plus.

Tack!
Fortfarande ingen mens och idag var det negativt på bim+15. :(
Pratade med en otrevlig tant på 1177 som tyckte att "du kan väl vänta tills mensen kommer igen, får du ont så kan du väl ringa VC om du tycker det är nödvändigt"

Jag blir orolig! Skulle jag vara gravid borde det väl ha dykt upp ett plus nu, tänk om jag är sjuk? Testar nyårsafton, negativt då så ska jag kräva ett blodprov. Kan de göra VUL på VC?

Allvarligt talat förstår jag till viss del om tanten på 1177 blev lite irriterad, du är ju inte sjuk i den bemärkelsen. Jag vet inte vad du tänkte att hon skulle säga via telefon?

Mensen kan ju vara sen av tusen orsaker, och ibland helt utan orsak alls. Bättre då att prata med din barnmorska om du är orolig.

Allvarligt talat förstår jag till viss del om tanten på 1177 blev lite irriterad, du är ju inte sjuk i den bemärkelsen. Jag vet inte vad du tänkte att hon skulle säga via telefon?

Mensen kan ju vara sen av tusen orsaker, och ibland helt utan orsak alls. Bättre då att prata med din barnmorska om du är orolig.

Fast vadå, rör det hälsan är det väl till 1177 jag ska ringa? Skulle det inte vara en graviditet tycker jag att vätska ur bröstet är ganska oroväckande, dels för att det var så min mormor upptäckte sin bröstcancer. Sjuksköterskorna där är ju för rådgivning, hennes "råd" var att jag skulle strunta i det eller vänta tills jag får ont?

Kontakta en barnmorska eller gynekolog nästa vardag och boka en tid. Det är nog vad du kan göra i dagsläget. Hittar de inget där kan du ju rådfråga dem om vad du ska göra och påpeka vätskan etc.

*kl*
alltså jag har massor av erfarenhet av överhoppad och sen mens och massor av gravid symptom trots att jag inte varit gravd.
Har kollat vid två tillfällen och den ena gången hittades ingen synbar orsak och nästkommande gång hade jag en systa på ena äggstocken...

Så här med facit i hand så förstår jag att stress och övervikt nog har bidragit.
Sjukvården har inte oroat/hetsat upp sig ett dugg.

Sen kanske det är lite annat läge om man gärna vill ha barn...

Struma kan ge symptom som graviditet- även uppsvälld "gravid" mage. det testar man ju med ett blodprov.

Jag hoppas så klart att du plussar TS men jag skulle inte oroa mig i onödan om jag var du.

(trots allehanda strul har jag en dotter på 1,6 o en i magen beräknad till April, ena gjord på första o andra på andra försöket.)

Fast vadå, rör det hälsan är det väl till 1177 jag ska ringa? Skulle det inte vara en graviditet tycker jag att vätska ur bröstet är ganska oroväckande, dels för att det var så min mormor upptäckte sin bröstcancer. Sjuksköterskorna där är ju för rådgivning, hennes "råd" var att jag skulle strunta i det eller vänta tills jag får ont?

Nja, det är ju ingen hälsorådgivning, det är ju vård av sjuka det handlar om, det hör man ju på att det heter sjukvårdsrådgivning.

Internet har ju mängder av seriösa hälso/sjukvårds/läkarsajter att erbjuda om man av nån anledning måste ha tag på information akut. Annars är nog det bästa som sagt att kontakta BM om du är orolig.

Dock tror jag du kommer få samma svar där, vänta och se brukar vara standard.

Nja, det är ju ingen hälsorådgivning, det är ju vård av sjuka det handlar om, det hör man ju på att det heter sjukvårdsrådgivning

De ska inte ge vård, de ska ge RÅD angående vård. Om jag nu ringde fel, då kunde hon ju upplyst mig om vart jag i stället skulle ringa.
Men jag märker att det är stor skillnad på 1177 mellan länen. I Uppsala är de bra mycket trevligare än här i Östergötland.

KL
Nu har jag bestämt mig för att skita i det här, det tär så otroligt på psyket. Mensen kommer när den kommer, annars får jag väl vara glad att jag slipper skiten! Usch, jag bara bryter ihop hela tiden, skitkropp! :mad:

Nja, det är ju ingen hälsorådgivning, det är ju vård av sjuka det handlar om, det hör man ju på att det heter sjukvårdsrådgivning.

Internet har ju mängder av seriösa hälso/sjukvårds/läkarsajter att erbjuda om man av nån anledning måste ha tag på information akut. Annars är nog det bästa som sagt att kontakta BM om du är orolig.

Dock tror jag du kommer få samma svar där, vänta och se brukar vara standard.

Min mens var också väldigt sen sist, hade lite andra symptom med negativt test o började känna mig orolig, ringde rådgivningen och fick jättefint stöd, sköterskan jag pratade med tyckte jag gjorde alldeles rätt i att ringa eftersom de är en RÅDgivning. Hon hjälpte mig även att få ett direktnummer till en GYN, var väldigt snäll och hjälpsam.
Så det går att vara trevlig och proffsig, även om de inte kan hjälpa rent medecinskt :grin:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 232
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Jag fick min senaste mens nån gång runt den 20e oktober, mellan 20 och 24 iaf. Kommer ihåg att jag tyckte den var konstig men minns...
2 3
Svar
57
· Visningar
18 773
N
Övr. Barn Frågar på detta forum eftersom jag antar att de flesta här har läst en grav test ngn gång... Bakrund: Hade vid ett par tillfällen...
2
Svar
24
· Visningar
8 113
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka