Min kommentar om att sluta leva kanske grundade sig på lite mer än just karuseller. Finns så många som har åsikter om det mesta så fort man talar om att man är garvid. Du får inte äta det, inte göra si och definitivt inte göra så.[/QUOTE]
Alla råd och förbud har ju ändå en tanke bakom sig = mamman och fostrets/bebisens bästa. Även om det kommer från en tjatig svärmor eller från en barnmorska.
Varför ska man bli ifrågsatt om man nu väljer att följa alla råd till punkt och pricka? En graviditet är så individuell, och man väljer att göra olika saker för att må bättre och känna sig säkrare. Om man nu mår bättre av att följa allt grundligt så ser jag inga bekymmer med det?
Om man inte utsätter sig själv för obehag genom att ta allvarligt på råden så är det ju ingenting för andra att bry sig om?
Får man tips eller råd, som oftast faktiskt är av ren omtänksamhet över det blivande barnet från omgivningen, så kan man välja att antingen bry sig eller skita i det.
Jag har också fått knäppa råd från folk runtomkring som många gånger "vet bäst", men de gångerna har jag enkelt svarat att jag inte tror det är någon fara med barnet.
Jag har försökt lyssna på min kropp (hur lätt nu det är när kroppen blir helt knäpp vid HF), och gjort det jag kunnat och ätit det jag är sugen på.
Det enda jag har noll tolerans mot är kattlådan, som jag absolut inte mockar längre.